5 маловідомих фактів про автомобіль «Москвич»
20 років тому постало питання про банкрутство колишнього заводу «АЗЛК», який випускав автомобілі «Москвич». Свого часу в рік з його конвеєра сходило 200 тисяч машин. Крах підприємства пов’язують із генеральним директором Рубеном Асатряном, професором факультета інженерного бізнесу і менеджменту московського університету ім.Баутмана. Пропонуємо добірку із семи маловідомих і цікавих фактів про марку «Москвич».
1. Занижена потужність двигуна «Москвича 412». Це перший радянський автомобіль, який мав напівсферичну камеру згорання, як у спортивного авто. При обсязі в 1,5 літра, двигун видавав небачену раніше для машин СРСР потужність в 75 кінських сил. Але вона була навмисно занижена конструкторами і комісіями. Саме тому підготовлений на професійному рівні двигун, без особливих змін дозволяє отримати до 150 кінських сил.
2. Закордонні тест-драйви. «Москвич-408», на базі якого випускали «Москвич 412», експортувався в соціалістичні країни. Співробітники шведського журналу «Світ техніки» вирішили з’ясувати межу міцності «Москвича». За два дні проїхали ним 1240 км. Опісля описали: «Ми їздили розмитими грунтовими дорогами, трасою шведського ралі, ганяли по стежках, протоптаних тваринами, горбах. «Москвич» літав як космонавт і приземлявся в глиняні ями. Рвали з місця, різко гальмували, йшли на повному газі і малій передачі. Такого не робили з жодною машиною. В автомобілі все функціонувало відмінно, навіть вода не закипіла. Він їхав навіть краще. Не багато є машин, які винесли б подібне випробування».
3. Москвич на Ельбрусі. «Москвич 412» – перший серійний автомобіль, який взяв висоту в 4 тис.км на Ельбрусі. Автомобіль був стандартно оснащений. Пізніше це сходження змогли повторити три стандартні автомобілі «УАЗ-469». Варто відмітити, що на «Москвичах-412» піднімались і вище, під час марафону з ралі «Лондон — Мехіко». Деякі ділянки траси Південної Америки були розташовані на висоті 5 км над рівнем моря.
4. Москвич в спорті. На першостях Радянського Союзу на «Москвичах» перемагали 47 раз, 30 раз на кільцевих гонках, 10 — на ралі і 7 — на іподромах. Машина брала участь у двох найбільших марафонах століття. В 1968 році – в Лондон-Сідней, через два роки в Лондон-Мехіко. Перший становив 16 тис. км по бездоріжжю 11 країн трьох континентів. Старт відбувся взимку в Європі, а фініш — влітку в Австралії. Стартувало 98 машин від світових виробників, серед них чотири «Москвичі». До Сіднея дійшло 56 автомобілів. В повному складі вдалося доїхати чотирьом командам: австралійській, двом англійським і команді СРСР. В марафоні «Лондон-Мехіко» на 26 тис. км стартувало 96 автомобілів. Серед них були чотири «Москвичі», три з яких фінішували в Мехіко у складі 23 машин і посіли третє місце.
5. Гімн «Москвичу». Ця автомобільна марка має власний гімн, який написали поет Микола Добронравов, а музику – Олександра Пахмутова. Цей творчий тандем створив такі відомі пісні, як «Как молоды мы были», «Надежда», «Птица счастья» і прощальна пісня «Олімпіади-80». Текст пісні відображає надійність, витривалість і робочий характер «Москвича». Після зупинки і банкротства АЗЛК, акції заводу викупила французька фірма Renault. У жовтні 2015 року товариство «Рено-Росія» подало в Роспатент заявку на реєстрацію товарного знака «Москвич» і всіх варіантів емблем та шильників. Існує думка, що Renault найближчим часом планує відродити автомобільний бренд «Москвич».