Мiст-мeтрo в Києвi мoжe oбвaлитися бyдь-якoї митi

5 листопада 1965 го року цей міст був прийнятий в експлуатацію. Сьогодні, як вважає Георгій Росновский, він на межі обвалення. Чому міст, який повинен прослужити 100 років, може впасти в будь-який момент?

В студії громадського радіо Георгій Росновскій, відомий проектувальник мостів. Він проектував їх в Україні та за кордоном. Наприклад, міст в Сирії, який названий ім’ям батька Башара Асада.

Ірина Ромалійска: Ви були співпроектувальником цього моста?
Георгій Росновский: Так, я тоді був ще молодим фахівцем. Цей міст мав простояти 100 років, якщо за ним стежити. Але цей міст-метро вже через років 30 почав викликати великі побоювання. Тому що обстеження показало, що там багато тріщин і арматура в поганому стані. Чому все це відбувається? Під час будівництва дві піварки стягують стяжкою, в якій знаходяться напружувані пучки арматур, так ось ці пучки арматур як слід не ізолювали.

Ірина Ромалійска: Тобто вони утримують конструкцію арки? І якщо вони не ізольовані, що це значить?
Георгій Росновский: Так. Стяжка залізобетонних елементів стягнута цими пучками, а вони поржавіли.

Ірина Ромалійска: А що ви маєте на увазі, коли говорите, що вони не були достатньо ізольовані?
Георгій Росновский: Їх потрібно було капітально мотати спеціальною ізолентою, або ж розмістити трубки в канали, а потім заповнити розчином, але цього не зробили. Через це міст в дуже поганому стані.

Ірина Ромалійска: Чия це помилка?
Георгій Росновский: І проектувальника, і будівельників. Коли міст здавали в експлуатацію, я був в Афганістані, але перед від’їздом я зробив проект естакади – метро з моста на лівий берег. У мене в руках журнал «Транспортні засоби України» за 2010-ий рік. І в цьому журналі написано, що міст може впасти незабаром. І прогноз, який давали тоді вчені, був невтішний – міст без капремонту може проіснувати лише років зо три.

Ірина Ромалійска: Капремонту не було, але пройшло вже 8 років.
Георгій Росновский: Капремонт неможливий, тому що він не допоможе, потрібна реконструкція. Для цього потрібно потихеньку розбирати дорогу авторуху, розбирати деякі конструкції, і замість двох смуг робити по три смуги. У мене зроблений такий проект. Так, вже років десять як заборонили рух по мосту важкого транспорту, але все одно міст під загрозою. У мене є інші матеріали і обстеження, де чітко написано, що міст-метро може впасти в будь-який момент абсолютно несподівано.

Ірина Ромалійска: Звучить дуже загрозливо. Прямо зовсім обвалиться, не надломитися?
Георгій Росновский: Абсолютно вірно, почне в одному місці, і, як доміно, піде по всім прольотах. І ще один показник: коли випробовували міст-метро, давали колосальне, максимальне навантаження, і опускання шарнірів було на 3 см, прибирали навантаження, було – нуль. А зараз шарнір опустився на 23 см і не піднімається.

Ірина Ромалійска: Цей міст в підпорядкуванні Київської міської адміністрації?
Георгій Росновский: Звичайно. І я весь час писав Азарову свого часу, все пересилали в міську адміністрацію, але на цьому все глухло.

Ірина Ромалійска: А зараз ви зверталися в КМДА, в уряд?
Георгій Росновский: Зараз ні. У мене вже був досвід звернення – результату ніякого.


Не пропустіть