Як бронюють армійські Богдан-МАЗи (фото )

Як уже повідомляв AUTO-Consulting, під час візиту начальника Генштабу ЗС України в цехи київської «Практика» були помічені армійські МАЗ-6317, які проходять етапи робіт з бронювання. Кореспондент AUTO-Consulting також відправився поспостерігати за процесом і виявив багато цікавого.

Чому МАЗ-Богдани виявилися на київській «Практиці»?

AUTO-Consulting вже повідомляв, що на 2016 рік передбачена закупівля 120 автомобілів в армійському виконанні, які позначаються як Богдан-6317, Богдан-5316 і Богдан-6425. Судячи з індексів – це ті самі армійські МАЗи, складання яких освоїли на заводі «Богдан» в Черкасах за ліцензією білоруського виробника. А ось броньовані версії за домовленістю «Богдан» і «Практики» виготовлятимуть в Києві на потужностях ведучого бронювальника України.

Як стало відомо AUTO-Consulting, в корпорації «Богдан» вирішили не винаходити власний «броньований велосипед», а залучили в партнери компанію, яка вже не перший рік спеціалізується на бронюванні армійської техніки. Тут є досвід, технології, ресурси і люди, які знають, як правильно бронювати армійську техніку, яку використовувати сталь і де краще посилити днище. Машини після «Практики» вже не раз побували в боях і довели свою живучість. Кращим прикладом став КрАЗ-6322 «Фортеця на колесах», який витримав навіть обстріл з «Градів» (непряме попадання, звичайно, а розрив ракети в декількох метрах). А власний бронеавтомобіль “Практики” Козак-2 навіть після підриву на 6 кг фугасі завівся і навіть маточину колеса не відірвало. Тому доручити роботи з розробки і серійного виробництва броньованих Богдан-МАЗів в корпорації вирішили саме НВО «Практика». Так в Києві і стартував випуск «Козак Богдан» (бренд «Козак» належить «Практиці», але, швидше за все, на фінальних машинах його не буде).

Як бронюють «Козак Богдан»

До Києва приходить шасі МАЗ-6317, де з нього демонтують кабіну і в такому вигляді відправляють в цех бронювання. Але, на відміну від КАМАЗів і КрАЗів, які раніше бронювали методом прихованого розміщення бронелистів, тобто зовні автомобіль виглядав майже як стандартний, Богдан-МАЗи бронюють за іншою технологією. Громадянську кабіну повністю демонтують і замість неї встановлюють бронекабіну власного виробництва з рівнем захисту STANAG 1. Так виходить і швидше, і надійніше, і міцніше. Зовні лише відкидний капот і кілька візуальних елементів нагадують колишню МАЗівську кабіну. Судячи з усього, тут же і відкручують з облицювання радіатора емблему МАЗ і змінюють на Богдан. На шасі встановлюється броньований кунг також виробництва «Практики», конструкція якого вже відпрацьована на КрАЗах і КамАЗах. Усередині сидіння для бійців мають верхнє кріплення і розташовані уздовж осі автомобіля. Така схема дозволяє мінімізувати травми при підривах на міні. Крім того, десантний відсік обладнаний переговорним пристроєм, вентиляцією, обігрівачем, підсвічуванням і стандартним набором фільтрів для подібної продукції. Рівень захисту кунга на сьогодні – STANAG 1, але в майбутньому він цілком може бути підвищений до STANAG 2. При виготовленні броні МАЗів використовують тільки імпортні бронелисти шведського або фінського виробництва.

Куленепробивні склопакети “Практика” виготовляє самостійно .. Крім того, на Козак-Богданах захищають паливні баки, АКБ, балони гальмівної системи і ступичні елементи системи підкачки шин. Загальна вага броні і додаткових елементів становить 4,5 т. Таке навантаження для військової вантажівки, розрахованої на 23 бійців – не таке вже суттєве, але бронювання дозволить зберегти не одне життя в зоні АТО. Всі основні агрегати – стандартні для МАЗів, включаючи двигун ЯМЗ потужністю 330 к.с.


Не пропустіть