Повернення техогляду та нові штрафи: що чекає водіїв

Мінінфраструктури оприлюднило для громадського обговорення проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів відповідно до вимог Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони».

Зауваження та пропозиції до проекту можна надавати до 26 березня.

Для якого транспорту техогляд буде обов’язковим?

Замість обов’язкового технічного контролю, який наразі здійснюється лише для комерційного транспорту, буде запроваджено періодичні тестування на придатність всіх транспортних засобів, що беруть участь у дорожньому русі з періодичністю:

  • Легкові автівки – через 4 роки від дати виготовлення, надалі кожні 2 роки;
  • Таксі – через 1 рік від дати виготовлення, надалі щорічно;
  • Автобуси (більше восьми сидячих місць, крім сидіння водія) – через 1 рік від дати виготовлення, надалі кожні 6 місяців;
  • Вантажні (масою до 3,5 тонн включно) – через 4 роки від дати виготовлення надалі кожні 2 роки;
  • Вантажні, маса яких перевищує 3,5 тонни, – через 1 рік від дати виготовлення, надалі щорічно;
  • Будинки на колесах з максимальною масою понад 3,5 тонни – через 1 рік від дати виготовлення, надалі щорічно;
  • Колісні трактори – через 4 роки від дати виготовлення, надалі кожні 2 роки;
  • Транспортні засоби, які перевозять небезпечні вантажі, – через 1 рік від дати виготовлення транспортного засобу, надалі кожні 6 місяців;
  • Спецтранспорт – через 1 рік від дати виготовлення транспортного засобу, надалі щорічно;
  • Мототранспорт з об’ємом двигуна від 125 куб. см і більше або електродвигуна потужністю 4 кВт і більше, – через 2 роки від дати виготовлення, надалі кожні 2 роки.

Який транспорт не проходитиме техогляд?

Перевірці на придатність до експлуатації не підлягають:

  • ТЗ з конструкційною швидкістю не більше 25 км/год;
  • Колекційний та ретротранспорт, який не використовуються на вулично-дорожній мережі;
  • спортивні автівки, які використовуються лише на змаганнях;
  • дипломатичні ТЗ;
  • спецтранспорт, яким здійснюють перевезення обладнання цирків і атракціонів з максимальною конструктивною швидкістю не більше 40 км/год;
  • ТЗ з об’ємом двигуна, що не перевищує 50 куб. см;
  • колісні трактори, швидкість яких не перевищує 40 км на годину;
  • ТЗ, що за результатами перевірки на придатність транспортних засобів до експлуатації, яку проведено відповідно до міжнародних договорів України, придатні до експлуатації;
  • технічні транспортні засоби для агропромислового комплексу.

Позаплановий техогляд

Перевірка транспортних, незалежно від дати проведення останньої перевірки проводиться після:

  • перереєстрації в разі зміни власника;
  • переобладнання ТЗ;

ДТП, внаслідок якої було пошкоджено елементи, що впливають на безпечність руху транспортного засобу (системи підвіски, системи керування, системи подушок безпеки, системи гальмування, деформації кузова).

Нагадуємо, що простити процес сплати податків та подання звітності до держорганів допоможе бот-бухгалтер ReporTax для ФОП. ReporTax показує податкову заборгованість та дозволяє її cплатити.

Хто здійснюватиме техогляд?

Проектом передбачено створення нового органу в сфері придатності транспортних засобів до експлуатації – Бюро з безпеки експлуатації колісних транспортних засобів.

Діяльність щодо перевірки транспортних засобів на придатність до експлуатації здійснюватиме суб’єкт господарювання за умови, якщо він:

  • є учасником (членом) Бюро;
  • має на правах власності або користування пункт(и) проведення перевірки;
  • має не менш як одного експерта з перевірки транспортних засобів на придатність до експлуатації, який працює за трудовим договором на постійній основі у кожному пункті;
  • має технічні можливості для щоденної передачі відомостей про результати перевірки транспортних засобів на придатність до експлуатації в Єдиний державний реєстр результатів перевірки;
  • має призначення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту щодо перевірки придатності транспортних засобів до експлуатації, які здійснюються відповідно до міжнародних угод України.

Придорожній техогляд

Серед іншого, запроваджується новий вид контролю – придорожня перевірка транспортних засобів на придатність до експлуатаці. Загальна кількість придорожніх перевірок повинна становити не менше 5% відсотків від загальної кількості зареєстрованих в Україні транспортних засобів.

Водіїв зобов’яжуть надавати на вимогу уповноважених посадових осіб свій ТЗ для проведення придорожньої перевірки придатності транспортного засобу до експлуатації (з метою транспортування до найближчого пункту перевірки).

У разі незгоди водія транспортного засобу на проведення придорожньої перевірки свідоцтво про придатність скасовується.

Строки впровадження техогляду

Якщо запропонована редакція проекту буде прийнята ВР, то придорожній огляд запровадять через 547 діб з дня набрання чинності цим Законом.

Техогляд буде запроваджено через 365 діб з дня набрання чинності цього Закону. Протягом цих 365 днів транспортні засоби мають обов’язково пройти технічний контроль у разі:

  • реєстрації/перереєстрації транспортного засобу;
  • зміни або модифікації систем чи їх складових, що впливають на безпеку дорожнього руху або навколишнього природного середовища;
  • ДТП, в наслідок якої було пошкоджено елементи, що впливають на безпечність руху транспортного засобу (колеса, підвіска, зони деформації, системи подушок безпеки, системи керування або гальмування).

Нові штрафи для водіїв

За керування транспортним засобом, який своєчасно не пройшов перевірку на придатність до експлуатації – штраф в розмірі двохсот НМДГ (3400 грн). За повторне протягом року порушення – штраф в розмірі 1000 НМДГ (17 тис. грн).

Невиконання законних вимог посадових осіб, щодо усунення порушень законодавства з безпеки на автомобільному транспорті, а також створення перешкод для виконання покладених на них обов’язків тягне – штраф в розмірі від однієї до двох тисяч НМДГ (від 17 тис грн до 34 тис грн).

Крім того, планується запровадження особистої відповідальності експерта з питань перевірки транспортних засобів.

Проектом також пропонуються зміни щодо використання тахографів для автобусів та вантажівок, навчання водіїв комерційного транспорту, а також штрафні санкції за порушення вимог законодавства щодо робочого часу і часу відпочинку водіїв колісних транспортних засобів та правил використання контрольних пристроїв (тахографів) та/або обмежувачів швидкості.

Джерело ЛІГА.Закон

Не пропустіть


error: Content is protected !!