Топ-5 способів економії бензину взимку
Народні методи економії пального в зимовий період.
Тримати автомобіль технічно справним
Порада банальна, але тим не менше. Несправностей, які впливають на витрату, безліч. Дуже поширений варіант: якийсь “глючний” датчик (наприклад датчик вмісту кисню у вихлопі), який дезінформує блок керування двигуном і змушує його вприскувати занадто багато палива як завгодно.
Варто звернути увагу на масло і своєчасно міняти його. Занадто брудне і в’язке масло змушує витрачати більше палива. Воно ж покликане полегшувати тертя між працюючими деталями двигуна, але чим більша в’язкість, тим складніше рухатися поршням і валам.
Стежити за швидкістю
Найменше палива двигун витрачає, працюючи на мінімальних обертах при максимально високій передачі. У місті заощадити особливо не вийде, а от за містом тримайте швидкість в районі 80 км/год і використовуйте п’яту (або шосту, якщо є) передачу.
Чому так? Спробуємо пояснити “на пальцях”. Згадайте свої відчуття від їзди на гірському велосипеді з декількома передачами.
Найлегше крутити педалі, коли передня ведуча шестерня поменша, а відома на задньому колесі – побільша. Так працює трансмісія автомобіля, коли включена знижуюча передача (перша, друга, третя і іноді четверта). З іншого боку в такому випадку доведеться буквально “сукати” ногами, щоб велосипед їхав швидше. Тобто збільшувати обороти.
А найкомфортніше їхати, коли ви рухаєтеся накатом, і при цьому провідна шестерня набагато крупніша за відому (це буде вже підвищує передача – п’ята і шоста на автомобілі з МКПП). Ноги не утрудняються зусиллям, але і “сукати” не потрібно – повертаємо педалі плавно і м’яко.
Уявляйте собі цю картину всякий раз, коли їдете. Мотору найкраще живеться, коли обороти невисокі, а швидкість постійна. Але на високих швидкостях з’являється така неприємна штука, як лобове опір повітря, яке автовиробник позначає як Сх. Так от, на швидкостях понад 80 км/год “продиратися” крізь повітряні маси середньостатистичному автомобілю стає важкувато. А значить, витрата палива зростає.
Використовувати присадки
Цей метод досить спірний. Давайте коротко розберемося, як взагалі дозується паливо в циліндри. На сучасних автомобілях порції відміряє “комп’ютер”, тобто блок керування двигуном. Ніякі “зілля” не змусять його вприскувати більше або менше. ЕБУ орієнтується на те, скільки повітря подається в циліндри і наскільки ефективно згорає бензино-повітряна суміш.
Тому, за умови, що бензин ви купуєте не у підпільників з цистерни на узбіччі, а на нормальних АЗС з системою контролю якості, то ніякі присадки вам не потрібні. Те, що зараз продається на ринку, видаляє вологу з бензобака, коригує октанове число і чистить форсунки. Якщо ви встигли зіпсувати двигун поганим паливом і в циліндрах воно згорає нерівномірно, присадки вам допоможуть частково усунути наслідки ваших помилок. Але заливати їх в бак заради економії палива в штатних умовах безглуздо.
Не їздити на холодному моторі
Коли мотор не прогрітий, він витрачає більше палива. Виною всьому – сильно густіюче на морозі масло і низька температура повітря, що подається в циліндри. У холод бензино-повітряна суміш повинна бути більш концентрованою, щоб мотор працював рівно. У підсумку при прогріванні витрата палива може досягати літра на годину або навіть більше. А тепер підрахуйте, скільки часу ваш автомобіль повинен простояти на морозі, працюючи вхолосту, щоб розігрітися до оптимальної температури? На кожен такий ранковий прогрів йде принаймні грамів 200 палива. Начебто небагато, але якщо прикинути витрати на тиждень, на місяць і за всю зиму, то сума набігає вже серйозна.