Скільки ще залишилося їздити на «євробляхах»

Закони №8487 та 8488, які вступили в силу 25 листопада, включили зворотний відлік часу, який залишився у автомобілів на транзитному та тимчасовому ввезенні на територію України. Однак, є нюанси, які з’ясували журналісти.

Уже більше двох тижнів можна розмитнити автомобілі на тимчасовому і на транзитному ввезенні на пільгових умовах, поставити їх на облік в Україні і отримати українські номерні знаки. Але особливого ентузіазму серед «євробляхерів» не спостерігається. Кількість легалізованих в Україні автомобілів поки обчислюється сотнями. А де ж ті всі тисячі, не кажучи вже про сотні тисяч?

Офіційні особи стверджують, що причина низької активності власників таких авто, в очікуванні документів, що підтверджують право власності. А також – в зборі ними коштів на сплату всіх необхідних податків. Більш правдоподібна версія: багатьом власникам «євроблях» легалізувати свої старі іномарки за діючими законами – просто не вигідно. Розмитнення коштує, найчастіше, в кілька разів більше, ніж сам автомобіль. І його вигідніше просто викинути, ніж морочитися зі збором необхідних документів, сплатою податків і перспективою заробити штраф. Не випадково, такі авто звалища вже з’явилися на західних кордонах України.

Подібний «трюк» допомагає уникнути штрафів. А їх доведеться платити. Адже, за словами в.о. директора Департаменту організації митного контролю Державної фіскальної служби Анатолія Сербайло, Литва відкрила Україні доступ до своєї бази реєстрації автомобілів. А поліція отримала можливість перевіряти автомобілі на іноземних номерах по реєстраційній базі Державного митного комітету України. Так що платити порушникам доведеться.

Ще в більш складному становищі опинилися «пересічники» – ті, хто їздив туди-сюди в режимі транзит. Їм, тепер, необхідно сплатити заставу в розмірі всіх митних платежів і тільки після цього їм відкриють шлях в Україну. Правда, такий строгий підхід діє тільки для громадян-резидентів за кермом авто на іноземній реєстрації, і в разі, якщо вони не стоять на консульському обліку в іншій країні. Так, що для «пересічників» тепер два шляхи: або вносити заставу на митниці і продовжувати їздити туди-сюди, або ставати на консульський облік в сусідніх країнах, які тимчасово проживають у цій державі. Судячи з того, що вже перші застави почали залишати – перший шлях все-таки вигідніше.

Нагадаємо, що відповідно до Тимчасового порядку, протягом 180 днів за автомобілі з простроченим періодом перебування на території України, при їх реєстрації необхідно сплатити штраф у 8500 грн. А якщо автомобіль не буде легалізований або вивезений з України в 180-денний термін, за один прострочений день, власнику автомобіля на тимчасовому або транзитному ввезенні треба буде сплатити 170 грн. Якщо термін перебування прострочений на 30 днів, штраф складе 170 тис. грн. і передбачена конфіскація транспортного засобу.

Зворотний відлік часу вже пішов. Пільговий період, коли автомобіль можна розмитнити з 50-процентним акцизом, закінчується 23 лютого (90 днів). А термін, відведений для легалізації автомобілів на «євробляхах» закінчується 24 травня. А з 25-го травня почнуть штрафувати і перевіряти документи у водіїв автомобілів з іноземними номерами.

Що стосується, нюансів, які з’явилися буквально сьогодні, як стало відомо, на розгляд ВР надійшов законопроект, який пропонує відстрочити початок дії вже діючих Законів про «євробляхи».

Але з рішенням «автомобільного питання» затягувати все ж не варто. Шанси, що Верховна Рада прийме цей законопроект досить низькі. А в очікуванні того, відбудеться це чи ні, можна пропустити пільговий період розмитнення свого авто на іноземних номерах.


Не пропустіть