Володарі монопривідних автівок часто відносяться до повнопривідних авто дещо зверхньо Багато хто вважає, що 4×4 – це данина власним дитячим забаганкам та хитрощам маркетологів. Традиційно вважається, що одного приводу цілком вистачає для їзди в межах міста та для легкого бездоріжжя. Проте досвідчені мандрівники знають – у світі є багато місць, де задня або передня ось самостійно не впораються, і заледеніла дорога «під гірку» в розпал української зими – в їх числі. Запевняємо: повний привід – це круто. І от сім фактів про повнопривідні модифікації, які необхідно знати кожному водію.
1. Перше авто 4×4 з’явилося понад 100 років тому
Легковий автомобіль, де провідними та керованими стали одразу чотири колеса, компанія Mersedes-Benz побудувала у 1907 році для німецьких колоній в Африці. Втім, ця конструкція скоріше була схожа на прототип сучасного позашляховика.
Після ста років повнопривідні автівки переживають бум популярності: сучасний автопром пропонує таку модифікацію на більшості нових машин. І попри поширену думку, якісне авто 4Х4 можна купити дешевше ніж за 400-500 тис. гривень.
2. Повний привід не впливає на якість гальмування
Звісно, повнопривідна модифікація здатна творити дива, тому іноді водії почувають себе всемогутніми. Проте є одне, чим повнопривідники не відрізняються від монопривідників – це гальмування. Автівки 4Х4 мають той самий коефіцієнт зчеплення з дорожнім покриттям, що й інші, тож загальмувати різко, тим паче на слизькому покритті, буває дуже складною.Вчений Камм для автомобілістів порахував критичну швидкість. Так, для звичайного автомобіля критична швидкість – 100 км/год, після чого машину починає заносити. Для повнопривідної моделі критичною буде швидкість в 123 км/год, з якою витікає коефіцієнт 1,23 для однакових дорожніх умов. Це означає, що водію авто 4Х4 можна їхати на швидкості 100 км/год спокійно та без хвилювань, а зовсім не то, що потрібно розганятися до 123 і більше кілометрів на годину.
Тож, повний привід лише підвищує прохідність авто та покращує розгінну динаміку, але не поліпшує керованість та гальмування.
3. Сучасні повнопривідники оснащені розумною електронікою
Повнопривідним авто зовсім не завжди потрібні всі чотири колеса. У багатьох випадках вистачає передньої або задньої пари коліс. Крім того, тяга постійно розподіляється поміж колесами навіть на рівній поверхні – залежно від режиму їзди. І якщо вам цікаво, як це відбувається, – за автівку все вирішує електронна муфта, якою оснащені мало не всі сучасні авто. Саме електроніка вирішує, як буде краще для авто та зокрема для витрати палива. Для легкових машин і кросоверів конструкція з жорстким підключенням повного приводу просто непридатна.
4. Повний привід потрібен частіше, ніж вважається
В Україні повний привід вважається зимовим типом авто і саме на холодну пору популярність таких автівок традиційно зростає. Проте, можливості повнопривідників набагато ширші, ніж їзда на слизькій дорозі. Агресивне водіння, складні дорожні умови, неасфальтоване дорожнє покриття – такі чинники потребують особливого розподілення тяги осі. Плюс, повнопривідні автівки незамінні для подорожей.
5. Трансмісійні мастила впливають на роботу повного приводу
Вважається, що найважливіше в авто – це моторні оливи й саме від них залежить якість роботи авто. Проте, трансмісійні мастила також витримують великі навантаження та високу температуру, яка часом досягає 300⁰С. Якщо мастила «не дотягують» за якістю, це може вплинути на роботу всієї системи авто та призвести до сумних наслідків.
Степан Васильєв, технічний експерт компанії «Тотал Україна», наголошує на необхідності старанного вибору трансмісійної оливи:
«Якісна трансмісійна олива скорочує витрати на технічне обслуговування автівки та подовжує термін експлуатації авто. Трансмісійні мастила полегшують старт авто та скорочують витрати пального, до того ж, якщо ви зробите правильний вибір, вам не потрібно буде міняти оливу дуже часто. Завжди звертайте увагу на упаковку. На ній мають бути вказані відповідність міжнародним стандартам та в’язкість. Також перевірте стан каністри».
6. Неможливо відключити повний привід на авто і це дуже добре
Навіть якщо вам здається, що в окремих випадках, автівці краще їхати на задніх або передніх колесах, не поспішайте нарікати на 4Х4. Диференціал трансмісії дозволяє запобігати виникненню проблем із керуванням, наприклад, підскоком колеса. Тож, просто довіртеся повному приводу.
7. Повнопривідні авто простіше перепродати
Якщо ви вирішите продати автівку з повним приводом, то можете сміливо ставити на нього високу ціну, особливо напередодні холодної пори року. Ціну завжди можна пояснити можливостями 4Х4.