Яка вартість раритетних авто в Україні?

В рамках прес-конференції з приводу фестивалю Old Land Car -2016 експерти в сфері ретроавтомобілів розповіли про вартість раритетних транспортних засобів та проблеми, які існують в цій галузі.

Організатор OldCarLand 2016 Павло Лозовенко розповів про те, що на українському ринку серед колекціонерів найбільше цінуються автентичні автомобілі в хорошому стані. Також важлива рідкість моделі. Загалом вартість ретроавтомобілів коливається від $ 5 тис до $ 300 тис, інформує news.eizvestia.com .

Звичайна Волга ГАЗ-21 в прекрасному стані коштує приблизно $ 10 тис, але з коробкою-автомат вона буде коштувати як мінімум в 2 рази дорожче, тому що таких в Україні збереглося дві або три.

У кожній країні найбільш цінними є ті автомобілі, які в ній же і виготовлялися. В Україні найвищою є вартість представницьких автомобілів виробництва СРСР. ЗІЛ представницького класу з кузовом типу лімузин, які запускалися в виробництво поштучно і виготовлялися вручну, за ексклюзивністю вважаються вище Rolls-Royce.

«У Києві є унікальний автомобіль ЗІС-110Б версії кабріолет, на якому збереглася рідна фарба. Автомобіль належав Київському військовому округу, потім його власником була дуже відома людина, а зараз ця машина в продажу і оцінюється в $ 300 тис. Це реальна сума за цей автомобіль, тому що він дуже рідкісний. У той же час “Запорожці” теж цінуються. Хороший “Запорожець” може коштувати від $ 3 тис до $ 10 тис., залежно від рідкості версій і стану автомобіля », – поділився Лозовенко.

Зараз експерти галузі намагаються створити фундамент для збільшення кількості ретроавтомобілів в країні.
«У нас ще не було жодного аукціону ретроавтомобілів. Це говорить про те, що ця область у нас в зародковому стані. Мається на увазі саме відкритість руху. Многоліття склалася ситуація, що всі власники більш-менш гідних автомобілів намагаються це приховувати. Це в свою чергу зменшує нашу статусність як країни », – вважає Роман Щипков, керівник Історичного експозиційно-реставраційного ІЕРЦ КП Київпастранс.

«Ті ретроавтомобілі, які завозяться в країну і ставляться на облік – це свого роду надбання, адже вони представляють Україну. У світі кожна країна займає певне місце в рейтингу наявності в ній ретроатомобілей. Навіть з тими машинами, які знаходяться на території України, ми могли б входити в топ-50 країн саме за автентичністю ретроавтомобілів. У нас дуже розвинений рух людей, які намагаються зберегти автомобілі в його первісному вигляді, а це в свою чергу додає їм цінності », – поділився своєю думкою експерт.

У європейських країнах власники ретроавтомобілів прагнуть організувати їх експозицію в музеях, маленьких салонах або навіть в супермаркетах. Таким чином, розвивається туризм і з’являється ціла індустрія, націлена на роботу навколо таких автомобілів для їх утримання.

Експерт вважає, що необхідно переймати досвід Польщі – країни, де вже давно існує особлива страховка і колір номерів для ретроавтомобілів. А також – прозорий механізм ввезення автомобілів в країну і вивезення з неї.

Якщо ж в Україні власник ретроавтомобілів старше 1950-го року випуску вирішить з’їздити з ним на виставку за кордон, він повинен бути готовий до ряду тривалих процедур. Для початку – звернутися до єдиного в Україні експерту з оцінки ретроавтомобілів, після чого отримати необхідні довідки в Мінкультури. Експерти вважають, що це недоцільно, і питаннями видачі документів щодо того, що автомобіль становить історичну цінність, має займатися Мінінфраструктури.

«Третій раз ми намагаємося створити в Україні організацію, яка об’єднала б ретроавто. Ми хочемо створити базу існуючих автомобілів і задати цьому руху правовий вектор, щоб все-таки наші потуги перетворилися в ті закони, які дозволять вивести ретроавтомобілі на той рівень, якого вони заслуговують. Повинен з’явитися орган, який визначить, що таке ретроавтомобілі. Спільними зусиллями всіх зацікавлених сторін, які дають оцінку автентичності автомобіля, починаючи з квітня, буде створюватися офіційна рейтингова база ретроавтомобілів», – заявив Щипков.


Не пропустіть