Електромобілі можуть захопити світ набагато швидше, ніж очікувалося

Коли Інтернет 20 років тому увірвався в наше життя, ніхто не міг передбачити яку ключову роль він займе. Аналогічна ситуація прогнозується і для електрифікації автомобілів. Світанок революції електромобілів дійсно настав.

Те, що ми спостерігаємо в автомобільній промисловості, – це не просто зміна споживчого попиту, а технологічна революція. Багато виробників автомобілів, схоже, поділяють цю точку зору і швидко переходять на електромобілі.

Завершення ери двигуна внутрішнього згоряння, схоже, прискорюється, оскільки основні автовиробники розкривають плани не просто уповільнити, але, в деяких випадках, повністю припинити виробництво таких моторів. General Motors заявляє, що перейде на електромобілі тільки до 2035 року. Ford, що всі автомобілі, що продаються в Європі, будуть електричними до 2030 року. Volkswagen в свою чергу сказав, що до 2030 року 70% їх автомобілів будуть електричними. Jaguar також буде продавати електромобілі тільки з 2025 року. У той час як Lotus, що належить Geely, піде на цей крок через три роки по тому. Під тим же корпоративним прапором, що і виробник спортивних автомобілів, Volvo з 2030 року перейде на використання тільки електромобілів.

Для масового відходу від бензинової енергетики може бути вагома причина. Незважаючи на те, що загальні продажі автомобілів впали на одну п’яту під час пандемії коронавірусу, світові продажі електромобілів в 2020 році зросли на 43% до 3,2 мільйона.

Цю тенденцію вже порівняли з ще однією техно-революцією – інтернетом. В кінці 90-х технічно підковані люди вимагали комп’ютерів, щоб вийти в Інтернет. Але про різке зростання використання Інтернету в новому тисячолітті свідчать цифри. До 1995 року в мережі було 16 мільйонів чоловік. До 2001 року їх було 513 млн. Сьогодні їх більше 3 мільярдів.

Можна було спостерігати S-подібну криву з крутим впровадженням до насичення ринку. Приводом для зміни інтернет-статистики стали більш низькі ціни, що зробило комп’ютерне обладнання більш доступним. Те ж саме, схоже, буде і з електромобілями.

Раніше електромобілі були дуже дорогими, в основному через дорожнечу їх акумуляторів. Однак Медлін Тайсон з американської дослідницької групи RMI в області екологічно чистої енергії говорить, що десять років тому вона коштувала 1000 доларів за кіловат-годину заряду батареї; Зараз він наближається до 100 доларів.

З огляду на те, що 5% проданих сьогодні автомобілів є електричними, здається, що ми можемо бути на самому початку S-подібної кривої. Однак UBS прогнозує, що кількість продажів електромобілів виросте до 20% всього за чотири роки, а до 2030 року ми побачимо, що продажі електромобілів виростуть до 40%. Очікується, що в наступні 10 років практично кожна нова машина в продажу буде BEV.


Не пропустіть