Міфи про заміну мастила

Ми зібрали основні міфи на тему заміни масла і з’ясувала, які з них є брехнею, пише m2motors.com.ua.

Які помилки роблять водії при сервісі мотора.

Вибір і заміна моторного масла – предмет вічного спору українських автолюбителів між собою. Однак часто знання «бувалих» засновані не на теорії автомобіля, а на народних міфах, домислах і відвертої брехні деяких виробників автохімії. Піддавшись на рекламу і думка «Іванича» з гаража, водії експериментують з «серцем» автомобіля, заливаючи в нього нібито «надаючи міць, економічність, відновлює роботу тощо» рідину.

У більшості випадків від дослідів над машиною немає ні шкоди, ні користі. На жаль, не завжди. Я особисто бачив двигуни, що вимагають капремонту не з причини природного зносу, а через бажання водія поліпшити його роботу.

Що радить виробник

Автолюбитель, який обслуговує свою машину самостійно або на «сірому» СТО, зазвичай при виборі масла керується красивою рекламою або порадами знайомих. Далеко не завжди це збігається з тим, що рекомендує виробник машини. Справа в тому, що всі масла мають різний набір присадок і тому розраховані на різні мотори й умови експлуатації. Неправильний вибір масла, а саме – цього букета присадок, може знизити потужність мотора і підвищити витрату палива. Крім того, якщо масло зовсім не відповідає потребам, можливий підвищений знос мотора.

Тому радимо почати з вивчення сервісної книжки (інструкції), де вказано, яке масло потрібно заливати в мотор. Якщо сервісної книжки немає, краще з’ясувати це питання на офіційній СТО або в довіднику-каталозі. Нам потрібна не марка і не виробник масла, а його параметри – допуск автовиробника по маслу до двигуна (набір букв і цифр, наприклад, VW 501.01).

Міфи про заміну масла в авто

Нерідко автовиробник допускає використовувати в конкретному моторі від 5 до декількох десятків мастил, які різняться між собою по класу в’язкості. Тут вже рекомендуємо озиратися на умови експлуатації. Так, вже згаданий допуск VW 501.01 дозволяє використовувати масла від 5W-30 до 20W-50. Відповідно, перший варіант підійде для зими, другий – для літа. При цьому можна використовувати як мінералку, так і напівсинтетику і синтетику. Спроба ж покращити роботу мотора, заливши в нього більш дороге масло, не має ніякого сенсу.

Питання промивання

Деякі «фахівці» на СТО настільки професійно вміють пудрити клієнтам мізки, що нав’язують відразу кілька суперечливих думок.

Так, майстри говорять про те, що суміш двох масел різного типу обов’язково призведе до капремонту, а старе масло повністю злити неможливо. Тому потрібно зробити промивання (залити туди масло з миючими присадками і злити його після декількох хвилин роботи). Коштує ця послуга близько 100-200 грн (за роботу плюс миюче масло, залежно від нахабства працівників СТО).

Міфи про заміну масла в авто

За цією логікою, капремонт повинен настати саме після промивки – промивне масло адже точно так же злити повністю неможливо. Однак автомобілі після того, як у двигун поверх залишків промивного ллють свіже масло, працюють прекрасно.

Насправді ніякого сенсу в промиванні немає – це лише спосіб для СТО заробити на послузі додаткові гроші. Сучасні масла прекрасно змішуються один з одним (з розрахунку 80-90% нового і 10-20% залишків старого). Єдиний випадок, коли промивка потрібна, – якщо потрапила стороння рідина. Але робити її потрібно звичайним маслом, яке потрібно злити після 1-2 годин роботи.


Не пропустіть