Для чого потрібно знати пристрій стартера?

Уявіть ситуацію, в якій ви водій і перебуваєте посеред порожньої траси, але при цьому ви не рухаєтесь, а стоїте біля узбіччя, так як ваш автомобіль просто відмовляється заводитися. При цьому поряд немає ні СТО, ні тих, хто міг би вам допомогти слушною порадою. Погодьтеся, неприємна ситуація, але тільки досвідчений водій здатний вийти з неї негідно, так як знає пристрій автомобіля і принцип роботи його вузлів. А от новачкам і тим, хто в автошколі пропускав заняття по влаштуванню автомобіля, доведеться не солодко, і швидше за все, все закінчиться викликом евакуатора і буксируванням авто в автосервіс.

Щоб з Вами такого не сталося, потрібно щоб ваш автомобіль був завжди в ідеальному технічному стані, для цього необхідно проводити регулярне технічне обслуговування, вчасно міняти масло і інші, необхідні в роботі автомобіля рідини. Але як стверджують фахівці, навіть це не дає стовідсоткової гарантії від раптових поломок. Тому, хочете ви того чи ні, вам все одно доведеться вивчити пристрій вашого автомобіля. При цьому вам зовсім необов’язково це робити досконально. Головне знати базові принципи пристрою авто, і повірте, цього буде цілком достатньо, щоб швидко розібратися в проблемі, і навіть якщо не вийде вирішити її самостійно, то передаючи автомобіль співробітником СТО, ви зможете грамотно описати поломку. І якщо ви, все-таки, зважилися освоїти пристрій вашого автомобіля, то почати слід із стартера.

Чому? Причин як мінімум три: по-перше, саме від стартера залежить пуск двигуна, по-друге, знаючи пристрій і принцип роботи цього вузла, ви завжди зможете швидко зрозуміти причини виникнення проблем під час пуску двигуна. І по-третє, поломки стартера, є одними з найбільш частих причин, за якими водіям доводиться звертатися до фахівців сервісних центрів. Звичайно, в якихось випадках вам простіше буде купити стартер на сервісі автокомпонентів і агрегатів і довірити ремонт фахівцям, але як ми вже говорили вище, бувають нагоди, коли ми можемо залишитися один на один з проблемою і допомоги чекати нізвідки.

Отже, з чого складається і як працює стартер? Стартери всіх без винятку автомобілів мають однакове пристрій, і можуть відрізнятися тільки конструктивними особливостями, які вносять в їх пристрій виробники автомобілів. Іншими словами, знаючи пристрій стартера вашого автомобіля, ви легко розберетеся з пристроєм стартера будь-якого іншого автомобіля.

Стартер, складається з трьох основних елементів: електродвигун, втягує реле і Бендикс.

Основне завдання електродвигуна, привести в рух колінвал двигуна внутрішнього згоряння. При цьому втягує реле відповідає за висунення Бендикс з робочою шестернею до її зачеплення з вінцем маховика, який відповідає за обертання коленвала. Що ж стосується Бендикс, то саме він забезпечує тимчасове зчеплення вала електродвигуна з зубчастим вінцем маховика, який як ми вже сказали вище, обертає колінчастий вал. Після того як відбудеться запуск двигуна, швидкість обертання маховика перевищить швидкість обертання стартера, Бендикс, за допомогою пружини, повертається у вихідне положення і тим самим виходить із зачеплення з вінцем маховика. Провівши таким чином запуск двигуна, водій повертає ключ запалювання в початкове положення, тим самим припиняючи подачу електрики на стартер.
Як бачите, нічого складного в роботі стартера немає, і якщо ви хочете досконально вивчити його роботу, знайдіть неробочий зразок і розберіть його. Так ви наочно зрозумієте, з чого складається цей пристрій.


Не пропустіть