Дешеві іномарки з пробігом не змогли пробитися крізь литовські номери

Минулого року, незважаючи на пільги для б/у автомобілів, їхній імпорт істотно впав, пише biz.nv.ua.

До 2016 року в Україну приїхало близько 87 тис. легкових автомобілів. Цей показник виріс на 41% щодо 2015 року, повідомляє галузева асоціація Укравтопром.

Частка б/у машин з цієї кількості, незважаючи на лібералізацію умов ввезення, впала з 39% у 2015 році до 25% у минулому році. З 22 тис. ввезених іномарок з пробігом левова частка (близько 90%) була імпортована з країн Євросоюзу за середньої митної вартості $7,8 тис. за машину.

У перші вісім місяців минулого року ввезення іномарок з пробігом було значно нижчим, аніж за аналогічний період 2015 року, зазначає директор департаменту маркетингу та економічного аналізу асоціації Укравтопром Георгій Овсянников. І в загальному обсязі імпорту легкових автомобілів займало близько 20%. Пов’язано це було, за словами Овсянникова, з тим, що з 1 січня набула чинності норма, яка забороняє ввезення в країну автомобілів, які не відповідають екологічному стандарту Євро-5. Або тих, що старші 2010 року. “Тільки після зниження ставок акцизного збору в разі ввезення б/у іномарок стали ввозити більше, і за підсумками четвертого кварталу вони вже становили третину імпорту”, – говорить він. Нагадаємо, що законопроект про зниження ставок акцизного збору при ввезенні автомобілів з пробігом набув чинності в серпні 2016 року.

Важливим фактором, який знизив попит на іномарки з пробігом, став масовий ввіз автомобілів з іноземною реєстрацією. За словами начальник відділу продажу автомобілів з пробігом Das Welt Auto Сергія Федчуна, якщо власник не хоче законно привозити машину з Європи за 12-14 тис. євро, то купує якийсь старіший автомобіль за 4 тис. євро і чекає, коли депутати узаконять його перебування на території України на цілий рік. “Це і знижувало попит на імпортні б/у іномарки”, – пояснює він.

Нагадаємо, минулого року в Україні вдалося реалізувати близько 64 тис. нових машин. Цей показник виріс на 40% до 2015 року, в якому був зафіксований найнижчий обсяг продажів за останні 10 років.

Старший аналітик ІК АРТ Капітал Олексій Андрейченко прогнозує, що цього року імпорт нових автомобілів в Україну зросте на 25%, а загальний обсяг ввезення, з урахуванням іномарок з пробігом, збільшиться більш ніж у півтора раза.

Овсянников зазначає, що в цьому році частка б/у може становити до половини імпорту легкових автомобілів. Оскільки цього року, на відміну від минулого, можна буде ввозити не шестирічні, а семирічні іномарки. А значить на ринку з’являться дешевші моделі. Попит на б/у також зросте, оскільки покупці будуть прагнути придбати автомобіль, що відповідає Євро-5 до 1 січня 2018 року, коли набуде чинності стандарт Євро-6, пояснює Овсянников.

За словами Федчуна, цьогоріч частка іномарок з пробігом буде однозначно зростати. За його підрахунками, за 12 місяців 2017 року в країну буде імпортовано близько 120 тис. легкових і комерційних автомобілів. Серед них з пробігом буде близько 30-35 тис. машин.


Не пропустіть