В Україні вигадали нову схему, як зекономити на ремонті доріг

Компанія «Онур конструкціон інтернешнл» планує використовувати  дешевий  кварцитовий щебінь, який не підходить по своїм властивостям, замість гранітного, при капітальному ремонті міжнародної дороги М-03 поблизу села Коломацьке Полтавської області. Про це повідомляє видання Наші гроші.

Капітальний ремонт ділянки автомобільної дороги М-03 Київ-Харків-Довжанський проводиться на гроші Європейського банку реконструкцій та розвитку. Підрядником на об’єкті виступає один з лідерів серед підрядників Укравтодору турецька компанія «Онур». За даними «Hubs», турецький підрядник вирішив замінити гранітний щебінь на кварцитовий, який не відповідає потрібним властивостям, і коштує значно дешевше.

Замінити граніт на кварцит у щебенево-піщаній суміші можна тільки після внесення змін до проектної документації, тож це можливо тільки зі схвалення відповідальних за це організацій. Відповідний дозвіл потрібно отримати у «ДерждорНДІ» – головної науково-дослідної установи України з питань будівництва, ремонту та утримання доріг, та фірми, яка виконує технагляд за будівництвом – «Ежис Україна». Остання на запит журналістів повідомила, що не може підтвердити, або спростувати інформацію, бо це є комерційною таємницею. Але, як стверджують автори матеріалу,  «Онур Конструкціон Інтернешнл» вже звернулася в обидві організації, щоб внести відповідні зміни до документації та дозволити використання кварциту.

Кварцитовий щебінь коштує набагато дешевше, і значно відрізняється своєю якістю  і властивостям, у порівнянні  з гранітним щебенем. Тому його дозволяють використовувати при ремонті доріг регіонального значення, але на трасах міжнародного значення – лише гранітний.

«Кварцит коштує дешевше, але по ряду технічних параметрів поступається граніту – утворює більше порожнеч, дорога з його використанням менш морозостійка. В результаті, якщо використовувати для влаштування основи полотна щебнево-піщану суміш (ЩПС) з кварциту, то висока ймовірність того, що така автодорога швидко прийде в непридатність». – стверджується у матеріалі.

Кварцитовий щебінь утворюється в результаті розробки сховищ залізної руди. Одне з таких сховищ розробляє Полтавський гірничо-збагачувальний комбінат неподалік від місця ремонту траси. За даними «Hubs», великі партії кварциту були привезені зі станції Золотнишин, де і знаходиться Полтавський ГЗК, до станції Кочубеївка, поблизу дорожніх робіт на дорозі М-03. Згідно даних від Укрзалізниці, за перші два місяці літа кварцитового щебеню між цими двома станціями привезли понад 100 тисяч тонн.


Не пропустіть