Чи можна відновити просівші пружини?

Для забезпечення комфорту і м’якості ходу на автомобілі крім амортизаторів застосовуються пружини, які часто виходять з ладу, незважаючи на просту конструкцію. Досить часто втома пружин виявляється випадково, наприклад, при навантаженні машини більше ніж зазвичай, коли пружини просідають і машина починає торкатися днищем дороги. Для вирішення цієї проблеми є кілька шляхів. Звичайно, найпростіший полягає в установці нових пружин, які служать довше і доставляють менше проблем. Але цей спосіб не можна назвати найдешевшим, тому багато хто просто займаються реанімуванням старих пружин. Існують два способи, що використовуються для відновлення старих пружин: термомеханічної і електромеханічний. Потрібно зробити застереження, що відновлення пружин – це складна справа, що вимагає багато сил, терпіння і, звичайно, наявності спеціального обладнання.

При використанні для повернення просевшей пружині колишньої пружності електрохімічним способом, буде потрібно токарний верстат, оснащений джерелом струму для розігріву матеріалу пружин. Спочатку в його патроні встановлюється оправлення, потім на ній хомутиком закріплюється пружина. Оправлення і деформуючий ролик розміщується у різцетримачі верстата. Далі на направляючої станини закріплюються стійки, розсувні ролики, які щільно з’єднуються з супортами на токарному верстаті. Треба трохи піджати оправлення, на якій повинна бути заздалегідь встановлена ​​пружина. Під час обробки через пружину подається електричний струм для її розігріву, а на оброблені ділянки – охолоджуюча рідина для гарту.

Для реставрації термомеханическим способом потрібно більше часу, навичок і вмінь. Спочатку пружина встановлюється в лещатах і стискається так щільно, щоб відбулося зіткнення витків між собою. Далі через неї подається електрику, від 200 до 400 А, протягом 20 секунд. Потрібно, щоб метал нагрівся до 850 градусів і почав червоніти. Після нагріву просевшей пружини до необхідної температури, припиняється подача струму і починається повільне разжимание лещат. Після її подовження до межі треба подбати про фіксацію її торцевих закінчень, після чого потрібна ще її трохи розтягнути на 20-30%. На виконання цієї процедури має піти не більше 30 секунд. Після завершення цієї операції пружина повинна бути загартована, шляхом поміщення у ванну з маслом. Найкраще для цих цілей підходить масло серії АС-8. Пружиною забезпечується не тільки комфорт, вона відіграє важливе значення для формування кліренсу. Якщо потрібно зробити своє авто більш прохідним, можна поставити між пружиною і кузовом авто проставку, тим самим додаючи кілька сантиметрів кліренсу. Але потрібно пам’ятати, що за будь втручанні в конструкцію машини можуть відбутися неприємності. Тому при зміні кліренсу, заміні пружини або чого-небудь подібного, що уникнути неприємностей при поїздках, потрібно відвідати СТО для того, щоб фахівці перевірили підвіску і налаштували розвал-сходження.


Не пропустіть