Як правильно купити автомобіль
Як правильно купити автомобіль: параметри вибору.
Старий автомобіль – найпривабливішу пропозицію автобізнесу. Пов’язано це не тільки з широким розбігом цін на ринку автомобілів, але і з можливістю купити відмінну модель за унікально низькою ціною. Фактично придбати новий автомобіль на 20% дешевше від вартості – це унікальна пропозиція ринку автомобілів з пробігом. Така можливість – рідкісна удача, оскільки власники нових моделей рідко розлучаються з авто відразу після придбання. Однак навіть незначний пробіг після виїзду з автосалону переводить модель в категорію «старих», відповідно, продати таке авто можна буде тільки за ціною «з пробігом».
Перевірка авто: параметри оцінки.
Суть перевірки полягає у виявленні залишків характеристик, які гарантує виробник. В залежності від інтенсивності умов експлуатації, таких залишків може виявитися мало. Вирішити питання як правильно купити автомобіль з пробігом допоможуть як поради попередників, так і досвід фахівців сервісних центрів. У принципі можна купити в Інтернеті відеокурс покупки старого автомобіля й самому зрозуміти суть справи, в цій справі можна розібратися самому.
Частина перевірки традиційно довіряється автолюбителю при огляді, а частина – за участю фахівців СТО. Улюблена тема вибору авто – автоутоплеників, яка зажадає уважного ставлення, як до стану авто, так і до перевірки документів.
Автоутоплеників: пошук «мокрих» слідів.
У «мокрому» справі дилери успішно змагаються з автолюбителями щодо вдосконалення маскування авто, що побувало у воді. Перше знайомство з моделлю потребують виявити ознаки маскування й оцінити хитрощі і прийоми дилера. Найголовніше в освоєнні науки як правильно купити автомобіль буде уважність покупця. Судячи з досвіду попередників, прийоми маскування удосконалюються. Тому навіть частина нових моделей, які представлені в автосалонах, теж побували у воді. Результативність перевірки і пошуку слідів «мокрих» справ багато в чому залежать від уважності та наполегливості покупця.
Якщо продавець – новачок в автобізнесі і маскував модель самостійно, то шанс виявити автоутоплеників – реальний. Потрібно пошукати сліди фарби на кузові, оглянути салон, двигун, мастило вузлів і електрику. Така перевірка допоможе знайти сліди косметичного ремонту, який проводиться продавцем, щоб приховати ознаки перебування авто під водою. Явними ознаками автоутоплеників буде затхлий запах, який намагаються приховати «ялинкою», тому обидва аромату повинні насторожити.
При огляді шкіряної обробки і оббивки у автоутоплеників будуть помітні численні розлучення, шкіра – жорстка на дотик. Наявність піску або цвілі – явні ознаки «мокрого» справи, як і виявлення іржі. Огляду підлягають: передні стійки, приладова панель, салон за заднім сидінням. Ознака, яка не рекомендується ігнорувати, – каламутне масло в двигуні. Досвідчені автолюбителі, які знають, як правильно купити автомобіль з пробігом, рекомендують відмовитися від такої покупки відразу, до появи проблем.
При покупці авто у дилера ймовірність виявити автоутоплеників набагато нижче, так як всі «русалки» проходять передпродажну підготовку в автосервісі. Завдяки такій реанімації виявити сліди «мокрого» справи при огляді не вдасться. У цьому випадку підійде перевірка документів і пошук інформації в Інтернет аукціонах. Якщо авто побувало у німця, поляка або чеха, які більше за інших постраждали від потопу, то є ризик придбати модель, змочену водами Вісли і Дунаю.
Перевірка кузова: ознаки «битка».
Найпростіший спосіб визначити «битка» або авто після ДТП – індикатор шпаклівки або індикатор дефектів. Єдина складність полягає в похибки і визначенні кількості шарів на алюмінії і пластиці. Крім того, варто врахувати прогрес методів реанімації у дилерів, тому відреставрований «биток» може відповідати безпечним для продавця параметрах індикатора.
Перевірка документів у державних органах – корисне доповнення до огляду. Якщо авто побувало в ДТП, то знайти таку інформацію під силу навіть покупцю-новачкові. Майстер-клас перевірки – геометрія кузова. Такі дорогі роботи при маскуванні не проводяться, тому перевірка геометрії точно визначить «битка».
Перевірка двигуна: як виміряти «пульс».
«Движок» – це «серце» авто з пробігом, тому виміряти «пульс» можна як при візуальному огляді, так і за участю фахівців автосервісу. Приступати рекомендується з візуального огляду, так як такий захід заощадить час. Ознаки відмовитися від покупки – масляні плями, патьоки, слід герметика, ознаки експлуатації болтів або гайок. Наступний крок – огляд масла на відсутність піни, бульбашок, домішок дивного кольору. Масло має бути прозорим, без розлучень, а гумові деталі двигуна – без тріщин.
Наступний крок – тест-драйв: завести, послухати. Завестися авто з пробігом повинно без перебоїв, сторонніх звуків, вібрацій. Наступний крок перевірки полягає у натисканні на “газ” і візуальному огляді результату: синій, блідо-сизий, чорний дим є приводом відмовитися від моделі. Подальша перевірка залежить від досвідченості покупця, так як визначити присадки не всім під силу. Жовто-коричневі мікровключення – ознака мідної присадки. Якщо при холодному запуску з’являється стукіт циліндропоршневої групи, а потім зникає, то це результат дії присадки. Найпростіший варіант складається у відвідуванні моториста.
Підвіска, гальма, ходова не є небезпечними для «бюджету» недоліками, тому їх огляд може привести до торгу. Залежно від виявлених сюрпризів, варто знижувати запропоновану продавцем ціну моделі. Кермо і колеса рекомендується перевірити на «люфти»: вивісити колеса, потім заблокувати кермо і «посмикати» колесо. При виявленні люфтів ціну рекомендується зменшувати в торзі на вартість підвіски, рульового, кульової опори.
Ознака порушеною геометрії підвіски – нерівномірний знос покришок, що теж доречно врахувати в торзі. При виборі авто з пробігом необхідно врахувати особливості візуального огляду, так як визначити «на око» можна тільки видимі дефекти. Більш небезпечні з точки зору можливих неполадок невидимі, які називають прихованими. Тому при першому сумніві у функціональності або стані моделі варто залучити до огляду спеціаліста або запропонувати продавцеві відвідати СТО.