Скільки економлять власники електромобілів

3

Наскільки електрокари економніше звичайних машин

Україна на порозі буму електромобілів. Міністерство інфраструктури хоче до 2021 року звільнити електрокари від ПДВ – 16,8%, збору до Пенсійного фонду – 4,8% і акцизного збору – 109 євро. В цілому машини подешевшають на 21-22%. Сайт “Сегодня” підрахував, скільки зекономлять власники електромобілів.

Скільки економлять електрокари

В Україні тариф за кВт•год становить 0,9 гривні, якщо споживати менше 100 кВт•год на місяць. При більшій витраті електроенергії один кВт•год обходиться в 1,68 грн. За даними МВС, найбільше в Україні зареєстровано електрокарів Nissan, Ford і Tesla. За характеристиками автомобілів цих виробників можна дізнатися, у скільки обходиться повна зарядка електрокара від домашньої розетки. Варто враховувати, що приблизно 30% електроенергії при заряді втрачається.

Nissan Leaf

Рік випуску: 2015
Акумулятор: 24 кВт·год
Вартість: новий 33 тис. дол., б/у – 13,5 тис. дол. (пробіг 18 тис. км)
Потужність: 108 кінських сил.

На повному заряді електромобіль може проїхати 228 км. Від домашньої розетки машина заряджається вісім годин. Так, повна зарядка акумулятора обійдеться в 24×0,9×1,3=28 гривні. Якщо в місяць споживати понад 100 кВт•год, тоді за тарифом 1,68 грн зарядка авто коштуватиме 52,4 грн. Витрата електроенергії Nissan Leaf на кожні 100 км автомобіль становить приблизно 10,5 кВт•год, або 9,45-17,64 гривні.

Для порівняння, автомобіль з двигуном внутрішнього згоряння Nissan Sentra 2015 року споживає на 100 км дев’ять літрів бензину, або 225,8 гривні при вартості А-95-го 25,09 грн/л.

При середньому пробігу автомобіля 20 тис. км за рік електрокар заощадить за рахунок бензину 43 тис. гривень.

Ford Focus Electric

Рік випуску: 2014
Акумулятор: 23 кВт•год
Вартість: новий – 30 тис. дол, б/у – 15 200 дол. (пробіг – 18 тис. км)
Потужність: 143 кінські сили.

На повному заряді електромобіль долає 200 км. Від звичайної зарядки акумулятор машини заряджається шість годин. Так, 100%-ва зарядка машини обійдеться в 23×0,9×1,3=26,9 грн, за дорогим тарифом – 50,2 грн. Ford Focus Electric на 100 км витрачає приблизно 8,6 кВт•год, або 10-18,7 грн.

Бензиновий Ford Focus ST, наприклад, на 100 км споживає 4,4 літра бензину, які обійдуться в 110 гривень.
При середньому пробігу автомобіля 20 тис. км за рік Ford Focus Electric заощадить 18215 гривень.

Tesla Model S

Рік випуску: 2012
Акумулятор: 75 кВт • год
Вартість: новий – 68,1 тис. доларів, б/у – 45 тис. дол. (пробіг 54 тис. км)
Потужність: 417 кінських сил.

На повному заряді електрокар проїжджає 490 км. Tesla домашньої розетки заряджається 25 годин. Повна вартість зарядки обійдеться в 75×0,9×1,3=87,75 грн, за дорогим тарифом – 63,8 грн. Кожні 100 км електрокар споживає 6,5 кВт, або 7,06-14,2 гривні.

“Якщо порівняти електрокар і дизельний автомобіль, то останній свою ж вартість подвоїть через два-три роки за рахунок постійної покупки палива. Електромобіль повертає в середньому 2 тис. доларів щорічно. Тобто за 5 років можна окупити автомобіль. Якщо брати б/у автомобіль, то за рік-два його можна окупити. І в обслуговуванні електрокари простіше – у вас немає 450 деталей двигуна які постійно ламаються, можуть бути не тієї якості і так далі”, – зазначає голова Клубу електромобілистів Романцев.

Де в Україні заряджати електрокари

Для переходу на електромобілі є всі умови, вважають експерти. У країні за три останні роки з’явилося триста зарядних станцій біля готелів, кінотеатрів і деяких парковок. Поки що 90% таких станцій безкоштовні, на деяких можуть брати плату за місце, включаючи витрати на електрику. Розвинена мережа станцій для електрокарів дозволяє подорожувати по країні, вважає виконавчий директор компанії ElectroCars Олександр Кравцов.

Найпопулярніші в Україні електрокари. Фото: МВС України.

“Якщо враховувати кількість зарядних станцій на трасах і можливість продовжити пробіг ще на 100 км, скориставшись генератором, то подорожі по Україні – вже не проблема. У великих містах уже немає жодних труднощів з зарядкою електромобіля, в цілому по країні їх уже близько 300, третина з яких в столиці”, – розповідає Олександр Кравцов.
Співзасновник Тесла Клубу України Назар Шимона-Давида пояснює: коли електромобілів в країні стало більше, то ринок відреагував самостійно – без стимулювання держави з’явилися станції зарядки електрокарів. Але до “електрозаправок” держава повинна встановити технічні вимоги, вважає Олег Родін, директор компанії E-Line, яка встановлює зарядні станції для електрокарів.

“Зарядна станція – це пристрій, який “спілкується” з автомобілем. Не просто передає електроенергію, а комп’ютер станції контактує з комп’ютером машини. Таких станцій в Україні близько 300 і ще 100, які насправді являють собою електричні розетки. Ми півтора року намагаємося внести до законодавства поняття “зарядна станція”, як це розуміють у світі”, – говорить він.

Коли елекрокари подешевшають

Міністерство інфраструктури пропонує до 2021 року звільнити імпортні електромобілі від: ПДВ – 16,8%, збору до Пенсійного фонду – 4,8% і акцизного збору – 109 євро. Крім того, в уряді хочуть зробити податкову знижку автодилерам на податок на прибуток і відшкодовувати частину вартість авто покупцеві. Для вітчизняних виробників електромобілів – скасувати ПДВ і ввести пільгову ставку податку на землю до 2028 року, збір до Пенсійного фонду скасують тільки до 2021. Також планують скасувати мито на імпорт комплектуючих для електрокарів і встановити відстрочку від сплати ПДВ на півроку.

Наприклад, новий Nissan Leaf 2010 року випуску коштує 17500 доларів, при скасуванні податків, електрокар подешевшає до 13 745 доларів. При нинішніх 0,71 грн за кВт електроенергії, повна зарядка авто обійдеться в 17 грн, цього вистачає на 160 км. Вартість дешевшого Smart Fortwo ED 2014 року випуску знизиться з 11702 доларів до 9 153. Від цієї ціни відніметься ще державний грант, сума якого поки що невідома.

За слова міністра інфраструктури Володимира Омеляна, пільгові умови для електрокарів залучать до країни великих автовиробників: Toyota, Volkswagen, Hyundai, Nissan та інших.