Що таке автострахування за правилами Євросоюзу
Черговий етап зближення з Європейським Союзом. Раніше ми детально описували питання з техогляду для автотранспорту, про норми «Євро», тепер черга дійшла і до страхування, пише avtovod.org.ua
А якщо більш детально – створений новий законопроект з назвою «Проект Закону про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів». Зареєстрований документ під номером 3670. Законодавство зі страхуванню будуть приводити у відповідність Європейським нормам згідно Директиви 2009/103/ЄС.
Автори законопроекту вирішили написати весь текст з чистого аркуша, щоб спростити страхове законодавство, яке стало занадто «роздутим» і заплутаним завдяки багаторазовому внесенню до нього поправок.
Отже, що в загальних тезах повинен зробити для українських автомобілістів новий законопроект, що стосується ОСАГО:
– Поетапно підвищити розмір страхових сум до рівня країн ЄС.
– Створити електронний договір ОСАЦВ.
– Посилити контроль над наявністю поліса ОСАЦВ (відкрити реєстр для контролюючих органів).
– Страхові платежі врегулювати відповідно з ринковими цінами і розмірами страхових виплат за нормами ЄС.
– Запровадити систему прямого врегулювання страхових випадків.
– Спростити порядок повідомлення про страховий випадок і ввести тимчасові рамки щодо прийняття закону про виплату компенсації.
– Оцінювати збиток на підставі документа «звіт про оцінку збитку».
– Збільшити відповідальність страховика за порушення термінів виплати компенсації.
– Встановити розширені гарантії за страховими виплатами за допомогою МТСБУ за рахунок спеціального фонду (у випадку банкрутства чи ліквідації страхової компанії).
– Створити єдиний інформаційний центр на базі МТСБУ.
– Заборонити оформляти страхові поліси в місцях реєстрації ТЗ.
– Заборонити експлуатацію ТЗ без наявності поліса ОСЦПВ.
Також буде застосовуватися нова шкала вартості полісів, яка буде залежати від стажу безаварійної їзди водія, і ряд інших нововведень, про які ми будемо інформувати в наступних матеріалах.