Як змінились автомобільні фари за 120 років

0

На перших автомобілях дорогу підсвічували гасові лампи, але зараз машини оснащують високотехнологічним світлом.

Сучасні фари оснащують лінзами і лампами з газом. Вони скеровують світло туди, куди водій повертає.

Gazeta.ua пропонує ознайомитись із розвитком автомобільного світла.є
є

До XX століття автомобілі оснащували гасовими лампами, які й освічували дорогу перед машиною. Таку технологію запозичили ще з кінних екіпажів. Така оптика була дуже непрактичною, оскільки гас дуже швидко згорав. Так світло далеко не світило. У кінці ХІХ століття на авто почали використовувати лампи, які світили завдяки хімічної реакції карбіду кальцію з води.

Ці фари також мали недоліки, тож на початку ХХ століття на автомобілях почали використовувати електричні лампи накалювання, але вони не одразу стали популярними. Ближче до 20-х років всі машини мали фари з електролампами і двома режимами: ближнє та дальнє світло.

Фари здебільшого встановлювали на крилах автомобілів. Деталь довгий час залишалась круглою. Їх було як по 2, так і по 4. Хоч з часом оптику інтегрували у кузов авто, вона мали різні розміри, окантовку, але форма залишалась незмінною.

У 1935 році світу представили Cord Model 810. Модель можна назвати революційною – у неї ховались фари завдяки ручному механізму. Авто з таким типом оптики нині називають “сліпі”. Таку оптику почали встановлювати французи на Matra. Японці також вподобали фари, які ховаються. Також Ferrari випустила не одну модель оптикою, яка ховається.

У 1970-х на деяких автомобілях змінилась форма оптики. Наприклад, у Ford Galaxie були 4 квадратні фари. До цього часу змінювалась надійність та ефективність роботи, а інноваційних рішень не було.

У 1980-х більшість автовиробників відмовились від круглих фар і почали встановлювати на машини фари-блоки, які поєднували фару головного світла та покажчик повороту.

З середини 90-х років минулого століття на автомобілях з’явились фари різноманітної форми. Вони поєднували ближнє/дальнє світло, покажчик повороту та габаритні вогні. Після вдосконалення форми, почали використовувати лампи наповнені газом. Це і галогенні, і ксенонові лампи. Також почали використовувати денні ходові вогні зі світлодіодів.

Нині ж світло фар супроводжує автомобіль у поворотах. Крім того, автовиробники роблять перші кроки до переходу на повністю діодні лампи. Наприклад, європейці розробляють фари, промінь яких складається з вузьких сегментів. Яскравість кожного з сегментів можна зменшувати, або зовсім вимкнути його. При функції розпізнавання зустрічних авто, машина сама послаблює сегмент променя, який сліпить “зустрічку”. Тож постійне перемикання режимів світла може піти в історію.


Не пропустіть