Електрокар “Запорожець” переміг знамениту “Теслу” і викликав справжній фурор
Група одеських інженерів-ентузіастів на чолі з Сергієм Вельчевима переробили старий ЗАЗ-966 і зробила з нього цілком сучасний електромобіль, на якому проїхали на одному з міжнародних марафонів 3000 кілометрів. “Запорожець” викликав справжній фурор, повідомляє JoInfo.ua, посилаючись на UAinfo.
У червні 2015-го одесити подолали на ньому майже 3000 кілометрів в марафоні електрокарів Київ-Монте-Карло. На одній з дільниць вони навіть обігнали знамениту “Теслу”.
Щоб взяти участь в четвертому електромобільному марафоні Київ Монте-Карло, група одеситів EcoFactor вирішила переробити старенький “Запорожець” в електромобіль. За словами одного з організаторів проекту Сергія Вельчева, для цього довелося поміняти всі нутрощі.
“Замінили двигун, причому теж на вітчизняний, встановили акумулятор, зроблений в Японії, і американський контролер. Між іншим, в Україні є значні запаси літію, і у нас цілком могли б випускати свої акумулятори та батареї”, – говорить інженер.
Так, перероблений електромобіль на одній зарядці зміг проїхати до 500 км. При цьому максимальна швидкість машини – 130 км/год. В Україні вже діють 34 електроАЗС, так що учасникам було де заправлятися. До речі, одна підзарядка ЗАЗ-Електро займає від 3 до 12 годин – в залежності від потужності мережі.
Специфіка цього екомарафона полягала в тому, що переможця визначала не швидкість, а прибуття до фінішу в певний час. Грубо кажучи, хто не зламається по дорозі – той і виграє.
За словами Вельчева, перший час суперники досить скептично ставилися до творення одеситів. Мовляв, як може “консервна банка” на колесах пройти таку дистанцію? Але побачивши, як жваво “Запорожець” пробіг перші 500 кілометрів (і навіть обігнав на одній з ділянок знамениту “Теслу”), вони поміняли свою думку.
“По дорозі машина, звичайно, викликала справжній фурор. Всі нам сигналили, посміхалися, просили сфотографуватися, а кілька іноземних ресторанів і зовсім намагалися її у нас купити”, – сказав Сергій.
В цілому, визнає одесит, проблем з ЗАЗом в дорозі не було, за винятком дрібних недоробок, які швидко усувалися.
Одеський екіпаж проїхав через 10 країн. Найкомфортніші дороги, за словами Вельчева, в Італії і Польщі, а найгірші – на жаль, в рідній Україні. Сам ЗАЗ в плані комфорту теж не дуже – салон невеликий, кондиціонера немає. Зате швидкий і надійний.
Перше місце в абсолютному заліку дісталося екіпажу з Естонії, який доїхав до Монако на сучасному електрокарі “Тесла”. Запорожець прийшов п’ятим і другим з перероблених автомобілів. Також одесити завоювали приз глядацьких симпатій, приз за волю до перемоги і спеціальний приз від спонсора – чотири шини фірми “Нокіа”.
Тепер електричний “Запорожець” виконує функцію шоукара. Але легенди про “Запорожця”, який переміг Теслу, не вщухають і по сьогодні.
Як стверджує Сергій, в ньому використана особлива технологія перемотування для двигуна “Запорожця”, так звана “Слов’янка”. В результаті двигун споживає вдвічі менше електроенергії, ніж двигун “Тесли”.
“Я вірю, що скоро в нашій країні з’явиться багато нових проектів. Від шоу-карів, що популяризують електротягу з “вау ефектом” до так потрібних сучасній Україні інноваційних рішень в промисловості і сільському господарстві. І ми також зможемо порадувати вас новими нашими проектами.”