Що таке колінвал?

Робота сучасного поршневого ДВС неможлива без такого важливого пристрої, як колінвал. Саме цією деталлю перетворюється зворотно-поступальний рух поршнів в обертальний. Ось чому він є ключовим вузлом системи. Через його високої важливості, для виготовлення вала використовують особливу технологію і високоміцні метали. Крім того вартість цієї деталі висока і складає як мінімум третину від ціни агрегату. Колінвал – це деталь, що має особливу форму, на якій є місця під посадку шатунів і противаги, якими гаситься вібрація від нерівномірного обертання. На багатьох КОЛІНВАЛИ противаги бувають частиною деталі або суцільнолиті, на деяких машинах встановлюють спеціальні противаги, закріплені болтами.Для виготовлення деталі застосовують чавун або сплаву сталі і чавуну, завдяки чому коленвал відрізняється тривалим терміном служби, незважаючи на постійний вплив, на нього великих навантажень. Для виготовлення валів використовують метод лиття, хоча останнім часом все частіше штампування.

Ремонт та доопрацювання клонували
На більшості транспортних засобів заводським деталям потрібна додаткова обробка. Одна з них полягає в балансуванні коленвала. Для деяких дана процедура є життєво необхідна, для решти – марна. Однак фахівці вважають балансування вала корисною справою, яке може сприяти:

Збільшенню ресурсу роботи валу, завдяки тому, що знижується вібрація.
Збільшенню потужності, приблизно до 10%, виходячи з обсягу двигуна.
Скороченню витрати пального.
Балансування колінвалу позбавляє його від впливу відцентрової сили, навантаження від якої зменшується в багато разів. Багато хто цікавиться, чи можна відремонтувати колінчастий вал? На це питання можна дати ствердну відповідь, ремонт клонували цілком здійснимо. Серед ремонтних робіт, вироблених із ним можна відзначити наступні (всі ці роботи можуть здійснюватися в комплексі при відновленні і ремонті цього вузла):

Ремонт хвостовиків.
Розточка під наступний розмір.
Шліфування коленвала.
Виникає питання, чому не скористатися електронікою для управління його роботою? Однак не все так просто. Виявляється, системи упорскування палива в циліндри орієнтуються на сигнали датчика положення коленвала. Цим датчиком повідомляється електронного керуючому блоку про момент, при якому слід провести уприскування палива. Якщо ж відбудеться вихід з ладу датчика коленвала, неможливо буде завести машину, оскільки уприскування відбуватиметься не тоді, коли це потрібно. Тому з одного боку використання електроніки є плюсом, а з іншого серйозним мінусом.


Не пропустіть