Головні події і нововведення для українського автомобіліста

Рік 2015 запам’ятається українським автомобілістам як один з найбагатших на різноманітні нововведення і реформи. З доріг зникли звичні «гаішники», МРЕВ перетворилися на Реєстраційні центри, а за дорожнім рухом ось-ось почнуть стежити бездушні камери. Фінансове питання теж стояло гостро: багаторазове падіння курсу гривни зробило кожен візит на заправку дуже болючим для гаманця, а цінники ще більше віддалили середнього громадянина від омріяної машини, пише drive-news.net .

За ці 365 днів нам було що обговорити, і за традицією ми вибрали найцікавіше з події.

Гаіція

2015 поставив крапку в долі української Державтоінспекції. Серед водіїв любов до українських «даішникам» була рідкістю, і навряд чи за ними будуть нудьгувати. Корупція в ДАІ давно стала предметом анекдотів і деколи була настільки відвертою, що доходила до абсурду. Чого коштував тільки випадок, коли начальник ДАІ Астапкович в прямому ефірі визнав існування «золотих» візиток, які дозволяли «вирішити» будь-яке питання з інспекторами Державтоінспекції.

Тепер одиниці під назвою Державтоінспекція України в структурі МВС немає. Більшість функцій ДАІ передали або поступово передають поліцейським патрулям. Нові варти українських доріг у містах займаються не тільки спостереженням за ПДР, а й стежать за загальним правопорядком. На відміну від героя анекдотів «інспектора Петренка», вони чесні, підтягнуті і діловиті. Народ теж поліцією в цілому задоволений, хоч і скаржиться, що сині мигалки сліплять ночами очі.

Податок на розкіш

В Україні запрацював автомобільний «податок на розкіш». Його автори вирішили, що будь-який автомобіль, який має об’єм двигуна більший 3 л і вік менше 5 років, автоматично є розкішшю, а значить для його власника не становитиме труднощів віддати державі зайві 25 тис. гривень щорічно.

Новий податок був введений і почав діяти всупереч шквалу критики. Експерти і прості автомобілісти твердили, що величезна кількість сучасних розкішних автомобілів має об’єм двигуна менше 3 л, і навпаки – деякі машини з об’ємним мотором ніяк не відносяться до «розкішним».

Проіснував податок на розкіш всього півроку, і в цьому році судити автомобіль за об’ємом двигуна вже не будуть. Але це не означає, що в уряді відмовилися від ідеї ощасливити автомобілістів ще одним збором. Тепер 25 тис. гривень на рік буде потрібно сплатити всім, хто володіє машиною дорожче 1 млн гривень.

Нові номери

Тепер прагнення України вступити в Євросоюз демонструють ще й автомобільні номери. Вони стали трішки більш схожими на ті авто, які зареєстровані в ЄС. Тепер на українських номерах, як і на всіх європейських, є невелике поле темно-синього кольору, на якому красується прапор України і букви UA. Як тільки країна вступить в союз, прапор замінять на кільце із зірок.

Зміна виявилася суто декоративнию. Ніяких нормативів, які зобов’язують Україну міняти номери, не було. У ДАІ (а тоді ця структура ще існувала) пояснили, що номери «висловлюють прагнення України вступити до ЄС». Прагнення обернулося для українських автомобілістів додатковими проблемами. Незабаром після зміни формату номерів почався гострий дефіцит номерних табличок, через який багато водіїв змушені були довго кататися з червоними тимчасовими номерами. Звучали навіть звинувачення в тому, що вся затія була великою корупційною схемою.

Комп’ютеризація

Українські автомобілісти в 2015 році отримали доступ до ряду корисних послуг прямо з персонального комп’ютера або телефону. На порталі iGov запрацювала послуга реєстрації автомобіля, яка в кілька разів спрощує процедуру, а також закриває лазівки для низки корупційних схем. Досить заповнити необхідні реквізити, отримати і оплатити рахунок, а потім з’явитися в центр реєстрації в призначений час.

Технологічні інновації торкнулися й інших сфер. База даних автомобілів тепер доступна для будь-якого охочого. Там досить ввести ім’я та дату народження громадянина, щоб з’ясувати, які автомобілі на нього зареєстровані. У зворотному напрямку (дізнатися, кому належить автомобіль) система поки не працює. У майбутньому цю функцію обіцяють додати, але вже не безкоштовно.

Оздоровча ходьба

Статистика продажів і виробництва автомобілів в Україні свідчить про значне зростання кількості людей, ведучих здоровий спосіб життя. У нинішньому році рекордне число українців вважало за краще піклуватися про своє здоров’я і пересуватися пішки або на велосипеді. Хоча, можливо, у падінні продажів і виробництва автомобілів в Україні є й інші, менш оптимістичні пояснення – наприклад, збільшення курсу долара в три рази, що зробила автомобіль менш доступним для громадян.

За даними «Укравтопрому», виробництво автомобілів в Україні за 2 015 рік становитиме близько 7600. Ринок при цьому впав до позначки 46,5 тис., пролетівши рівень продажів, який спостерігався в неспокійних 90-х, і попавши прямо в 1969 рік. Багато автомобільних марок вирішили, що такий невеликий ринок їм не потрібен, і скоротили свою присутність. Так вчинила, наприклад «Хонда Україна». А деякі і зовсім пішли. Непомітно згорнули продажу BYD, Lifan, вдруге не змогли закріпитися в Україні Saipa.

Нові ПДР

Змінилися в Україні ф Правила дорожнього руху. Головним чином, всі зміни в документі стосувалися впровадження системи автоматичної фіксації порушень. Для того, щоб камери змогли штрафувати українських водіїв, нам довелося навіть відмовитися від презумпції невинності.

«Штрафні бали» – ще одна новинка на українських дорогах. Кожен водій на початку року отримуватиме 150 балів. «Витратити» їх можна буде на різноманітні порушення, а коли умовні бали закінчаться – доведеться платити справжніми грошима. Випробувати на собі саму систему водії ще не змогли, адже балами можна розплатитися тільки за порушення, зафіксовані в автоматичному режимі. А камери на українських дорогах поки так і не були встановлені.

ГАЗ

Жарт про установку ГБО на Lexus став одним з ходових торік. Правда, з часом над ним перестали сміятися. Після стрибка вартості бензину газобалонне обладнання з’явилося на багатьох автомобілях. Реалізація стиснутого газу зростає величезними темпами від місяця до місяця, а великі мережі АЗС активно розвивають продажу цього дешевого палива.

Всього за рік продажі газу в Україні збільшилися на третину, але експерти вважають, що насправді газ міг продаватися і більше – просто значна частина угод пройшла в тіні. Столична влада активно веде боротьбу проти невеликих напівлегальних газових заправок, які ростуть всюди, немов гриби після дощу. Ті навіть об’єдналися в асоціацію і відстоюють свої права. Не обходиться і без курйозів: наприклад, один винахідливий громадянин обладнав газову заправку прямо у себе на кухні.


Не пропустіть