5 міст світу, які відмовляються від автомобілів

Все більше міст на планеті, прагнучи поліпшити якість повітря, роблять заходи, спрямовані на скорочення кількості особистих автомобілів, пише nv.ua.

Щорічно 7 мільйонів смертей пов’язують із забрудненням повітря, пише The Guardian. І це, не кажучи про те, скільки людей гине в аваріях. Тому, заради безпеки та поліпшення екології, в багатьох містах світу (особливо в Європі) накладаються обмеження на пересування особистого транспорту.

Осло

Влада норвезької столиці збирається повністю заборонити в’їзд автомобілів на територію центру міста до 2019-му році. Крім цього, в Осло планується побудувати, як мінімум, 65 км нових велосипедних доріжок і скоротити кількість паркувальних місць. У місті також вживаються заходи, щоб до 2050-го року воно стало повністю вільним від викопного палива. Норвежці дбайливо ставляться до екології, про що свідчать і смаки місцевих автолюбителів. У цьому році частка електромобілів на авторинку країни перевалила за 20%.

Париж

Раніше в цьому році в цілях боротьби з забрудненням повітря мер Парижа Анн Ідальго на добу заборонила пересування автомобілів з парними номерами. У результаті рівень вмісту шкідливих частинок PM 10 в повітрі впав до позначки нижче 80 мікрограмів на кубічний метр, а кількість заторів скоротилася на 40%. У грудні минулого року Ідальго виступила з ініціативою повністю закрити автомобілям з дизельним двигуном в’їзд в центр міста до 2020-го. Влада також планує покращити інфраструктуру для пішоходів і велосипедистів.

Мадрид

У столиці Іспанії теж хочуть прибрати автомобілі з міського центру і перетворити його в пішохідну зону. Зробити це планується до 2020-го. На початку поточного року в Мадриді були введені обмеження на в’їзд у центр для автомобілів, які не належать жителям міста. Тут також буде розвиватися автобусна мережа і пішохідна інфраструктура. Крім того, влада Мадрида вирішила, що в дні, коли рівень забруднення повітря буде занадто високим, половині автомобілів в місті буде заборонено пересування. В такі дні громадський транспорт буде безкоштовним.

Ченду

На початку цього тижня в Пекіні через надзвичайно високий рівень забруднення повітря був вперше введений “червоний” рівень загрози. І це не єдине місто в Китаї, що страждає від забруднення. В Ченду збираються вирішувати цю проблему радикально. Тут з нуля буде побудовано місто-супутник, розраховане на 80000 жителів. Громадський транспорт в ньому буде працювати так ефективно, що особисті автомобілі нікому не знадобляться. Передбачається, що Великий місто (так називається проект) буде виробляти на 60% менше СО2, ніж звичайний місто такого ж розміру.

Гельсінкі

У столиці Фінляндії вирішили нічого не забороняти. Влада міста просто збирається зробити так, щоб його мешканці самі усвідомили непотрібність особистого автомобіля. Вони планують відкрити доступ до всіх автобусів, таксі, велосипедів і паромів через єдиний мобільний додаток. Він дозволить спланувати свої пересування та оплатити проїзд зі смартфона. Таким чином, жителям Гельсінкі буде надана вся інформація про альтернативний спосіб пересування, і це повинно змусити їх задуматися, перш ніж сідати за кермо свого авто.

На цьому перелік міст, де вживаються заходи, спрямовані на скорочення автомобілів, не закінчується. Сувон (Південна Корея) на цілий місяць відмовився від автомобілів в минулому році. Схожий експеримент був проведений в одному з районів Йоганнесбурга (ПАР) під назвою Сендтон. Щотижня в Боготі (Колумбія) для автомобілів закривають 120 кілометрів міських доріг. А ще тут побудована 320-кілометрова мережа велосипедних доріжок. Різні спроби скоротити кількість персональних автомобілів вживаються в Мілані, Римі, Дубліні, Брюсселі та інших містах.


Не пропустіть