Легалізація «євроблях»: експерти розповіли всю правду про нерозмитнені автомобілі
Молдовський варіант не вирішить проблему в цілому, вважає Ярослав Сокуров, старший юрист практики оподаткування та бізнес-ефективності Juscutum. Пільги отримає окрема група людей. Всі інші повинні дотримуватися старих правил.
“Без істотних змін митного законодавства ввезення до України “євроблях” з порушенням митних правил триватиме”, – говорить юрист.
Начебто, вирішивши одну проблему, отримуємо іншу. Ті, хто завезли свої авто і повністю оплатили податки, звісно, будуть незадоволені. Це стосуватиметься навіть тих, хто може без проблем оплатити всі платежі.
“Вони не позбавлені права вимагати справедливості. Підставою може бути, наприклад, норма Конституції України, яка передбачає зворотну дію закону в часі у випадках пом’якшення відповідальності. У нашому випадку, зменшення митних платежів, або навіть та, яка декларує рівність громадян перед законом”, – додає Сокуров.
Але ніхто компенсувати гроші з бюджету не буде, вважає юрист. Нововведення стосуватимуться саме порушників, яким дадуть шанс узаконити свої автомобілі, сплативши мито за пільговими ставками.
Андрій Чубик, виконавчий директор Центру глобалістики “Стратегія ХХІ”, пропонує доповнити закон №3251. Це закон про пільгові умови розмитнення б/в машин, які відповідають нормам Євро-5. Він діє до кінця 2018 року.
Ставки акцизу в законі потрібно зробити безстроковими і поширити на всі автомобілі, а не тільки на старі. А все обмеження потрібно зняти, вважає експерт. Плюс ввести екологічний податок на всі автомобілі, що ввозяться до України. Для машин стандарту Євро-6 нульова ставка, щодо Євро-5 – мінімальний збір, Євро-4 – п’ятикратний, Євро-3 – десятикратний, Євро-2 – двадцятикратний.