ЗСУ почали випробування польської ліцензійної версії БТР «Дозор-Б» (Фото)

У Збройних Силах України розпочато випробування двовісного багатоцільового бронетранспортера 4х4 «Oncilla». Про це дописом у Facebook повідомив Сергій Згурець, директор інформаційно-консалтингової компанії Defense Express.

– У Збройних Силах України розпочато випробування двовісного багатоцільового бронетранспортера 4х4 «Oncilla», – цитує публікацію Ukrainian Military Pages. – Після першого етапу випробувань українські військові в розмові зі мною стверджували, що «розробка «Дозору» була правильна. Але тільки втілювати її потрібно було так, як це зробили в польській «Онціллі». Загалом, своїм виконанням і можливостями «Онцілла» заслужила високі оцінки випробувачів. Що далі? Не виключаю, що найближчим часом може розгорнутися досить потужне протистояння між тими, хто зацікавлений в закупівлі для української армії «Онцілл» – блудного зарубіжного близнюка «Дозору», і тих, хто відповідає за просування проекту «Дозору» в його вітчизняної версії. Результат битви передрікати не буду.

«Онцілла» просувається кіпрською компанією «Lасеnaire Limited». Виробництво налагоджене на польському підприємстві АТ Mista. Вперше «Онціллу» показали на польській збройовій виставці в Кельце в 2013 р., в 2015 р. машини була представлені в Кельце в двох різних версіях, кардинально перероблених в порівнянні з 2013 р.

З 2016 року я дуже детально розпитував власників компанії «Lасеnaire Limited», що ж саме вони змінили в конструкції «Дозору», роблячи з нього «Онціллу». Розмова відбулася на виставці в Словаччині. І зараз – на тлі випробувань «Онцілли» в Україні – саме час струсити пил з торішніх записів, які несподівано виявилися актуальними.

Не буду поки уточнювати, з ким говорив – люди знають мене зрозуміють. Як і пояснювати, хто, як і коли набував комплекти документації на виробництво «Дозору». Але з чотирьох груп власників документації кращими поки виявилися ті, що довели, як мені пояснювали, «сирі» креслення до вигляду, втіленого в «Онціллі».

Далі – пряма мова:

Про корпус

«Якщо так грубо сказати, від «Дозору» залишилася одна ідея – як принципова ідея створення машини. З корпусом стався ряд конструктивних змін. Змінено повністю дах, люки, вхідні і вихідні жалюзі. Всі дверні з’єднання замінені, повністю змінена конструкція закривання дверей, щоб забезпечити герметичність при подоланні водної перешкоди і роботи ФВУ для створення надлишкового тиску. Внутрішні приміщення машини герметичні, мають подвійну підлогу, що покликана гасити енергію вибуху мін під днищем і захищена від впливу ЗМУ, все це дозволяє також використовувати бронетранспортер для подолання, без необхідності додаткової підготовки, бродів глибиною до 1,2 м.

Про броню

Тут нічого нового, вона як була запланована: 12 міліметрів – по десанту, 8 мм – по моторному, 6 мм – днище. Забезпечує 3-й рівень «СТАНАГ» з балістики і як мінімум 2-й рівень з протимінної захисту. Це підтверджено в натовських лабораторіях. Ми можемо і 3-й закласти про протимінної, але все це потягне за собою вагу, яку ходова частина повинна витримувати. Днище у машини зроблено напівсферичне. Броня польська».

Про двигуни, ходову та інше

«По двигуну – пропонувалися спочатку «Дойц»/«Івеко» і коробка передач «Алісон». Ми зробили ставку на «Івеко», тому, що «Дойц» є тракторним низькооборотистим двигуном. А «Івеко» – високооборотистий двигун, який дозволяють забезпечити кращі динамічні характеристики при прискоренні машини, при досягненні машини максимальних обертів і так далі. На «Онціллі» нового покоління під кришкою капота, де раніше містився 4-циліндровий дизельний мотор Deutz потужністю 190,5 к.с., встановлений 4-циліндровий мотор IVECO потужністю 210 кінських сил, у порівнянні з 190 у «Дойц».

По ходовій частини зроблено низку змін, які реалізовані для забезпечення нормальної роботи при великих динамічних навантаженнях. При їзді по бездоріжжю та інших складних рельєфах. Фактично на «Онціллі» довелося ставити нову ходову частину. Трансмісія повністю замінена. Відійшли від трансмісії «Дозор-Б», що «гримить». Хоча спочатку пробували повторити рішення. Почали міняти диференціали, шестерні. Але в підсумку все це викинули. Конструктора сказали: «Це застаріла модель, ніхто в світі такого вже не робить». Поставлені всі інші вузли. Карданні вали повністю замінені. Амортизатори, «роздатки» – все інше. Та роздавальна коробка, що на Дозорі» – вона не забезпечує роботу. По-перше – вона гріється, по-друге – вона створює страшні шуми. Поставили нову роздавальну коробку. Спочатку поставили чотиривальну, потім прийшли до висновку, що оптимальний варіант – тривальна. Так що машина отримала нову роздавальну коробку з автономним охолодженням масла, а також нові, спеціально спроектовані для неї ведучы мости і редуктори польської розробки і виробництва.

Можемо говорити, що змін зазнали також автоматична коробка передач Allison. Впроваджено нове програмне забезпечення бортовими керуючими підсистемами (замість 5 + 1 впроваджено систему 6 + 1).

Повністю змінено кермове управління, яке на «Дозорі» важко було крутити, тут же крутиться як на звичайному легковому автомобілі. Майже одним пальцем.

Повністю змінена гальмівна система. Відмовилися від колодок і перейшли на дискові гальма.

Система підкачки зовсім інша порівняно з «дозорівською». Встановлена високопродуктивна система підкачки, вона з великим запасом повітря, автоматичним перемиканням, незалежно контролює тиск, сама підкачує і так далі. Ми задали тиск повітря, вона спостерігає за рухом повітря. Якщо прокололи або пробили колесо, то моментально працює на пробите колесо з більшою потужністю.

Електропроводка, ви бачили самі, вся НАТОвська зі спеціальними ущільненнями, з’єднаннями, немає гайок, болтів, все на засувках»

Про системи охолодження і кондиціонування

«Позаяк була поставлена ​​задача на експлуатацію машини в умовах високих температур, то для «Онціли» розроблена новітня система охолодження. Обертання вентилятора залежить від температури двигуна. Там зроблені спеціальні входи і виходи для гарячого повітря. Вона функціонує спокійно при температурі +55 градусів. Вона перевірена, випробувана в спеціальних термокамерах з навантаженнями. Розроблені спеціальні радіатори, спеціальні вентилятори, спеціальні приводи до них і так далі. Дуже багато конструктивних особливостей, які, на жаль, на українських машинах поки не застосовують. Хоча я чув, як розмовляли конструктори з ХКБМ, вони знають цю концепцію, але поки в конструкцію це не впроваджували».

«Ту «дуйку», яку колись запланували в «Дозорі» ми повністю замінили. Ми запросили компанію зі світовим ім’ям, і вона нам розробила цілу систему. Спочатку розробили тільки для десанту, але виявилося, що цього недостатньо. Позаяк від перегородки між водієм і моторним відділенням йшов жар. Тому додатково зробили контур і для десанту, і для екіпажу. Тепер екіпажу комфортно, а якщо машина буде стояти в холодних умовах, є відбір тепла від двигуна для обігрівача».

Про інші системи

«Що стосується спеціальних систем. Реалізовано абсолютно новий принцип протипожежної системи. Є два варіанта. Ми один варіант використовували водяний. Друга система двоконтурна – одна для бойового відділення, інша для десантного відділення, яка в автоматичному режимі працює залежно від розвитку полум’я і може також управлятися в ручному режимі».

Кількість зроблених, проданих машин та цінова політика

«Це питання є комерційною таємницею.

– Від ваших конкурентів чув, що ціна машини коливається від $ 300 до $ 450 тисяч…

– «Вилка» неправильна.

– Яка правильна?

– Все залежить від комплектації машини. Машина в повній комплектації – близько $500 тис. Якщо візьмеш систему протипожежну, якщо вона коштує 15 тисяч доларів, то ти менше не зробиш. Не те, що в «Дозорі» там 2 балончика і 5 датчиків поставлено.

– Як я розумію, вийшовши на європейські комплектуючі, ви вийшли на європейські ціни?

– Так. Хоча знову ж, якщо ми повертаємося до ціноутворення, є певні замовники, які говорять, що ось є така сума, більше ми не заплатимо. Знову ж, у нас гнучкість, ми можемо замінювати якісь дорогі комплектуючі – ну, зрозуміло, там основні вузли, агрегати залишаються, але десь ми можемо грати. Ну, наприклад, тут стоять англійські сидіння за 2,5 тисячі доларів. Ми можемо поставити сидіння румунські, які коштують 200-255 доларів. Ось тобі різниця – 5 тисяч або 1 тисяча доларів. І так все».

http://expres.ua/





Більше новин


Прокоментуй новину