Як вибирати мультики для перегляду

Давайте поговоримо і обговоримо, що дивляться і будуть дивитися наші діти. Оскільки тема телевізора і, зокрема, мультиків виявилася актуальною, то зберу думки в купу і спробую написати великий пост і пояснити свою позицію щодо мультфильм онлайн. Відразу обмовлюся, що пишу це, орієнтуючись на свою дитину і його вік, тому це стосується дітей 2-3 років.

Перш за все – я не вважаю мультики розвиває засобом. Говорити, що мультики щось там розвивають – в корені неправильно. Розвивають в порівнянні з чим? Я вважаю, що спільні заняття з мамою-татом дитині корисніше, ніж перегляд мультиків. Малювання, аплікації, ліплення, сенсорні заняття, логоритміка, розучування віршів, читання книжок, розглядання картинок в книзі, діафільмів, сюжетні ігри – будь-яка з перерахованого вище для малюка корисніше самого-самого “розвиваючого” мультика. Мультфільми – це, до речі, теж повинен бути спосіб спільного дозвілля батьків з дитиною, по крайней мере при першому перегляді (дитині потрібні пояснення, коментарі від дорослого). Т.зв. звані розвиваючі мультики типу Baby Einstein і Tiny love розвивають нітрохи не більшою мірою, ніж це зробить мама. До того ж я не розумію, чому мою дитину повинна вчити вітатися і говорити “спасибі” якісь знеособлені тварини))) Так що під “розвитком” ставимо велике питання і викреслюємо.

Мультики як спосіб нейтралізувати дитини, зайняти його, поки мама чимось займається – теж спірно. Ок, я готовий допустити, що у людей бувають житлові проблеми, кілька дітей, і в цих умовах молодший все одно буде тягнутися до того, що роблять старші (хоча для мене це скоріше стимул мінімізувати мультики старшому). Але все-таки потрібно прагнути зайняти дитину чимось іншим. У нас, наприклад, це спорткомплекс, м’ячики, пластилін, іграшки, ігри на дрібну моторику (перебирання і сортування круп), книжки, малювання і багато іншого. Крім того, можна робити домашні справи разом з дитиною. Так, це більш клопітно, ніж посадити дитину перед екраном і забути про нього на півгодини. Так, залежить від темпераменту. Але це не означає, що альтернативою повинні бути мультики в рік по годині.

Т.ч., основний зміст і призначення мультиків (з моєї точки зору) – розважальний. З огляду на при цьому шкоди від перегляду відео, час, вкрадене у чогось іншого, і те, що мультики, що б не говорили, збіднюють фантазію і часто гальмують розвиток мови і розвиток взагалі. А при безконтрольному їх споживанні назовні вилізе і безліч психологічних проблем. Я неодноразово зустрічав такі відгуки, в тому числі і тут, на ББ. Ось, навскидку – 1 , 2 , 3 , 4 , 5 . Мультики – це інформація в готовому й упакованому вигляді, не треба вигадувати, фантазувати, трудитися. Мозок любить лінуватися, шукати шляхи простіше, в тому числі і дитячий, тому діти швидко підсаджуються на мультики. Це як наркотик для дитячого мозку. Тому я вважаю, чим менше мультиків і чим вони рідше, коротше, тим краще. І те, що дивитися, повинен вибирати батько, а не дитина. Смак до мультиків формується точно так же, як і до фільмів, картинам, музиці.

Коли починати дивитися. Для мене мінімальний вік – 2 роки, можливо, і пізніше. Але до 2 років точно рано. І дивитися, повторюся, з батьками. Мама, тато сидять разом з дитиною, сміються, переживають, коментують дію, де треба – пояснюють, запитують, потім обговорюють.

Скільки дивитися. Я вважаю, в 2-3 роки – максимум 2 години на тиждень, 20-30 хвилин в день (при цьому добре б влаштовувати і дні, вільні від мультиків). А для початку і цього багато, в перші місяці орієнтир для мене – 10-15 хвилин в день.


Не пропустіть