Діагностика коробки «автомат», перш за все, необхідна для забезпечення нормальної зносостійкості, стабільної експлуатації та тривалого терміну служби АКПП також ремонт кпп зф. При цьому діагностика може проводитися як планово, так і позапланово – перед ремонтом автоматичної коробки передач, а також після його завершення. Крім того, приводом для позапланового заходу також можуть стати і явні збої в роботі АКПП, попередні виходу агрегату з ладу.
Для більш повного уявлення про те, що ж дає діагностика АКПП, слід розібратися в основних етапах її проведення.
Перший етап діагностування коробки автомат має на увазі використання спеціального сканера, призначеного для проведення інструментального контролю стану агрегату (комп’ютерної діагностики). Сканер під’єднують до головного комп’ютера автомобіля і зчитують всю необхідну інформацію про АКПП. І якщо в результаті такої діагностики комп’ютер видає коди помилок, то це підтверджує наявність несправностей, які потребують виправлення фахівцями.
Наступним етапом діагностики АКПП є контроль стану масла. В якості основних критеріїв оцінки виступають його запах і колір. У нормальному стані запах масла повинен бути позбавлений домішок гару, а його колір – злегка жовтуватим або прозорим (залежить від виробника). Якщо ж при огляді трансмісійної рідини виявляється хоча б одне відхилення від норми, то це так само свідчить про неправильну роботу агрегату і потреби в заміні масла в АКПП .
Третім етапом діагностики при необхідності може стати перевірка АКПП за допомогою тест-драйву. В цьому випадку коробка перевіряється при різних режимах її роботи, а також при різних варіантах положення селектора. Першочерговою метою такого виду діагностування є визначення рівня шуму і присутності сторонніх звуків, які свідчать про наявність несправності.
Останнім важливим етапом діагностики АКПП прийнято вважати механічний аналіз агрегату. Він включає в себе механічну діагностику коробки і варіатора, здійснювану шляхом підключення манометра і виміру показників лінійного тиску при кожному окремому режимі роботи АКПП. Додатково проводиться визначення часу готовності коробки при прогрітому двигуні, що працює на холостому ходу. В результаті даного заходу виявляються різні відхилення від норм, заданих виробником АКПП.
планова діагностика
Крім діагностування автоматичної коробки перед її ремонтом або при наявності ознак неправильної роботи агрегату, діагностику необхідно проводити і при повністю працездатною АКПП з періодичністю в 1-2 роки. Такий захід дозволяє своєчасно усунути невеликі дефекти в роботі коробки передач, здатні згодом перерости в більш серйозну поломку.