Топ-10 «найрозумніших» автомобілів у 2020 році (Фото)

Найбільш високотехнологічні автомобілі в 2020 році

Автомобілі стають такими ж гаджетами, як смартфон чи ноутбук. Головними фішками більшості новинок є розробки в області електроніки: цифрова приладова панель, «розумна» мультимедійна система, електронні помічники водія.

За останні років 10 ми звикли до «розумних» автомобілів. Сьогодні нікого не здивуєш системою утримання машини в смузі руху і адаптивним круїз-контролем. А стежити за «сліпими» зонами і допомагати при парковці вміють вже бюджетні моделі.

Однак є машини, які здатні здивувати своїми неабиякими вміннями навіть досвідченого автолюбителя. Танковий розворот, стійка гепарда, віртуальний інструктор – ось невеликий перелік здібностей автомобілів, які MMR зібрав в добірку найрозумніших машин в 2020 році.

До нашого переліку потрапили серійні моделі, а також концепти, які знаходяться на фінальній стадії розробки.

Найбільш «розумні» автомобілі в 2020 році: ТОП-10

Tesla Model S

У плані високих технологій електромобілі Tesla входять в число лідерів в автомобільному світі. Головна фішка електрокарів Ілона Маска – вони працюють, як смартфон. Компанія може активувати або заблокувати практично будь-яку функцію «повітрям».

Наприклад, без відвідування станції техобслуговування Tesla Model S може отримати додатковий запас ходу, або збільшену продуктивність силової установки.

Не менш вражаючим досягненням американської компанії є і автопілот, який вміє самостійно приймати рішення в критичних ситуаціях і паркувати автомобіль без участі водія. А з недавніх пір він також розпізнає сигнали світлофорів і дорожні знаки.

Також Tesla навчила свої електрокари «стійці гепарда» – адаптивна пневматична підвіска змінює дорожній просвіт на передній осі, щоб зменшити кількість повітря, що надходить під днище і, відповідно, зменшити підйомну силу.

Polestar 2

Polestar 2 – шведський електромобіль компанії, яка належить Volvo і Geely. Автомобіль вже запущений у виробництво і в автосалонах повинен з’явитися до кінця року.

Мультимедійна система електрокара працює на Android. А це означає, що власникам не потрібно підключати телефон через Android Auto. Всі сервіси Google вже інтегровані в мультимедіа.

Також Polestar пропонує Phone-as-Key – це технологія, яка дозволяє отримати доступ до електромобіля за допомогою смартфона. Віртуальний ключ можна передавати родичам і друзям, а також використовувати для отримання фірмових консьєрж-послуг. Наприклад, доставки покупок прямо в машину.

Mercedes EQC

EQC – це перший електричний кросовер Mercedes. Він має п’ять режимів рекуперації і здатний навчати водія ефективної їзді на електрокарі.

Електроніка підказує водієві найбільш ефективний стиль водіння. Розрахунки автомобіль робить, враховуючи дані навігаційної системи – повороти, перехрестя і ухил дороги. Також EQC може брати до уваги знаки обмеження швидкості та відстані до автомобілів на маршруті попереду.

Підказки виводяться на проекційний дисплей. Наприклад, електромобіль може дати рекомендацію прибрати ногу з педалі газу, якщо скоро дорога піде під ухил.

Rivian R1T

Rivian R1T – перший електричний пікап, який вміє розвертатися на 180 градусів навколо своєї осі. У компанії таку опцію називають Tank Turn, що перекладається як «танковий розворот». Правда, провернути цей фокус можна тільки на гравійних або ґрунтових дорогах.

Ще одна корисна функція, яка обіцяна всім моделям марки, це можливість заряджати батареї один від одного.

Пікап дебютував на автосалоні в Лос-Анджелесі в 2018 році. У рух його приводить силова установка, до складу якої входять чотири електромотори. Сумарна віддача агрегатів складає 760 кінських сил і 1120 Нм крутного моменту.

Першу «сотню» R1T набирає за три секунди.

Porsche Taycan

У електромобілі Taycan представлені найбільш просунуті напрацювання Porsche. Топовий Taycan Turbo S розганяється до 100 кілометрів на годину за 2,8 секунди, а на одній зарядці може проїхати 412 кілометрів.

Максимальна швидкість – 260 кілометрів на годину.

Taycan – перший серійний автомобіль, обладнаний електричною системою з напругою 800 вольт. П’ять хвилин підключення забезпечать 100 кілометрів пробігу, до 80% акумулятор наповнюється за 22,5 хвилини.

Мехатроніку Taycan контролює «центральна нервова система»: дані з датчиків трикамерної пневматичної підвіски, адаптивних амортизаторів, електромеханічних стабілізаторів і системи контролю вектора тяги обробляються і аналізуються в режимі реального часу.

У переліку оснащення – «розумний» голосовий помічник, який активується фразою «Hey, Porsche».

Rimac C_Two

C_Two – електричний високотехнологічний суперкар від хорватської Rimac. Поки автомобіль знаходиться на стадії концепту. Однак компанія вже активно проводить його випробування. І встигла розкрити деякі фішки новинки.

Так, наприклад, купе C_Two оснастять системою штучного інтелекту, яка буде допомагати водієві постійно удосконалювати свої навички.

Система використовує спеціальний комп’ютер для обробки шести терабайт даних на годину, зібраних з дев’яти бортових камер, лидара, радара і 12 ультразвукових датчиків. Алгоритми здатні аналізувати дані, щоб вказувати водієві на конкретні помилки, допомогти виправити їх і навчити його, проходити трасу швидше.

Крім того, система здатна реагувати на інші транспортні засоби і об’єкти в режимі реального часу.

Audi e-tron

Одна з фішок Audi e-tron – віртуальні дзеркала заднього виду. Вони являють собою камери, картинка на які виводиться на екран в салоні.

Також e-tron оснащений чотирирівневою системою електронного контролю стійкості і системою вибору режимів руху з сімома профілями роботи керуючої електроніки.

Пневматична підвіска кросовера може регулювати висоту кузова в межах 76 міліметрів: в режимі offroad він піднімається спочатку на 35 потім ще на 15 міліметрів. Під час руху на швидкості вище 120 кілометрів на годину електричний кросовер опускається на 26 міліметрів.

Навігаційна система може будувати маршрут на основі попередніх поїздок, а також з урахуванням розташування зарядних станцій.

Land Rover Defender

Новий Land Rover Defender можна назвати найбільш «розумним» позашляховиком сучасності. Він пішов далеко вперед від своїх не менш легендарних побратимів – Suzuki Jimny і Jeep Wrangler.

Перш за все, «Дефендер» вміє істотно нарощувати дорожній просвіт. Так, наприклад, штатний кліренс позашляховика з пневматичною підвіскою – 216 міліметрів. Нічого видатного. Однак він може піднятися на пневматичних балонах до вражаючою висоти в 291 міліметр.

Але і це ще не все. Якщо електроніка бачить, що машина «сидить» на череві, то підніме її на 35 міліметрів. А якщо не вистачить і цього, то водій може примусово наростити просвіт ще на 35 міліметрів, довівши його до фантасмагоричною величини – 361 міліметр.

Також відтепер Defender може оновлювати електронні системи «повітрям», без відвідування дилера. До складу електронних асистентів водія входить чотири радара по кутах кузова, шість камер і дванадцять ультразвукових сенсорів.

Ще одна фішка – визначення глибини броду за допомогою ультразвукових датчиків.

Jaguar I-Pace

Електричний кросовер I-Pace найуспішніший проект Jaguar за багато років. У 2019-му електрокар став переможцем конкурсу «Всесвітній автомобіль року».

Цього року I-Pace отримав «розумну» мультимедійну систему. Її навігація працює на базі самонавчальних алгоритмів і може, наприклад, автоматично додавати зарядні станції до прокладеного маршруту. Також «мультімедійка» підтримує оновлення карт «повітрям».

I-Pace дісталася кліматична установка з системою іонізації повітря і фільтром дрібнодисперсних частинок.

До всього, електромобіль вміє визначати наближення водія – по брелоку або сигналу зі смартфона – і налаштовувати клімат-контроль, мультимедіа та положення крісла заздалегідь.

Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E отримав унікальний повний привід, робота якого постійно вдосконалюється – оновлення приходять «повітрям».

В Mach-E крутний момент розподіляється динамічно в залежності від дорожніх умов. Забезпечити найкраще зчеплення допомагають і керований вектор тяги, і точкові втручання гальмівної системи, за рахунок яких оптимізується розподіл моменту на користь коліс з найкращим коефіцієнтом зчеплення.

Ще одна фішка кросовера – незвичайна система відкривання дверей. Замість традиційних ручок на стійках розміщені невеликі кнопки для розблокування замків. Після цього досить потягнути двері на себе за невеликий виступ. Також двері можна відкрити за допомогою смартфона.

автор Віталій Єрмаков, спеціально для MMR.net.ua


Не пропустіть