Чому двигун димить?
Показник нормальної роботи бензинового двигуна – це практично повна відсутність диму. Однак є виняток, який визначається фізичною властивістю бензину утворювати воду під час згоряння, що може викликати появу білого диму, що є по суті водяною парою. Звичайно, тільки за кольором диму можна точно охарактеризувати проблему з двигуном, крім цього, є багато інших відхилень у його роботі. Сукупність цих відхилень є показником проблеми, яку треба виявити і вирішити. Розглянемо причини, по яких димить двигун, і з’ясуємо, як за кольором диму можна визначити проблему і що робити? Білий дим у багатьох випадках не вказує на проблеми і з’являється, в основному, при прогріванні мотора у вигляді водяної пари, що є продуктом згоряння палива. Доброю ознакою є пропажа диму після прогріву двигуна. Якщо дим продовжує йти при русі, потрібно задуматися.
Машина може диміти білим димом у зв’язку з продірявився прокладкою на ГБЦ, що дозволяє ОЖ безпосередньо потрапляти в циліндри. Зазвичай білий дим утворюється, коли перегрівається силовий агрегат, тому треба перевірити як працює термостат, а також радіатор і шланги. Чорний дим показує, що система живлення двигуна барахлить, і вона здійснює неправильне змішування палива і повітря. Ця проблема, звичайно, трохи банальна, і пов’язана з якістю пального, точніше, з поганим його якістю. Неправильне сумішоутворення – це найпоширеніше явище, при якому відчувається надлишок пального або недолік повітря. Нестача повітря може відбуватися через те, що засмічуються повітряні фільтри або повітроводи, або неправильно функціонує датчик витрати повітря (може бути несправний роз’єм або сам датчик ДМРВ).
При збільшенні кількості диму на високих оборотах, треба перевірити тиск палива. При наявності чорного диму у дизельного двигуна треба перевірити роботу насоса ВД. Синій дим викликає масло, яке потрапить всередину камери згоряння. При цьому дим може мати досить світлим відтінком, і він дуже схожий на білий. Є спосіб, що дозволяє визначити характер диму. Треба до вихлопної труби докласти аркуш паперу. При появі на ній жирних крапель робиться висновок, що проблема полягає в маслі. При попаданні масла всередину камери згоряння може вийти з ладу вся циліндропоршневая група. Подібні проблеми відбуваються через зношування деталей, корозії на внутрішній поверхні циліндрів, якщо машина довго не експлуатувалася. У разі мінімального зносу деталей, дим іде при запуску, після прогрівання, відбувається пропажа диму. Крім того, можуть бути механічні пошкодження, наприклад перекіс шатуна. Причини, перераховані вище, можуть свідчити про певні несправності на вашому автомобілі, якщо ж крім диму є й інші збої в роботі машини, краще відправити автомобіль на діагностику в СТО.