Вражаючі рекорди швидкості на автомобілях
Дай людині машину, і йому захочеться поїхати швидше за всіх. Судіть самі…
Spirit of America
“Правильний характер” – кредо Крейга Брідлава. Брідлав був справжнім гонщиком, тест-пілотом, мужності і сміливості йому було не позичати. У 1963 році він відправився в Бонневіль зі своїм радикальним триколісним реактивним Spirit of America і видав середню швидкість 655,73 км/год. FIA відмовилася зараховувати рекорд на підставі того, що приводу на колеса не було, а коліс – лише три. На наступний рік FIA дозволила автомобілі без ведучих коліс, але наполягла, щоб коліс було чотири. Брідлав показав їм середній палець, поїхав в Бонневіль і притопив педаль. В кінці другого заїзду, під час якого середня швидкість досягла 846,97 км/год, він попав в аварію. Його протягло вісім кілометрів, автомобіль врізався в телеграфний стовп і звалився в озеро. Але на наступний рік Брідлав повернувся, пише fishki.net.
Thrust 2
Річард Ноубл з того ж тіста, що й піонери рекордів швидкості, – Thrust 2 побудований за копійки, налагоджений прямо посеред пустелі під навісом. А пілот – справжній шибайголова.
Babs
Уособлення ери перших рекордів. Величезний авіаційний мотор, ланцюговий привід, відчайдушно хоробрий пілот. Рекорд – 273,6 км/год, але потім машина розбилася. І пілот Джон Перрі-Томас.
Bloodhound SSC
Конструювання – це круто! Погляньте на Bloodhound: один реактивний і три ракетних двигуни розганяють SSC по землі швидше, ніж винищувач в небі. Так, у Британії є прямолінійність!
Golden Arrow
Напевно, найкрасивіший автомобіль для рекордів швидкості. У 1929 р Генрі Сігрейв розігнав свій 930-сильний автомобіль до 372,46 км/год. На 38,46 км/год швидше, ніж минулого разу.
Bluebird CN7
Останній рекорд-кар з колісним приводом. Потім верх взяла реактивна тяга, а саме – Spirit of America. Автомобіль Дональда Кемпбелла побудований за останнім словом техніки 50-х: газотурбінний Proteus обертав 4 колеса. Але Bluebird не супроводжувала удача. Під час заїзду на озері Ейр вперше за 20 років пішов дощ. Так що рекорд – 648,73 км/год – розчарував Кемпбелла.
Fiat S76 “Туринський монстр”
У 1911 р Fiat зібрався побити рекорд, встановлений 200HP Blitzen-Benz. Машину на ті часи зробили вельми сучасною: 4 циліндри по 4 клапана, водяне охолодження. Обсяг – 28,35 л. Француз Артур Дюре вибрав для заїзду набережну в Остенді. Але йому перешкодили апаратура і … водій трамвая. Рекорд (224,99 км/год) так і не зарахували.
Wingfoot Express 2
JATO значить “прискорювач”. В армії США вони допомагають злетіти перевантаженим літакам. Але Уолт Арфонс придумав їм застосування краще. Він причепив на корму ракетоподібні шасі 15 прискорювачів, щоб розвинути близько 780 км/год. Але і цього Уолту здалося мало, і в 1965 році він додав ще 10 з боків. Розгін був страхітливим, але на всю дистанцію палива не вистачило.