Найбільші вантажівки світу
На трасі вони не з’являються з простої причини: дорожнє покриття не здатне витримати їх вагу. Тому до місця служби багатотонні машини добираються по частинах, а збірка відбувається після прибуття. Саме про такі вантажівках і піде мова в цій збірці, пише avtoblog.org.ua .
Перший такий самоскид був створений в 30-х роках минулого століття п’ятьма братами Армінгтон з міста Клівленд, штат Огайо. Саме вони заснували компанію Euclid, що поклала початок цьому класу машин. Втім, їх первісток важив всього 8 тонн – зовсім крихітка в порівнянні з більш сучасними і куди більшими вантажівками категорії Ultra Truck.
Ця вантажівка була першою спробою Terex, підрозділу General Motors, створити кар’єрний самоскид. Перший і єдиний екземпляр “Титана” зійшов з конвеєра в 1973 році і рівно чверть століття залишався найбільш місткою вантажівкою в світі. Цей титул у нього “вкрав” випущений у вересні 1998 року Caterpillar 797 з вантажопідйомністю 330 тонн. При вазі в 231,1 тонни Terex 33-19 був здатний перевозити до 320 тонн вантажу зі швидкістю 48 км/год. Це творіння канадських інженерів протягом 13 років служило на шахті в Каліфорнії, США. У 1993 році вантажівка була реконструйована і виставлена в Спарвуді, Канада, для залучення туристів. Незважаючи на те, що зовні він був повністю відновлений, ходова частина в ньому відсутня: зараз “Титан” рухатися не здатний.
Caterpillar 797. Розроблена в 1998 році компанією Caterpillar Inc. (США), ця серія вантажівка класу Ultra Truck незабаром з’явилася на відкритих кар’єрах по всьому світу. Оригінальна модель не здобула велику популярність, зате у 2002 році 797B стала найбільш вантажопідйомною і важкою вантажівкою в світі. Вона витримує до 380 тонн вантажу і при повному завантаженні пересувається зі швидкістю 67,6 км/год.
Третє покоління, 797F, було представлено на виставці MINExpo International в 2008 році. Масове виробництво почалося роком пізніше. Воно отримало більш потужний двигун Cat C175-20, а вантажопідйомність збільшилася до 400 тонн. Цікаво, що у цієї вантажівки найгірше заміні піддаються шини: компанія Michelin, що їх випускає, просто не справляється з обсягом замовлень.
Komatsu 930E-4SE. Незважаючи на японську назва, ця вантажівка родом зі штату Іллінойс, США. Він дозволяє перевозити до 291 тонни вантажу з максимальною швидкістю 64,5 км/год. Його загальна довжина – 15,6 метра, а ширина – 8,9. При цьому “порожній” самоскид важить 215 тонн.
З них понад 10 тонн припадають на двигун, що не дивно: одного тільки моторного масла в системі змащення – 340 літрів!
До 2013 року найбільшим кар’єрним самоскидом в СНД був білоруський БелАЗ-75600 , який і зараз можна зустріти в вугільних розрізах Кемеровської області. На тлі місцевих кар’єрів гігант виглядає звичайною машиною. Реальний розмір можна оцінити лише побачивши поблизу людей, які здаються зовсім крихітними.
Його вантажопідйомність – до 320 тонн, а загальна маса може досягати 610 тонн. Виробники заявляють, що модифікація БелАЗ-75602, здатна перевозити до 360 тонн, є найбільшим вантажівкою в світі.
Terex MT 5500 , також відомий як Unit Rig MT 5500, вважається одним з найбільших кар’єрних самоскидів в світі. Його вантажопідйомність в 360 тонн відповідає запитам найбільших видобувних компаній.
Маса повністю завантаженого MT 5500AC становить 598 тонн. При довжині 14,87 метра його ширина і максимальна висота становлять 9,05 і 7,67 метра відповідно. 16-циліндровий дизельний двигун потужністю в 3000 кінських сил дозволяє йому розвивати швидкість в 64 км/год.
Hitachi EH5000AC-3. Ця машина дозволяє перевозити 326 тонн і є найбільшою і найпотужнішою в модельному ряду виробника. Вона була представлена громадськості на виставці MINExpo International в Лас-Вегасі, штат Невада, в 2012 році.
Завдяки новому електроприводу змінного струму з IGBT-інвертором модель відрізняється чудовими експлуатаційними характеристиками. Також в EH5000AC-3 встановлена передова гальмівна система, яка забезпечує максимальну безпеку під час спуску. Її номінальна вантажопідйомність становить 296 тонн.
Заявили про себе і німецькі розробники на виставці Bauma 2004 року в Мюнхені, Німеччина. Презентували вони Liebherr-T282B, який і до цього дня не втрачає замовників. Щорічно десятки цих вантажівок відправляються на залізні, мідні та золоті кар’єри в США, Чилі, Індонезії, ПАР і Австралії.
Цілих чотири роки він залишався світовим лідером за вантажопідйомністю (400 тонн). Повністю завантажена ця вантажівка здатна розігнатися до 64 км/год.
Ці дві моделі – останні розробки Komatsu . Оригінальний 960E-1 був випущений в 2008 році, а 960E-1K дебютував через чотири роки. Кожен з них здатний перевозити до 360 тонн; вага завантаженої машини – 365 тонн. Розрізняються два покоління самоскидів лише системою електроприводу. У 960E-1 використовується IGBT-транзистор виробництва General Electric, в той час як в пізніших версіях встановлений “рідний” транзистор Komatsu.
Виробник зробив ставку на екологічність обох машин і заявляє в офіційній брошурі, що двигуни 960E-1 і 960E-1K відповідають екобезпеці стандарту US EPA з вихлопу, а радіатори виготовлені без застосування свинцю. До того ж рівень шуму в них зведений до мінімуму.
Terex Unit Rig MT6300AC дебютував на MINExpo International у вересні 2008 року, а в 2010 був перейменований в Bucyrus MT6300AC, коли Bucyrus International Inc. придбала підрозділ добувної техніки Terex Corporation.