Легалізація «євроблях»: експерти розповіли всю правду про нерозмитнені автомобілі

Молдовський варіант не вирішить проблему в цілому, вважає Ярослав Сокуров, старший юрист практики оподаткування та бізнес-ефективності Juscutum. Пільги отримає окрема група людей. Всі інші повинні дотримуватися старих правил.

“Без істотних змін митного законодавства ввезення до України “євроблях” з порушенням митних правил триватиме”, – говорить юрист.

Начебто, вирішивши одну проблему, отримуємо іншу. Ті, хто завезли свої авто і повністю оплатили податки, звісно, будуть незадоволені. Це стосуватиметься навіть тих, хто може без проблем оплатити всі платежі.

“Вони не позбавлені права вимагати справедливості. Підставою може бути, наприклад, норма Конституції України, яка передбачає зворотну дію закону в часі у випадках пом’якшення відповідальності. У нашому випадку, зменшення митних платежів, або навіть та, яка декларує рівність громадян перед законом”, – додає Сокуров.

Але ніхто компенсувати гроші з бюджету не буде, вважає юрист. Нововведення стосуватимуться саме порушників, яким дадуть шанс узаконити свої автомобілі, сплативши мито за пільговими ставками.

Андрій Чубик, виконавчий директор Центру глобалістики “Стратегія ХХІ”, пропонує доповнити закон №3251. Це закон про пільгові умови розмитнення б/в машин, які відповідають нормам Євро-5. Він діє до кінця 2018 року.

Ставки акцизу в законі потрібно зробити безстроковими і поширити на всі автомобілі, а не тільки на старі. А все обмеження потрібно зняти, вважає експерт. Плюс ввести екологічний податок на всі автомобілі, що ввозяться до України. Для машин стандарту Євро-6 нульова ставка, щодо Євро-5 – мінімальний збір, Євро-4 – п’ятикратний, Євро-3 – десятикратний, Євро-2 – двадцятикратний.

“До перехідних положень внести статтю про річний період для легалізації авто іноземною реєстрації з наступними обмеженнями: автомобілі повинні бути не нижче Євро-3 і не старше 15 років. Митні платежі пропонується сплатити у вигляді щорічного внеску в 10% їх обсягу для кожного конкретного автомобіля”, – вважає аналітик.

Легалізовувати “євробляхи” не варто взагалі, вважає Максим Іванцов, автомобільний експерт і менеджер з підбору авто в сервісі CarFinder. Головний аргумент – такі машини, зазвичай, вже виїздили свій ресурс. Оскільки до України завозять найдешевші автомобілі, вироблені на початку нульових-кінці дев’яностих років.

“Люди, які обрали постійним засобом пересування по Україні авто на єврономерах, просто порушують Закон. На місці законодавців я б не займався легалізацією таких авто, а продумав найефективніші схеми їх вивезення до країн реєстрації”, – говорить Іванцов

Василь Голян, доктор економічних наук, директор Європейського аналітичного центру, пропонує реєструвати і ставити на облік всі машини на “єврономерах”. За платню.

“Сума таких послуг повинна бути адекватною і відповідати середній заробітній платі українця. Тобто, ввести одноразовий збір 200-300 євро, і плюс річний податок на експлуатацію такого автомобіля, який повинен бути не вище 10% від мінімальної заробітної плати. Це автоматично приведе до знищення корупційних схем і наповнення скарбниці. Така новація не повинна стосуватися нових автомобілів”, – говорить він.

Але всі зміни повинні йти через консультації між громадськими та професійними організаціями, представниками влади. Інакше нова процедура розмитнення призведе до того, що законослухняні імпортери автомобілів почнуть “майданити”, додає Голян.

Нагадаємо, днями прем’єр Володимир Гройсман заявив, що Кабмін готовий протягом місяця врегулювати питання автомобілів з іноземною реєстрацією, якщо Верховна Рада делегує їм таке право.

Джерело mashyna.com.ua

Не пропустіть