Мiфи прo мoтoрнi мaслa, в якi дoтeпeр вiрять вoдiї
Міф №1: Мінеральне масло краще для моєї машини, так як воно натуральне на відміну від синтетичного.
Це дуже популярний міф. Водії дивуються, коли дізнаються, що синтетичне масло набагато «корисніше» для двигуна, ніж мінеральне. Мінеральні мастила виробляються з натуральної нафти, в той час як синтетичні масла виробляються шляхом хімічних перетворень з метою забезпечення найбільш ефективної роботи двигуна. Як правило, синтетичні масла розробляються спеціально для роботи в більш широкому температурному діапазоні, тому вони захищають двигун набагато краще, ніж мінеральні.
При запуску двигуна синтетичне моторне масло не тільки надходить в найвужчі і віддалені місця тертя з перших секунд роботи двигуна, але і за рахунок зниженої низькотемпературної в’язкості знижує втрати двигуна на подолання сил тертя в підшипниках, поршневій групі і газорозподільному механізмі. Тим самим воно забезпечує додаткову економію палива в той момент, поки двигун працює на збагаченій суміші. Недостатнє змазування – одна з основних причин появи несправностей при холодному запуску і прогріванні двигуна. Тому більш швидкий запуск двигуна вимагає миттєвої подачі масла до критично важливих вузлів двигуна, що забезпечує захист від зношування в цей важливий момент. У порівнянні з типовим мінеральним маслом SAE 15W-40, при використанні синтетичного масла 5W-30 двигун може запускатися до чотирьох разів швидше. Крім того, збільшується ресурс акумуляторної батареї.
Мінеральне масло іноді схильне до утворення низькотемпературних відкладень і шламу на внутрішніх деталях і поверхнях двигуна, особливо в умовах, коли час прогріву до робочої температури істотно зростає (наприклад, заправка неякісним паливом з мінімумом легких фракцій) або через часті поїздки на короткі відстані. Ці відкладення перешкоджають нормальному змазування двигуна, викликають підвищення в’язкості масла і зростання витрати палива. При найгіршому сценарії на клапанній кришці і піддоні при розтині двигуна можна спостерігати наслідки хімічного і термічного руйнування мінерального масла – чорні мазеподібні відкладення.
Синтетичні масла краще захищають двигун від подібних загроз.
Міф №2: Не можна використовувати синтетичне масло в двигуні, якщо вже використовувалося мінеральне.
Деякі водії бояться використовувати синтетичне масло, так як раніше вони завжди заливали в свій автомобіль мінеральне масло. Проте яким би не було моторне масло, головні критерії для його вибору – відповідність вимогам в’язкості і специфікаціям, зазначеним в інструкції до автомобіля. При цьому, масло може бути як мінеральним, так і синтетичним.
Міф №3: Тільки моторне масло низької якості стає чорним в процесі використання.
Насправді все йде рівно навпаки. Якщо масло не забарвлюється в чорний колір – це ознака того, що воно не працює. У більшості масел містяться спеціальні присадки, які захищають двигун, очищаючи його від відкладень і нагару. При цьому вони залишаються в маслі у вигляді суспензії. Для кращої роботи двигуна необхідно, щоб забруднення залишалися в маслі у вигляді дрібнодисперсних частинок, які видаляються з двигуна при черговій заміні масла, а не всередині двигуна, де вони осідають на різних поверхнях деталей і можуть в подальшому викликати проблеми.
Міф №4: Для двигуна краща їзда на короткі дистанції.
Водії, які регулярно їздять на невеликі відстані, можуть нанести серйозної шкоди двигуну. Під час коротких поїздок двигун не нагрівається до оптимальної робочої температури, за рахунок чого збільшується ймовірність утворення низькотемпературних шламів. В такому випадку водіям варто використовувати масло вищого рівня, щоб домогтися кращого захисту двигуна.