ГАЗ-М73: машина для безнадійного бездоріжжя
ГАЗ-М73 (1955 р.) – прототип компактної повнопривідної машини, розробленої фахівцями заводу під керівництвом Г.М.Вассермана, спочатку для потреб сільських механізаторів, бригадирів, голів колгоспів і т.д, пише m2motors.com.ua.
Машина випускалася в двох варіаціях кузова: двомісний пікап дуже скромних габаритних розмірів і таке ж невелике купе. Конструктори взяли шасі від повнопривідного військового позашляховика ГАЗ-69, поставили на нього легкий кузов, що багатьом полюбився зокрема за місткий багажник, і забезпечили силовим агрегатом від автомобіля “Москвич-402″ і триступеневою коробкою передач від нього ж.
Володіючи малими обвісами і короткою базою, цей автомобіль міг хвацько долати різноманітні перешкоди і скакати по колгоспним полях подібно лані. Також цьому сприяла мала вага позашляховика (трохи менше тонни) і 15-дюймові колеса. Та й двигуна робочим об’ємом 1220 см3 і потужністю в 35 к.с. для такого невеликого автомобільчика вистачало цілком.
Крім двомісного купе, був виготовлений пікап. До цього моменту у працівників горьківського автозаводу вже був досвід будівлі пікапів – ГАЗ М-415.
За прохідністю ГАЗ-М73 не поступався перед ГАЗ-69 і ГАЗ-М72. Один з досліднх зразків М73 був згодом переданий на МЗМА, де послужив прототипом для повнопривідного “Москвича-410″, що випускався згодом серійно.
Ідея не затрималася в нашій країні надовго, але зате її підібрали японці і втілили в Suzuki XC-90