Українці і далі будуть їздити на єврономерах?
Вищий адміністративний суд Києва виніс перше остаточне рішення щодо водія автомобіля з іноземною реєстрацією, пише співзасновник громадської організації Авто Євро Сила Олександр Чернявський на biz.nv.ua
Йому був призначений штраф в розмірі 420 тис. грн – 300% від несплаченої суми митних платежів, з подальшою конфіскацією автомобіля.
Якщо повністю прочитати рішення суду, то можна побачити причини, через які були прийняті відповідні рішення.
По-перше, було зафіксовано порушення терміну ввезення транспортного засобу більш, ніж на один рік. Замість того, щоб відповідально підійти до цього питання і через рік звернутися до іноземця, який ввіз цей автомобіль і вивезти його, людина цього не зробила. Це був її свідомий вибір – порушити строки тимчасового ввезення.
Друге, людина свідомо повісила на автомобіль українські номери, що само по собі вже є порушенням. І це теж її свідомий вибір.
І третє, водій їздив взагалі без документів на автомобіль, коли його зупинили.
Всі ці три моменти задокументовані в рішенні суду. Тому всі, хто будуть їздити без документів, “чіпляти” інші номери і бути відсутнім в плані контролю термінів перебування, то вони будуть отримувати аналогічні штрафи.
Однак, у нас в країні є і власники машин української реєстрації, які “вішають” на себе номери інших автомобілів з різних причин, або двійники роблять, або ще якісь схеми провертають.
Мотиву зрозуміти, навіщо людина це робить, у мене немає. Але однозначно грубі порушення є і вони стосуються також власників автомобілів, зареєстрованих в Україні.
Крім цього, не варто забувати, що є рішення Конституційного суду, в якому зазначено, коли суди нижчої інстанції намагалися прив’язати такі порушення до людей, і Конституційний суд роз’яснював про те, що людина може пересуватися в Україні на автомобілі згідно з пунктом 2.1. Правил дорожнього руху, за наявності реєстраційного документа, страховки і посвідчення водія.
Можна відкрити реєстр судових рішень і побачити, що судді використовують постанови Конституційного суду для остаточного вирішення. Підкреслюю, Конституційний суд роз’яснив, що виносити рішення щодо водія, який протягом року не порушив термінів перебування, є неправильним.
Цей штраф в 420 тис. грн можна вважати одиничним. Найважливіше, що є рішення Конституційного суду, яке виступає “маяком” в конфлікті законодавства. А конфлікт законодавства полягає в тому, що коли автомобіль ввозить іноземець, то це називається режим “тимчасове ввезення”, він описаний в статті 380 Митного кодексу України.
Згідно з кодексом, заборонено передавати керування транспортним засобом третім особам. Але коли завозить українець цей автомобіль, це статті 90-95 Митного кодексу України, він сам керує цим автомобілем. Це називається транзит.
А при цьому всьому є Правила дорожнього руху, в яких зрозуміло написано, що людина в Україні може їздити на автомобілі, маючи при собі три документи. І в цьому конфлікті між Митним кодексом, правилами дорожнього руху та іншими нормативними актами виступив арбітром Конституційний суд.
І кожен раз, коли будуть прийматися такі рішення, вони всі будуть упиратися в постанови Конституційного суду. Тому водії автомобілів на єврономерах, які не порушують законодавство, будуть і далі їздити по дорогах України.