Як реставрують турбокомпресор

Стандартні ремонті роботи охоплюють заміну ремонтного комплекту, при капітальному додатково змінюють ротор. Інші проблеми виявляють в ході діагностики.

Порядок усунення проблем з турбіною:

  • тестування на спеціальному обладнанні для виявлення дефектів;
  • демонтажні роботи;
  • розборка вузла для відновлення або заміни пошкоджених комплектуючих елементів;
  • збірка та балансувальні роботи.

На завершальному етапі турбокомпресор встановлюють на автомобіль.

Наслідки їзди з несправним турбокомпресором

Якщо їздити зі знятою чи пошкодженою турбіною, це буде негативно впливати на двигун внутрішнього згорання. Можливі такі наслідки:

  1. Довготривала експлуатація двигуна з несправною турбіною може призвести до утворення нагару на кільцях поршнів, пошкодити форсунки.
  2. Зношені вал та втулки турбокомпресора призводять до підвищеного розходу моторної оливи. Якщо не контролювати рівень мастила — можуть виникнути критичні пошкодження силового агрегату.
  3. Часто відбувається неповне згорання палива, через це можливе їх потрапляння в систему вихлопу. Це може призвести до виходу з ладу каталізатора, нашкодити функціональності клапанів.
  4. При поломці ТК значно знижується тиск у двигуні внутрішнього згорання, що призводить до збільшення витрат пального.

Рухатися на автомобілі без турбокомпресора небажано, потрібна реставрація турбіни. При поломці краще зразу ж їхати в сервіс.

Яке обладнання використовують в сервісі для реставрації ТК

Сучасний ремонт турбокомпресорів виконують за допомогою спеціального обладнання. Основні моделі обладнання:

  1. СБР-10. Спеціальний балансувальний верстат. На ньому балансують ТК на максимальних експлуатаційних швидкостях. Роботи проводять, щоб усунути динамічний прогин ротора. Обладнання дозволяє створити умови як при їзді на авто, що гарантує функціональність вузла при подальшому використанні.
  2. БВІ-03-10Т. Балансувальний верстат, що дає можливість точно виявити дисбаланс, який ледве помітний при тестуванні на інших установках.
  3. ДБСТ-10. Добалансувальний верстат. Пристосування для перевірки ТК і усунення дисбалансу, який виникає при збірці турбокомпресора.
  4. ГЕОМЕТ-2000. Стенд налаштування геометрії лопаток. З його допомогою можливе відновлення положення лопаток до заводських показників, адже в базі устаткування є інформація по еталонному налаштуванню тисяч моделей турбін.
  5. TSCHUDIN HTG 410. Круглошліфувальний верстат для механічної обробки крильчатки і роторів.
  6. Weiler Condor 81. Токарний верстат для відновлення геометрії корпусу турбін.
  7. Tos SUI 32B. Токарний верстат, який може відновлювати середню частину корпусу ТК, а також виготовляти комплектуючі частини для реставраційних робіт.
  8. SCHAUBLIN 53. Фрезерний верстат для роботи з колекторами та місцем їх стикування з фланцем.

В автосервісі також використовують плоскошліфувальні станки, піскоструминні установки для очищування комплектуючих частин від іржі, нагару та бруду.

Профілактичні роботи для підвищення робочого ресурсу турбін

Щоб турбокомпресор відпрацював розрахований виробником експлуатаційний ресурс, необхідно:

  • після довготривалої поїздки треба залишити мотор пропрацювати декілька хвилин на холостих обертах;
  • прогрівати ДВС перед поїздкою, особливо в холодну пору року та після тривалого простою;
  • контролювати показники тиску;
  • своєчасно міняти мастило в термін, вказаний виробником у технічній документації.

Для повноцінної експлуатації необхідно використовувати якісне пальне та оливу. Враховувати сезонність.


Не пропустіть