Експерт назвав три ключові моменти у проблемі ремонту доріг

Проблема із поганою якістю ремонту доріг в Україні давно стала системною. Ключовими моментами в цьому питанні є корупція, гарантії від компанії-підрядника, які потім не виконуються, та контроль якості виконання робіт.

Про це в ефірі інформаційно-аналітичного проекту «Перші про головне. Коментарі» на телеканалі ZIK розповів керівник проекту «УкрЯма» Григорій Кравцов.

Він підкреслив, що проблема з поганою якістю ремонту автодоріг є системною і пов’язана вона з корупцією, яка починається з моменту підписання договору з компанією-підрядником і закінчується, коли окремі робітники використовують неякісні матеріали.

«Тому єдиний момент, який може вплинути на таку ситуацію – це контроль на всіх рівнях. Інший момент – це гарантія. Раніше було так, що виконавець робіт, який давав гарантію, кілька разів робив ремонт в одному і тому ж місці, за що йому щоразу платили. Хоча, згідно гарантії, компанія-підрядник повинна була робити це за власний кошт», – розповідає експерт.

Тому він виділяє три ключові моменти у питанні ремонту доріг – боротьба з корупцією, контроль якості та гарантія від компанії-підрядника.

«Прем’єр-міністр фізично не може контролювати всі дороги в Україні. Зараз є реформа дорожньої системи, створено Державний дорожній фонд, який розподіляє кошти на ремонти доріг між «Укравтодором», що займається дорогами державного значення, та місцевими адміністраціями», – зазначив Григорій Кравцов.

В той же час є відповідні стандарти щодо перевірки якості виконання ремонту доріг. Проте фахівець зазначає окрему проблему із перевіркою якості сумішей.

«Коли проводиться ремонт, мали б братися зразки сумішей в лабораторію, де б проводився аналіз їх якості. Але в Україні такі лабораторії є лише в Києві, Харкові та Львові. Тому вони фізично не можуть покрити всю Україну», – пояснює керівник проекту «УкрЯма».

Також він висловив свою думку про те, чи покращиться ситуація з ремонтом доріг після повної децентралізації і, як наслідок, відходу значної частини автодоріг в підпорядкування обласним держадміністраціям.

«Це доволі прогнозований крок, адже десятиліттями система доріг України була без єдиної стратегії управління. Та ситуація, коли 90% доріг перебувають в аварійному стані, потребує пріоритетності. Тобто ми не можемо робити все і одразу, адже на це немає ні коштів, ні фахівців», – переконаний фахівець.

Тому відхід частини автомобільних шляхів в підпорядкування обласних державних адміністрацій був прогнозованим та вимушеним кроком.

«Звичайно, що на місцях немає такого досвіду виконання робіт. І було багато проблем з тим, що багато коштів залишалися не освоєними і не використаними. Але це вимушений крок», – підсумовує керівник Кравцов.

Джерело zik.ua

Не пропустіть