Правильна експлуатація автомобіля: як зберегти двигун?
Ще недавно частий ремонт двигуна автомобіля, під час якого змінювалися більшість його деталей і вузлів протягом строку експлуатації машини вважалося нормальним явищем. Але сьогодні пріоритети змінилися, і водії віддають перевагу машинам, які вимагає мінімального ремонту і техобслуговування на протязі всього періоду її служби. Але не всі двигуна можуть працювати довго і надійно, щоб в одну мить відправитися на смітник разом з рештою машиною. Проблеми з двигуном починаються задовго до інших, причому на це чимало причин, в яких ми вирішили розібратися. Довговічність «серця» більшість автомобілів – головний біль, особливо це стосується вітчизняного автопрому і пов’язана вона і з надійністю, оскільки дефекти, поломки і швидкий знос, через які доводиться проводити ремонтні роботи, вказує на низьку надійність.
Однак подібні проблеми в основному кладуться на плечі споживачам, а не виробників. Але зараз тенденція дещо змінилася і зважаючи на конкуренцію із зарубіжними виробниками, вітчизняні заводи стали поступово відійти від старих конструкцій і технологічних рішень до нових, які дають можливість працювати двигуну більш надійно і відповідно довговічне. Але щоб не ображати наших виробників, хочеться сказати, навіть найнадійніші іноземні двигуна не дають того, що від них вимагається. У теж час навпаки – вітчизняні мотори виявилися на порядок довговічною іменитих брендів. У чому ж причина? Відповідь проста – особливості експлуатації автомобіля, але і вона не є панацеєю.
На термін служби двигуна виявляється не менше вплив робить його «спадковість». Висловлюючись простою мовою – на термін експлуатації впливає весь комплекс, куди входить його конструкція, технологія виробництва і матеріали. У деяких випадках особливості конструкції двигуна є вирішальним чинником, прямо робить вплив на його ресурс. Наприклад, невеликі відхилення в роботі систем охолодження, харчування, запалювання або мастила в одних двигунах можуть практично не відіб’ється на його роботі, а в інших навпаки – вельми критичні або взагалі небезпечні. І все ж врахуйте, що ресурс мотора безпосередньо залежить від експлуатації і з часом вона змінює заявлений виробником потенціал.