Як налаштувати ГБО 4 покоління своїми руками

Коригування будь-якого газобалонного обладнання 4 покоління, незалежно від його виробника, слід проводити принаймні кожних 10 тисяч пробігу.

Зазвичай задля цього звертаються до майстрів на станціях техобслуговування. Втім, є можливість зекономити час та гроші та зробити коригування налаштувань ГБО 4 покоління своїми руками.

Що потрібно для коригування налаштувань

Маючи необхідне програмне забезпечення, яке є у вільному доступі просто на сайті виробника (у нашому випадку Stag), зробити коригування налаштувань ГБО 4 покоління власноруч.

Звичайно, буде необхідно мати або комп’ютер, або ноутбук, що набагато зручніше. Річ у тому, що ноутбук дозволить провести налаштування швидше та в реальному часі, буквально під час руху автомобіля.

Також знадобиться адаптер для під’єднання блоку керування ГБО 4 до комп’ютера. Майже у всіх виробників ГБО адаптери однакові, а з ними у комплекті повинні постачатись драйвери, без яких комп’ютер не зможе розпізнати контролер обладнання.

Ніяких проблем з розпізнанням ГБО комп’ютером не повинно виникати, тим більше, якщо користуватись обладнанням перевірених виробників, як польський Stag.

Власне, це все, що потрібно для коригування. Залишилось лише встановити драйвер адаптера та програмне забезпечення.

У сучасної людини з мінімальним знанням комп’ютера навряд чи виникнуть з цим проблеми.

Важливо також пам’ятати, що двигун автомобіля має бути у повністю справному стані, це стосується свічок запалення, високовольтних дротів, системи газорозподілу та системи живлення у першу чергу.

Ще слід подбати, аби на момент регулювання у баку було якнайменш 10 літрів бензину та стільки ж газу в балоні. Двигун має бути прогрітим до робочої температури.

Регулюємо ГБО 4 власноруч

Отже, ми все підготували для налаштування ГБО 4. Тепер необхідно знайти роз’єм блоку керування газовим обладнанням.

В залежності від моделі та типу двигуна, роз’єм може знаходитись у різних місцях підкапотного простору, але зазвичай його можна знайти безпосередньо біля електронного блоку керування газовим обладнанням.

Типовий роз’єм буде мати три контакти та один вільний. Спочатку під’єднаємо кабель адаптера до USB порту комп’ютера, а потім під’єднуємо його до роз’єму під капотом.

Всі налаштування у випадку з ГБО Stag 4 здійснюються у програмі AC Gas Synchro будь-якої версії.

Бажано завантажити саму програму з офіційного сайту виробника та встановити її за стандартною процедурою, як це відбувається з будь-яким ПЗ Windows.

Для початку потрібно під’єднатися до блоку керування обладнанням, а для цього необхідно встановити з’єднання між комп’ютером та блоком.

Зазвичай це відбувається автоматично. Після встановлення зв’язку між контролером ГБО та комп’ютером будем перевіряти параметри автомобіля, що вказано у відповідному вікні програми.

Налаштування автомобіля контролера ГБО

Вікно, де вказано параметри двигуна, знаходиться у вкладенні Параметри — Параметри автомобіля. Зазвичай перевірити правильність даних досить просто. Наприклад, кількість циліндрів нам відома, але можуть виникнути питання до інших параметрів:

  1. Кількість циліндрів на котушку запалювання. Цей параметр залежить від типу системи запалення, але помилитись тут важко. Достатньо вказати у цій графі невірні дані, як кількість обертів на тахометрі не збігатиметься з кількістю обертів у правій колонці вікна програми.
  2. Якщо кількість обертів визначається датчиком розподільчого валу, потрібно встановити відповідну позначку.

Решту даних можна лишити незмінними за умовчуванням. Тепер потрібно переміститись на вкладення для перевірки параметрів ГБО.

Вона знаходиться поруч з попередньою. Тут варто зупинитись на кожному пункті більш детально.

  1. Температуру перемикання на газове пальне зазвичай встановлюють у межах 25-35 градусів. Якщо регулювання проводиться в холодну пору року, температуру підвищують до 40 градусів, або трохи більше.
  2. Оберти двигуна при перемиканні на газ встановлюють у межах 550-600 об/хв.
  3. Час вмикання ГБО на прогрітому двигуні становить 2-3 с.
  4. Відімкнення циліндру можна лишити незмінним, зазвичай це 200 мс.
  5. Корисна функція — теплий старт. Якщо поставити позначку навпроти неї, двигун можна буде запускати відразу на газі, якщо дозволяє температура навколишнього повітря.
  6. Мінімальні та максимальні оберти на газі підбираються індивідуально за бажанням власника. Ці параметри означають оберти, коли двигун переходить на бензин. Рекомендовано не перевищувати поріг в 5000 об/хв.

Решту налаштувань можна залишити за умовчуванням.

Налаштовуємо паливні карти правильно

Паливна карта — це графік, який показує розбіжність між ефективністю живленням двигуна на газі та бензині.

Для активації паливної карти необхідно перейти на вкладення «Автоналаштування» та активувати кнопку «Старт».

Після активації кнопки програма автоматично відкалібрує помаранчевий графік. Він має знаходитись між коефіцієнтами від 1 до 1,5 одиниць. Після цього треба побудувати графіки роботи двигуна на бензині та газі. Газовий графік зеленого кольору, бензиновій — синього. В ідеалі, після тестового заїзду в межах 5-10 км (спочатку на бензині, потім на газі), обидва графіки мають максимально збігатися.

У випадку, коли паливні криві не збігаються, будемо їх коригувати помаранчевим графіком.

Для цього у зоні розбіжності синьої та зеленої кривих встановлюємо лівою кнопкою миші активні крапки.

Пересуваючи виділену крапку курсором (стрілками на клавіатурі), намагаємось поєднати бензинову та газову криві.

Таке коригування необхідно задля того, аби живлення двигуна на бензині та газі було однаковим.

Після вдалого налаштування паливної карти ми повністю позбавимося провалів, нерівної роботи двигуна та високої витрати пального на газі.

Після вдалого коригування обов’язково зберігаємо налаштування у пам’яті програми.

Таким чином, при наступному регулюванні тестовий заїзд буде непотрібним. На цьому коригування налаштувань газового обладнання можна вважати завершеним.

 


Не пропустіть