Унікальний КрАЗ-255Б: цікаві факти до ювілею (Фото)

У липні 2017 року знаменитому всюдиходу Кременчуцького автозаводу – КрАЗ-255Б стукнуло рівно 50 років, пише autocentre.ua

У частину ювілею легендарного КрАЗ-255Б, в народі просто «лаптежнік», розповімо кілька цікавих фактів з його історії. Випуск КрАЗ-255Б стартував в липні 1967 року і тривав 26 років.

За всі ці роки з конвеєра зійшло понад 160,7 тис. Автомобілів моделей 255Б і 255Б1. З них понад 30 тис. од. пішло на експорт. Найбільш вдалими для нього став період з 1978 по 1987 рр., Коли щорічно вироблялося по 7,5 – 8 тис. автомобілів.

Перші дослідні зразки КрАЗ-255Б з’явилися ще в 1963 році. Від попередника – КрАЗ-214 вони відрізнялися експериментальним двигуном ЯМЗ-238 в 215 к.с. На серійних же машинах з’явилися двигуни потужністю вже 240 к.с., до того ж з істотно поліпшеною економічністю.

КрАЗ-255Б також отримав 5-ступінчасту коробку передач ЯМЗ-236Н з усіма синхронізованими передачами крім першої, гідропідсилювач керма і централізовану систему підкачки шин. Крім того, машина відрізнялися бездисковими колесами від МАЗа і широкопрофільними шинами.

У 1979 році з’явився КрАЗ-255 з індексом Б1. Зовні легко відрізнити фарами, які разом з покажчиками поворотів інтегровані в металеві короби на крилах. Основна зміна всередині – роздільний, двоконтурний привід пневматичних гальм.

Споряджена маса КрАЗ-255Б становила 11,6 т, а Б1 – 11,95 т. Повна маса була однаковою для обох моделей – 19,5 т. Максимальна швидкість – 70 км/год. Машина могла долати підйом крутизною до 30 градусів., Штурмувати брід глибиною до 1 м. Крім того, їй під силу було буксирувати причепи повною масою від 10 т (на місцевості) до 30 т по шосе.

Сьогодні лаптежнік продовжує вірою і правдою служити в армії, головним чином в інженерних частинах як понтоновоз і мостоукладальник.


Не пропустіть