Румунська компанія Dacia завжди славилася випуском максимально доступних автомобілів. Фактично, це єдиний європейський бренд, який випускає авто виключно бюджетного сегменту. Французький автогігант Renault давно викупив акції Дачії і не тільки давно бере безпосередню участь у розробці всіх нових моделей, а і продає їх під власним значком у багатьох країнах.
У 2005 році дебютувала Dacia Logan. Відтоді почалася нова ера румунської компанії, продукція якої стала відомою на весь світ своєю винятковою простотою, довговічністю, надійністю і доступністю. Такі автомобілі, як ми бачимо, є затребуваними не тільки у країнах із низькою купівельною спроможністю населення, але і у самій Європі. Дачія є одним із найпопулярніших брендів у ЄС і саме там вперше дебютує їх принципово нова модель – електро-кросовер Spring. Нижче MMR наводить всі деталі про новинку.
Значення моделі
Dacia Spring – перша електрична модель компанії. Її покликання – поєднати у собі відразу три революції, які раніше здійснювали інші автомобілі поокремо.
По-перше: дати новий глобальний поштовх популяризації електрокарів, за масштабами еквівалентний до Tesla та Nissan LEAF свого часу. По-друге: вивести вчорашнього потенційного покупця моделі Logan у світ електромобілів. І третій пункт, більш рутинний: це перша Дачія, що випускатиметься у Китаї, на заводі Renault-Nissan-Dongfeng і саме цей факт дозволив знизити вартість машини до рекордно низької! Адже на спільному підприємстві в місті Шиянь вже декілька років виробляють Renault City K-ZE – цілковитий аналог «Спрінга», який продається в КНР.
Джерело сенсаційності
Чим це цікаво? Для прикладу тим, що в Китаї K-ZE коштує приблизно від 9 тисяч доларів США. Де-факто це найдешевший у світі крупносерійний електромобіль. І хоча ціни на Dacia Spring офіційно ще не оголошені, не складно припустити, що великої різниці не мало би бути – технічно і функціонально це ідентичні моделі, відмінність лише у бейджику. В ЗМІ поширені чутки, що мікро-кросовер буде коштувати від 11-12 тисяч євро у ЄС. Якщо Logan – найдешевший автомобіль з ДВЗ у Європі, то Spring судилося стати найдоступнішим електрокаром і найдоступнішим SUV, якщо вже на то пішло.
Несподівані перепони
Хоча інтернет вже давно рябить заявами, що Dacia Spring буде коштувати від 11-12 тисяч євро, зараз складно спрогнозувати, коли ми побачимо оприлюднений прайс-лист від компанії. На заваді остаточному ціноутворенню для бюджетного електро-кросовера стали профспілки Франції, яких обурює факт виробництва машини у Китаї. Мов, президент Франції, Емануель Макрон, доручив видати концерну Renault підтримку на суму 5 мільярдів євро за умови, що французький гігант (у склад якого входить і Dacia) буде узгоджувати випуск нових електрокарів із місцевими профспілками. Останні, зі свого боку, вимагають, щоби машини для європейського ринку випускалися виключно в ЄС, оскільки це приносить нові робочі місця європейцям. Зрозуміла річ – оплачувати робочу силу навіть у Східній Європі – в рази дорожче, ніж у Піднебесній, вже не кажучи про створення підходящого заводу з нуля. Неминучим буде подорожчання Дачії Спрінг. Яким чином врегулюється даний конфлікт – питання відкрите.
Технічні характеристики
Якщо, наприклад, Nissan Juke – субкомпактний кросовер, то Dacia Spring – мікро-кросовер. Довжина електромобіля дорівнює 3734 мм, ширина 1580 мм (включаючи дзеркала – 1770), висота знаходиться на рівні 1516 мм. Колісна база – 2423 мм. Споряджена маса – 920 кг. Об’єм багажника становить 300 л, включаючи зону для потенційного розміщення запасного колеса – все одно хороший результат для авто таких розмірів. Орієнтовний кліренс – 190 мм (не підтверджено).
Час розгону до 100 км/год поки не відомий. Важливо інше: навіть у змішаному циклі WLTP запас ходу без підзарядки дорівнює 225 км. А у міському режимі Dacia Spring може проїхати всі 300 км! Максимальна швидкість обмежена на рівні 120 км/год, а в режимі еко, що робить запас ходу ще на 10% довшим, – до сотні. Привід тільки на передні колеса.
Час повної зарядки від домашньої розетки на 220 В із застосуванням звичайного кабелю займе до 14 годин. Якщо заряджати кабелем 7.4 кВ Wallbox – до 5 годин. Найшвидшим шляхом буде скористатися 30 кВ DC терміналом – він здатен наповнити батарею енергією на 80%, зайнявши до години часу.
Оснащення
Зрозуміло, що базове оснащення Дачії Спрінг буде скромним. Воно включає центральний замок, електропідсилювач руля, 3.5-дюймовий рідкокристалічний дисплей на панелі приладів, електросклопідйомники на всі 4 вікна.
Кондиціонер, електрорегулювання дзеркал, 7-дюймовий сенсорний екран мультимедійної системи, парктронік і камера заднього виду, навігаційна система, оббивка сидінь із комбінованих матеріалів, повнорозмірне запасне колесо – все це можна замовити як опції. Щодо самої інформаційно-розважальної системи, то вона включає додатки Apple Carplay і Android Auto, роз’єми Bluetooth і USB. Функція розпізнавання голосових команд (через під’єднаний мобільний телефон) активується кнопкою на рулі.
Комерційна модифікація «Spring Cargo»
Цікаво, що в ЄС пропонуватиметься також 2-місна перевізницька модифікація, Dacia Spring Cargo. Не відомо поки, чи очікувана базова вартість моделі стосується саме її, але така машина буде обладнана решітковим сепаратором за спинками передніх сидінь, а весь об’єм позаду виділятиметься для перевезення вантажу. Відповідно місткість вантажного відсіку Spring Cargo складає 800 л, а покласти туди можна буде до 323 кг. Такі комерційні варіанти мають чималий попит у внутрішньоміських службах доставок (піца, суші, квіти чи будь-що з пошти) в Європі.
Для кого ця машина?
Навіть зараз без долі лукавства можна стверджувати, що бюджетний електрокар від Dacia має всі шанси зірвати ринок своїм балансом споживацьких якостей і ціною, якщо остання таки підтвердиться. Вчорашній умовний покупець Logan’а, котрий має на меті придбати максимально надійну і конструктивно зрозумілу машину, у якій би він був впевнений, ремонтом якої йому не прийшлося би перейматися всі наступні роки експлуатації, тепер він матиме можливість отримати практично все те саме і зробити при цьому крок уперед. Крок цей є не лише іміджевим, але і раціональним. В Європі діє маса пільг для власників електромобілів, безкоштовні паркінги, дозволи на пересування смугами для громадського транспорту, необмежений в’їзд в історичні центри міст. У більшості країн Європейського Союзу діє субсидіювання за державний кошт вартості електрокара у розмірі 5-9 тисяч євро.
Крім того, їздити на електрокарі можна практично безкоштовно – вартість електроенергії копійкова, у порівнянні з пальним, обслуговування також мінімалізоване.
Молоде покоління, якому потрібна вертка, висока і зручна машина, – не менш важлива потенційна клієнтура Spring’а, яка ще недавно могла вибрати Sandero Stepway. Міський електрокар також чудово підійде на роль першого автомобіля. Зрештою, у сільській місцевості, де немає потреби щодня долати великі відстані, Dacia Spring також гарно впишеться – високий кліренс і міцний захист по периметру робить машину придатною для їзди поза асфальтом.
Сильні та слабкі сторони
Остаточно судити про переваги і програшні моменти автомобіля можна тільки після детального тест-драйву або взагалі досвіду володіння. Тим не менше, певні очевидності Dacia Spring є зрозумілими вже зараз, деякі інші речі можна припустити.
Плюси:
- незрівнянно низька вартість;
- харизматичний дизайн екстер’єру;
- легкість експлуатації – маленькі габарити і звіси, висока посадка, відсутність «механіки», практичний захист по периметру;
- просторий салон з багатьма нішами;
- можливість замовити сучасні опції;
- безпроблемність володіння – це електрокар, так ще й Дачія.
Мінуси:
- бюджетність концепції, в т. ч. салону, прості матеріали і загальна усіченість обладнання;
- прогнозовано слабка шумоізоляція;
- відсутність більш далекохідних версій;
- очікувано слабенька як для електромобіля динаміка.
*звичайно, що мінуси є натягнутими і не могли би бути відсутніми за такої вартості електромобіля
Які приблизні конкуренти у Dacia Spring?
У тому-то й справа, що приблизні. З погляду розмірів, варто згадати низенькі та тісні хетчбеки.
FIAT 500e – вартість мінімум 23 000 євро, дальність ходу за таку суму буде 180 км (WLTP). Версія з запасом в 320 км стартує від 30 тис. євро.
Renault Twingo Electric – ціна від 21 000 євро і вище, запас ходу 190 км (WLTP). При цьому передні вікна без електросклопідйомників, задні – кватирки.
Mini Electric – просить щонайменше 33 000 євро, винятково 3-дверний, запас ходу 230 км (WLTP).
Якщо подивитись на SUV, то згадується лише Peugeot e-2008, але він більший за розмірами і взагалі навіть близько не грає на тому полі ринку, куди мітить Dacia Spring.
От і виходить, що конкурентів у румунського сіті-кросовера просто немає. Якщо ціна справді буде втримана на попередньо очікуваному рівні, успіх моделі стане грандіозним. До речі, Україна не залишиться поза грою – недавно електрокар без номерів було помічено на евакуаторі у Києві. Судячи зі всього, ми, не входячи до ЄС, маємо навіть більший шанс отримати скандально доступний електро-кросовер за першовстановленою ціною.
автор Михайло Волошин, спеціально для MMR.net.ua