5 фактів про зимову гуму, які потрібно знати

Шипи або липучка, чому важливий дизайн протектора, як шинники співпрацюють з автокомпаніями і інші питання перед покупкою нового комплекту зимової гуми.

Підготовка до зимового періоду – дуже відповідальний момент, який вимагає від водія правильного підходу і уваги до деталей. Вкрай важливо підготувати машину таким чином, щоб вона не доставляла проблем протягом декількох місяців експлуатації в складних дорожніх умовах з перепадами температур і реагентами на асфальті.

Снігові замети, ожеледь і замети – стандартний набір, з яким доводиться стикатися автомобілістам взимку. Причому в цей період важливі не тільки навики управління машиною, але і якісна гума.

Дизайн протектора – перший критерій

У великих шинних магазинах продавці пропонують кілька варіантів одного типорозміру – як правило, покупці вибирають, перш за все, за ціною, але також часто звертають увагу на протектор. Саме дизайн протектора – найважливіший параметр, який необхідно вміти грамотно оцінювати при покупці нового комплекту.

Наприклад, протектор деяких моделей має спрямований симетричний рисунок. Завдяки застосуванню блоку «2 в 1» малюнок протектора став більш щільним – це дозволило оптимізувати розподіл шипів. Тепер вони утворюють 28 ліній замість 20. Таке рішення значно покращило зчіпні властивості на льоду і на снігу.

Крім того, на блоках протектора нанесено безліч хвилеподібних 3D-малюнків: вони розташовуються під різним кутом для того, щоб забезпечувати кращу маневреність на слизькій поверхні.

Що вибрати: шипи чи липучку

Восени і на початку зими в шиномонтажах триває вічна суперечка про те, яку гуму вибрати: шиповану чи липучку. В першу чергу потрібно пам’ятати про умови, в яких буде експлуатуватися автомобіль. Якщо мова йде про засніжені заміські траси, то краще за все з цим впораються шиповані шини. Якщо ж автомобіліст планує в основному їздити по великому мегаполісу, то тут краще звернути увагу на липучку.

Нюанси гумової суміші

Великий вплив на характеристики зимових шин надає і склад гумової суміші. У деяких шинах суміш містить діоксид кремнію для збереження еластичності гуми при сильному морозі, але при цьому зберігає здатність утримувати шипи в отворах. Крім того, в складі протектора нових моделей застосовується технологія Microbit – мікрочастинки шкаралупи волоського горіха забезпечують додаткове зчеплення на слизькій поверхні.

Виробники шин співпрацюють з автокомпаніями

Виробництво шин вийшло на новий рівень – компанії активно співпрацюють з автомобільними брендами. Головне завдання таких колаборацій зводиться до максимальної адаптації шин під технічні особливості конкретного автомобіля. Бренди враховують масу машини, розмір гальмівних дисків, тип приводу і мотора для того, щоб підібрати найбільш оптимальний малюнок і типорозмір шин.

Тести проводять як під час розробки гуми, так і вже після її випуску – це дозволяє зібрати думки експертів і проаналізувати отриману інформацію для подальшої удосконалення шин.

Гума важливіша за електроніку

Жоден електронний помічник – система стабілізації або ABS, не здатні так радикально зменшити гальмівний шлях, як сучасні зимові шини з мінімальним зносом. Але ще важливо і змінити манеру водіння в зимовий період: уникати різких перестроювань, прискорень і гальмувань, збільшити дистанцію і ретельно продумувати кожен маневр заздалегідь.

Джерело nashidorogy.com.ua


Не пропустіть