Водяний насос МТЗ і вентилятор з’єднані в одному вузлі, який встановлений на передній стінці блоку мотора. Помпа МТЗ 80 має просту будову, довгий термін служби.
Однак вимагає проведення періодичного ТО.
Водяний насос МТЗ – принцип роботи, будова
Деталь автотехніки включає в себе передні втулки, шків і його кришку, підшипник і поводок, хрестовину вентилятора. Також в пристрій насоса входять і пробка заливного отвору, сальник, гайки, втулки, крильчатка, валик вентилятора.
Водяний насос МТЗ працює наступним чином. Спочатку шків вентилятора з хрестовиною починає обертання на передньому і задньому підшипниках. Дані елементи змащуються через заливний отвір, яке в свою чергу закривається пробкою. Водяний насос МТЗ має і шків.
Деталь заповнюється маслом. Після цього відбувається обертання валика і бронзових втулок. Через поводок передається обертання на валик від шківа. Крильчатка переміщається, а вода нагнітається в канал блоку мотора .
водяний насос МТЗ
Шків починає свою роботу після обертання ременів, які також містить водяний насос МТЗ . Натяг ременів регулюється за допомогою генератора.
Водяний насос МТЗ і його ремонт
Як дізнатися про те, що насос несправний? У більшості випадків про поломки деталі сигналізує наступне:
З дренажного отвору тече вода;
Водяний насос МТЗ видає шуми;
При роботі деталі чути скрегіт і стукіт.
Якщо ви помітили в роботі насоса дані ознаки, необхідно зробити ремонт системи охолодження. У підшипнику з’явився зазор або ж на поверхні елемента є сліди зносу?
Терміново проведіть позапланове ТО. Якщо ж ви поставитеся до цієї проблеми без уваги, то з часом серцевина радіатора крильчаткивентилятора зламається. Отже, вам доведеться витратити більше сил і часу на заміну несправних деталей.
Насос може видавати шуми. Все це вказує на знос запчастини трактора – підшипників, ослаблення посадкового місця валика. Ще одна проблема – водяний насос МТЗ тече. Наприклад, з дренажного отвору з’являється рідина.
Тому якщо помітили несправність – приступайте до ремонту. Зніміть водяний насос МТЗ з мотора трактора.
Розберіть деталь, замінивши зношені елементи на нові.
Купити водяний насос слід тільки при сильній поломки. Перевірте обов’язково осьове переміщення валика в підшипниках. Значення показника не повинне перевищити 0,6 мм. Якщо ж ви помітили ослаблення елемента, замініть валик в комплекті з новими підшипниками.
Огляньте стан ущільнювальної шайби. На даній деталі допускаються незначні сліди зносу (глибина не більше ніж 0,5 мм). Товщина шайби – не менше 2,5 мм.
Корпус водяного насоса МТЗ вибраковують, якщо на поверхні є тріщини. Після завершення огляду поверхні насоса і заміни зношених деталей слід розпочати складання агрегату.
Пам’ятайте, що гумові манжети слід встановлювати таким чином, щоб одвороти пружин були звернені до підшипників. Вентилятор, а точніше кінці його лопатей повинні знаходитися в одній площині. Як правило, після складання і ремонту водяний насос МТЗ працює справно.