Автоорганізації вийшли на акцію проти обмежень на ринку вживаних іномарок

Сотні автомобілів зібрали активісти автоорганізацій ГО «ЗАВТРА», ГО «АВТОМАЙДАН ВОЛИНЬ», «АВТО ЄВРО СИЛА» на фінальну акцію протесту проти штучних обмежень ринку вживаних автомобілів.

“23 роки в Україні діють закони спрямовані на заробітки автодилерів, які постачають нам погіршені прототипи східних марок, – розповідає Михайло Катрук, активіст ГО “Завтра” (західноукраїнська асоціація власників транзитних авто) – Здебільшого це недомашини з китайською родослівною та з країни агресора — Росії.”

Про це повідомляє Укрінформ.

Незадовго до протестних акцій активісти уже згаданої ГО “ЗАВТРА” в рамках експерименту вивезли до Республіки Польща, найближчої нам європейської країни, старенького запорожця — ЗАЗ 968 М. Розмитнення цієї малолітражечки за місцевими правилами та законами. вартувало 250 умовних одиниць. Щоб легалізувати назад це ж авто знов в Україні та повернути вітчизняні номерні знаки треба викласти не менше ніж 3200 доларів у гривневому еквіваленті.

Наразі, за вимогою громадських організацій у Верховній Раді зареєстровано законопроекти №5561 та 5562. Вони дозволять купувати доступне авто за економічно вмотивованими цінами. Зареєстровані проекти вбачають однакові правила розмитнення для нових та вживаних транспортних засобів. Загальна сума податків становитиме 30-40% від вартості купівлі — відкритий ринок та практика найлижчих євросусідів диктує подібні умови.

Фінішна пряма всеукраїнського автопробігу завершилась в близьких до кордону містах — Луцьку-Ковелі-Ягодині та зібрала разом представників чи не усіх автоорганізацій. “Впевнені, що ще під час цієї сесії таки дотиснуть наші народні законопроекти! – одноголосно кажуть Сергій Поха «АВТОМАЙДАН ВОЛИНЬ» та Олег Ярошевич, «АВТО ЄВРО СИЛА». – Новим законам бути! Ну, не можуть податки від купівлі машини доходити до 1000 відсотків”.

Нагадаємо, нині в Україні вже діє закон про так зване “пільгове” розмитнення іномарок. Утім, з початку дії закону більшість українців так і не змогли оновити свій автопарк. Насамперед через внесені до закону обмеження по стандартам “Євро 5”, а це практично лише нові автомобілі, які навіть у Європі коштують надто дорого. Та норму про особистий перетин кордону покупцем іномарки, а це відлякує більшість людей.

Попри те, що Податковим кодексом передбачений механізм купівлі товарів, зокрема і транспорту через так звані митні склади, ДФС їх затято не реєструє.


Не пропустіть