Формула 1 у 2024 році: огляд сезону, цікаві факти, прогнози

2024 рік буде дивним сезоном Формули-1. Вперше в історії кожен пілот, який закінчив кампанію 2023 року, повернеться на ті ж самі місця у 2024 році, і жодних нових трас до розкладу не додається. Технічний регламент також залишається стабільним, тому все здається досить статичним. Незначні відмінності у 75-му сезоні чемпіонату світу Формули-1 все ж таки є, але перш ніж про них розповісти, пропонуємо звернутися до прогнозів.

Прогнози букмекерів

Наразі можна впевнено говорити, що букмекери GGBet та інших компаній в передсезонному тесті прогнозують перемогу команді Red Bull – в усіх гонках їхній коефіцієнт варіюється від 1.1 до 1.2, в той час як у McLaren – це 4.23, Mercedes – 5.34, а Ferrari – 6.2. При цьому в “парах”, де не приймає участь Red Bull Racing, коефіцієнти команд відносно близькі: Mercedes проти Ferrari – 1.8 та 1.91 відповідно, McLaren проти Mercedes – 1.74 та 1.98, McLaren проти Ferrari – 1.62 та 2.16.

Щодо пілотів цього заїзду – фаворитами є Макс Ферстаппен та Серхіо Перес – пілоти команди Red Bull з коефіцієнтами 1.02 та 1.12 відповідно.

Звісно, все це – лише попередній прогноз результатів протистояння, яке відбудеться на Міжнародному автодромі Бахрейну 21-23 лютого. Ознайомитися з усіма деталями можна за посиланням. Ми ж перейдемо до огляду ключових деталей сезону Формули 1 у 2024 році.

Пілоти

Як вже було сказано, у цьому сезоні не відбулося жодних змін у складі пілотів. Усі пілоти, які фінішували в останньому етапі минулого сезону в Абу-Дабі, візьмуть участь у відкритті сезону в Бахрейні на одних і тих же машинах. Усі 20 пілотів, від Макса Ферстаппена до Логана Сарджента, зберегли свої місця з 2023 по 2024 рік, без жодних переміщень між ними. Фактично, єдине, що відрізняється між командою, яка вже готова до сезону, і 20 пілотами, які змагалися там минулого року, – це те, що Даніель Рікардо замість Ніка де Вріза буде змагатися в цьому сезоні.

Команди

Останні 12 місяців питання про те, чи отримає Andretti змогу приєднатися до гонки як 11-та команда, стало однією з найгарячіших тем у світі автоспорту. Але поки що, офіційної затвердження Andretti не отримала, і відомо, що у 2024 році до гонки буде взято 10 команд. Проте, є дві команди, які виступатимуть під іншими назвами.

Наприклад, друга команда Red Bull, яка змагалася протягом останніх чотирьох сезонів під назвою “AlphaTauri” – на честь модного бренду Red Bull – була зареєстрована у списку учасників офіційного сезону 2024 року як “RB”. Проте, вважається, що це лише тимчасова назва. Навесні минулого року Red Bull подав заявку на патент на назву “Racing Bulls”. Також, Alfa Romeo на п’ятому році покинув піт-лейн Формули 1. Організація Sauber, яка володіє командою, виступала під назвою італійської марки протягом останніх п’яти сезонів.

Правила та безпека

Подібно до минулого сезону, технічні регламенти залишаться в основному незмінними для 2024 року порівняно з попереднім роком. Таким чином, голова команди Red Bull Крістіан Хорнер заявив, що він очікує, що чемпіони світу стикнуться з більшою конкуренцією з боку своїх суперників у цьому році.

Однак, після екстремальної спеки, що призвела до того, що декілька пілотів зазнали фізичних неприємностей та виснаження під час Гран-прі Катару, ФІА внесла зміни до технічних регламентів для цього сезону, щоб дозволити командам встановлювати так звану “охолоджуючу ковзанку пілота”, яка, як і вказує назва, допомагає направити повітря, яке рухається над машинами, в бік кабіни водія.

Після початку розробки методів зменшення бризків, створених автомобілями в мокрих  умовах минулого сезону, ФІА також продовжить тестування та роботу над кришталевими покривами задніх коліс в намаганні покращити безпеку для пілотів в мокрих умовах. Постачальника шин Pirelli буде допущено до 40 днів спеціальних випробувань шин з командами цього сезону, з додатковими чотирма днями, присвяченими випробуванням шин для мокрих умов.

З початком нового року командам дозволено використовувати машини 2022 року під програмою “випробування попередніх машин”, призначеної для забезпечення Формули 1 для розвитку водіїв в приватних умовах.

У зв’язку з багатьма випадками використання піротехнічних пристроїв в трибунах на австрійських та голландських Гран-прі в останні роки, ФІА також заборонила будь-які “піротехнічні пристрої” на своїх заходах – в тому числі Формула 1 – без попереднього дозволу.


Не пропустіть