Десять порад тим, хто орендує машину в Європі

0

На що рекомендують звертати увагу німецькі експерти, коли ви орендуєте машину за кордоном, щоби не зіпсувати собі відпустку, пише dw.com.

Напередодні нового сезону літніх відпусток Загальнонімецький автомобільний клуб (ADAC) оприлюднив пам’ятку з десяти пунктів, присвячену оренді автомобілів за кордоном. Ми уважно прочитали ці рекомендації. Більшість порад – універсальні, тобто є сенс ознайомитися з ними, незалежно від місця проживання і мети подорожі. Беспосередньо німецьким туристам спрямовано лише першу пораду, але вона так само універсальна, якщо замінити Німеччину країною, в якій ви живете.

1. Німецьким туристам, які їдуть за кордон, клуб ADAC рекомендує бронювати машини через фірми, що працюють в Німеччині, щоби мати всі договори й документи німецькою мовою, а в разі непорозумінь або суперечок вирішувати питання безпосередньо з орендною або посередницькою компанією в своїй країні.

2. Розрахунковий день оренди становить 24 години. Якщо ви взяли машину, приміром, о десятій ранку, то здати її необхідно у відповідний день до десятої ранку. Якщо є можливість винайняти машину пізніше або заздалегідь скласти оптимальний графік поїздки, можна заощадити гроші за цілий день оренди, а не платити через кілька додаткових годин за цілу добу.

3. Під час укладання договору оренди ADAC рекомендує опцію “full-to-full”, тобто брати машину з повним баком пального і здавати з повним баком, адже тарифи на дозаправку у компаній з оренди можуть суттєво перевищувати фактичні витрати. Щоби додатково себе підстрахувати, німецькі експерти рекомендують заливати повний бак безпосередньо перед повернення автомобіля і зберегти квитанцію – щоби було, що пред’явити в разі претензій.

4. Під час вибору страховки для орендованого автомобіля, не варто економити, тобто найкраще укласти договір на повне покриття всіх витрат – повне каско (нім. Vollkasko), включно з повним захистом на випадок угону. Сума срахування громадянської відповідальності (нім. Haftpflicht) має складати не менше мільйона євро. Згідно зі статистикою, проблеми виникають через биті скла, подряпані диски та зіпсовані шини, тому на ці пункти під час укладання договору слід звертати особливу увагу, – тобто страховий поліс має їх покривати.

5. Клуб ADAC рекомендує обирати тарифи без обмеження пробігу, щоби в разі перевищення ліміту не платити за додаткові кілометри за завищеними ціними і взагалі не думати про це, адже у відпустці, як-то кажуть, можна й гака дати. Хто знає, куди раптом захочеться поїхати.

6. Обов’язково слід заздалегідь обговорити додаткові послуги, приміром, надання дитячого автокрісла. Тарифи на ці послуги в різних компаніях можуть істотно відрізнятися і спричинити суттєве підвищення загальної вартості прокату. Так, оренда дитячого автокрісла на іспанському острові Майорка коштує у літні місяці від 50 до 80 євро на тиждень.

7. Якщо вам потрібна навігаційна система, також заздалегідь з’ясуйте вартість цієї послуги або ж подбайте про альтернативу: візьміть свій навігатор або ж скачайте мапи для додатку на мобільному телефоні, пам’ятаючи про можливі витрати на використання мобільного інтернету. Заощадити таким чином можна до ста євро на тиждень.

8. Під час завершення процесу бронювання варто зважати на те, щоб у договорі було вказано загальну остаточну суму, включно з усіма страховками й додатковими опціями. В іншому разі на місці, коли забиратимете авто, можуть виникнути непередбачені витрати, подекуди доволі суттєві.

9. Якщо на місці в прокатному пункті відсутні автомобілі заброньованої категорії, компанії пропонують клієнтам безкоштовний апгрейд. Перш ніж прийняти цю спокусливу пропозицію, експерти ADAC наполегливо рекомендують переконатися в тому, що вона не потягне незапланованих витрат.

10. Після отримання ключів перед початком першої поїздки слід уважно оглянути машину і перевірити, чи зафіксовано в протоколі передачі автомобіля усі наявні подряпини, ум’ятини та інші пошкодження. Огляд під час здачі машини варто обов’язково проводити в присутності представника прокатної фірми, після чого отримати письмовий протокол, що підтверджує відсутність нових пошкоджень або такий, що містить точні дані про них.


Не пропустіть