Порівнюємо бензиновий і дизельний двигун

Україна – це країна, на більшій частині якої зима триває протягом довгого періоду і піддає автомобілі та їхні двигуни серйозним випробуванням, тому нашу статтю ми вирішили почати з розбору поведінки дизельного і бензинового агрегатів морозний час.

Справа в тому, що коли температура опускається нижче нуля, то, наскільки добре працює бензиновий двигун, напряму залежатиме від ємності його акумулятора і ступеня в’язкості масла. Ступінь впевненості роботи дизельного агрегату залежить від цих же самих двох факторів, плюс від якості палива, яким ви заправляєте автомобіль. Солярка на морозі перетворюється на холодець, а вода в недоброякісному дизельному паливі замерзає і, що призводить до закупорки.

Звідси можна зробити висновки: для впевненого ходу на бензиновому агрегаті потрібно заздалегідь придбати дроти для «прикурювача», а от власникам дизельних авто доведеться складніше. Рішень може бути кілька: можна встановити не дешеву систему опалення, яка не тільки двигун запустить, але і салон розігріє або можна обійтися тепловим акумулятором, який коштує не так дорого, але діє тільки протягом 24 годин після зупинки двигуна. Крім цього можна скористатися паяльною лампою для обігріву бензобака, балоном з ефіром, для вприскування під повітряний фільтр, а також не зайвим було б запастися тросом, ганчірками для підготовки їнотів і проводом для «прикурювання». Однак при такому способі приведення автомобіля в почуття можуть виникнути проблеми, тому виконувати всі маневри потрібно дуже обережно або не ризикувати і покликати на допомогу фахівців.

Після такого значного мінуса ви вже цілком могли б повністю схилиться у бік бензинових агрегатів, проте, давайте не будемо робити поспішних висновків і подивимося на інші особливості.
Давайте звернемо увагу не поведінка двигунів в погоду більш теплу, коли стовпчик термометра не опускається нижче -15 градусів Цельсія. У цьому випадку у дизельних двигунів є кілька серйозних переваг. Наприклад, така характеристика як економічність явно лідирує, оскільки дизельні агрегати допомагають заощадити по парі літрів з кожної сотні кілометрів в «міському циклі». Також дизельні агрегати відрізняються набагато меншим ризиком вибухонебезпечності при експлуатації і ДТП, оскільки солярка запалюється погано. Дизельні агрегати мають дуже високим показником крутного моменту, і навіть середній дизельний авто легко обжене в цьому плані 3 або навіть 3,5 літровий бензиновий мотор. Якщо у вас позашляховик, то для вас важливою буде ще й така характеристика як відсутність проблем з водою, для таких двигунів важливо тільки щоб ​​повітрозбірник знаходився вище рівня води, а з рештою проблем не буде.

Що ж стосується бензинових моторів, то до їх переваг можна віднести морозостійкість, про яку ми згадували раніше і жвавість, яка можливо за рахунок більшої кількості оборотів.

Раніше вважалося, що в плані обслуговування бензиновий двигуни значно дешевше дизельних, але з часом ці межі стерлися і єдина дійсно дорога проблема дизельних агрегатів – це ТНВД (паливний насос високого тиску, виконуючий роль інжектора). Якщо з ним сталася біда, то ремонт може обійтися вам у вартість непоганий уживаної іномарки.

Чому віддати перевагу – вирішуйте самі, але головне, пам’ятайте, що який би двигун не був під капотом вашого автомобіля, за ним все одно необхідний ретельний догляд.


Не пропустіть