Що буде, якщо замість бензину залити дизель

З таким питанням розбиралися m2motors.com.ua.

У чому ж відмінність

І паливо, і двигуни, розраховані на роботу з певним видом палива – мають принципові відмінності.

При перегонці нафти при різних температурах отримують фракції, які після подальшої обробки перетворюються в:

– Бензин,

– Гас,

– Дизель,

– Мазут

Таким чином, бензин і дизельне паливо відрізняються як за хімічним складом, так і за характеристиками горіння: вони мають різний вміст різних домішок, різну в’язкість, щільність і температуру займання.

Двигуни внутрішнього згорання для обох типів палива теж різні: в бензиновому двигуні паливноповітряна суміш подається в циліндри, де підпалюється електричною іскрою. Принципова відмінність дизельного двигуна (поряд із масою інших відмінностей) в тому, що нагрівання і займання паливоповітряної суміші відбувається від стиснення всередині циліндра.

Дизельне паливо замість бензину

У бензиновому двигуні тиск, при якому палавоповітряна суміш надходить у циліндри, набагато менше необхідної для того, щоб сталося загоряння дизельного палива. Тому поки в паливній системі залишилося небагато бензину – різко зміниться сам процес згоряння: дизельне паливо буде згоряти не повністю, буде утворюватися велика кількість нагару.

Попадання дизельного палива в паливні магістралі бензинового авто призведе до їх закупорювання. Велика також ймовірність того, що дизельне паливо буде просочуватися в картер через циліндри – тобто моторне масло прийде в непридатність.
А коли залишки бензину будуть використані – двигун затихне.

В результаті:

– Промивка та ремонт двигуна, як мінімум – циліндро-поршневої системи,
– Промивка та ремонт паливної системи, інжекторів,
– Заміна паливного фільтра,
– Заміна масла

До речі, варто відзначити, що карбюраторні двигуни більш лояльні до солярки, ніж інжекторні.

Бензин замість дизельного палива

Бензин має набагато меншу змащувальну здатність (а деталі паливної апаратури змащуються маслами, що входять до складу дизельного палива), іншу теплопровідність, інший режим горіння.

Дизельний двигун буде працювати на невластивому йому паливі трохи довше, ніж бензиновий. Але і наслідки можуть бути куди серйозніші: погана мастило і інша температура горіння приведуть до перегріву двигуна і можуть навіть викликати його руйнування. У результаті (якщо, звичайно, двигун підлягає відновленню) – доведеться замінити половину деталей.

Що робити відразу

Після заливки невластивого автомобілю палива, все одно в паливній магістралі залишається потрібне пальне. Тому, заливши на заправці дизель, на бензиновому авто можна проїхати ще деяку відстань, протягом якого двигуну буде завдано шкоду, часом непоправної.
Те ж стосується і дизельного двигуна з бензином в системі живлення, з тією лише різницею, що дизельний двигун швидше за все продовжить працювати, поки не відбудеться критичний перегрів або його вимкнення.

Тому при помилкці на заправці – ні в якому разі не можна запускати двигун – це збереже і сам двигун, і паливну систему. Краще викликати евакуатор або на буксирі відвезти машину на СТО, на якому зіллють паливо і промиють бензобак. Промити бензобак особливо важливо для бензинового авто, дизельний двигун більш лояльний до незначних залишках бензину.

Що потім

Вартість ремонт безпосередньо залежить від завданих двигуну пошкоджень: від мінімальних (які потягнуть за собою промивку бака і паливної системи) і до заміни двигуна.

Зазвичай комплекс робіт зводиться до наступного:

– Злив палива і промивка бензобака,
– Промивка паливних магістралей,
– Заміна паливного фільтра,
– Промивка форсунок, заміна свічок запалювання,
– Заміна масла і масляного фільтра.

Не все так страшно

Дизельне паливо в бензиновому авто – катастрофа для двигуна, а от з «дизелем» – трохи простіше. Справа в тому, що якщо дизельному двигуну забезпечити необхідне змащення (наприклад, долити масло в бак) – він деякий час без особливих втрат в змозі працювати і на бензині. Звичайно, після такої процедури все одно слід промити паливопровід.

А для деяких дизельних машин в холодну погоду навіть радять в бак додавати бензин. Кількість додається бензину залежить від температури навколишнього середовища і може становити до 5% і навіть до 25% від загального обєму.

Підсумок

Якщо повний бак заповнений «не тим» паливом – не запускайте двигун! Якщо двигун не запускати – все може обійтися лише промиванням бака і паливної системи.

Бензиновий двигун не може працювати на паливі з домішкою солярки. Тому доливати в бак бензин «по шийку» не має сенсу.
Дизельний двигун, навпаки, – може працювати на паливі з домішкою бензину (бажано не більше 5%). Тому, якщо бензину в бак було залито небагато – його можна розбавити дизелем, і це не занадто критично відіб’ється на його працездатності.





Більше новин


Прокоментуй новину

  • Andrew Sha

    Цю статю написали ТІ ХТО НЕ РОЗБИРАЄТЬСЯ !!!!!! і які нічого не розуміють !!!!
    та не розбираються в роботі двигунів!!!!
    про працювавши 4 роки та до тепер на офіційному сервісі де що можу написати з практики, оскільки в тиждень заїжджали по одному автомобілю (як мінімум, бували і втиждень по 6-10 автомобілів) з подібною ситуацією /проблемою (ситуації були різні в.т.ч. кожну машину привозив евакуатор) та слова клієнта “заглох находу” або приїхав додому та зранку не завівся, “заправили на АЗС не тим пальним” тощо – УВАГА вісі ситуації закінчувались (з/п бак – зливання пального, заміна паливного фільтра це “МАХ”, що потрібно було зробити) все решта то “ТУПИЙ РОЗВОД” сорвісу,