Забудьте за Leaf: Nissan має новий електрокар-кросовер Ariya

Пам’ятаєте, з чого все почалося? У 2010 році дебютував хетчбек Nissan Leaf – один з перших масових електрокарів на глобальному ринку. Та що там масових, з часом Leaf став найбільш продаваним електрокаром у світі. У 2017 році дебютувало наступне покоління електричного хетчбека, хоча воно вже не змогло повторити настільки разючий успіх попередника. Зрештою, це була скоріше мега глибока модернізація оригінального «Ліфа», аніж повністю нова розробка. За десять років інші автокомпанії створили свої електрокари, які виявилися досконалішими за Nissan Leaf 2 покоління у тому чи іншому аспекті.

Час хетчбека Leaf уже минув, і сьогодні японцям потрібен свіжий конкурентно спроможний продукт у перспективному сегменті кросоверів-електромобілів, який би міг втерти носа Tesla Model Y, Ford Mustang Mack-E, Volkswagen ID.4 та всім іншим. Щось таке, що би знову привернуло увагу потенційних клієнтів до значка Nissan, коли вони почнуть думати про новий електрокар. Ми в MMR.net.ua вирішили розібратись в цьому.

Дизайн та антураж

Філософія дизайну Ariya заснована на тому, що в Nissan називають “Timeless Japanese Futurism”  – не підвладний часу японський футуризм. Ця філософія стилістики автомобілів Nissan характеризується вшануванням японських традицій. Інтерпретують це ніссанівці як шлях простоти, сили і натхнення.

У передній частині автомобіля знаходиться так званий «щит» – екран замість решітки радіатора, з центру якого виступає такий знайомий всім нам значок бренду. Щоправда, саме на Арії він дещо оновився, поверхня замість блискучої стала сіра, натомість з’явились дві легкі білі лінії-штрихи, а також самі букви стали білими замість чорних. Ба більше, саме на Арії, завдяки вбудованим в її значок 20 світлодіодам, емблема бренду Nissan може яскраво підсвічуватись в сутінках. Новий логотип бренду свідчить про гаряче прагнення компанії до інновацій, як кажуть маркетологи.

Тонкі світлодіодні фари нагадують бумеранг, складений з 20-міліметрових міні-прожекторів, і об’єднані з покажчиками повороту. В цьому можна помітити прихильність Nissan до V-подібних елементів стилю, що символізують рух. Завдяки низькому і похилому даху при погляді збоку здається, що Ariya ніби перерізає повітря. Спортивні 5-спицеві 19- або 20-дюймові колеса, залежно від версії, продумані таким чином, щоби якомога зменшити аеродинамічний опір коченню.

На розробку пішло трохи більше часу, ніж хотілося би, проте результат того вартий: дизайн як екстер’єру, так і салону сповнений пропорційності та елегантності, якої у конкурентів прийдеться ще пошукати.

Салон та оснащення

Всередині Арія – це буквально життєвий простір, однаково приємний і для водія, і для  пасажирів. Маркетологи компанії Nissan порівнюють салон Ariya із вітальнею шикарного лайнера.

Інтер’єр не тільки затишний, але і дуже просторий – маючи схожі до нового X-Trail габарити, «електромобільна» компоновка Арії дозволяє отримати купу місця всередині. Крім того, підхід компанії до архітектури та виконання салону відмінні від звичайних Ніссанів: виключно м’які матеріали і шикарна підсвітка іконок керування крізь дерев’яні елементи оздоблення, яка гасне при вимкненні мотору – небачене досі рішення. Яке, як кажуть перші тест-драйви, ще й добре працює.

Навіть базова комплектація має велику кількість стандартного оснащення, включаючи:

  • бездротову зарядку телефону, супутникову навігацію, додаток Apple CarPlay/Android Auto, інтеграцію Alexa;
  • двозонний клімат-контроль, підігрів сидінь, тепловий насос;
  • світлодіодні фари;
  • 19-дюймові легкосплавні диски;
  • електропривід багажника;
  • повний набір систем безпеки та допомоги водієві від Nissan.

Останній включає в себе систему ProPilot з Navi-Link, повністю автоматичне паркування, утримання в смузі руху та індикацію в сліпих зонах, систему виявлення велосипедистів і пішоходів, попередження про поперечний рух ззаду та попередження про зіткнення.

Головне, чого не вистачало Nissan LEAF, але що є в Арії – це система кондиціонування акумулятора задля ефективної і довговічної його роботи. Для електро-кросовера також доступний розумний планувальник маршрутів, який може вибрати найбільш енергоефективний маршрут і запропонувати зарядні зупинки під час вашої подорожі. Технології!

Технічні характеристики

Базовий Nissan Ariya має тяговий акумулятор ємністю 63 кВт∙год, електромотор такого кросовера видає 218 к.с. та 300 Нм. Ведучі колеса – передні. Сходинкою вище – передньопривідний варіант з батареєю на 87 кВт∙год і двигуном з віддачею 242 к.с. та 300 Нм. Це найдальнобійніша Ariya: її пробіг на одній зарядці за циклом WLTP — 500 км. Але при цьому й найповільніша, адже розгін до 100 км/год займає 7,6 с. Максимальна швидкість одномоторних версій обмежена на позначці 160 км/год.

У повнопривідній версії Арії з двома тяговими електродвигунами застосовується передова технологія управління повним приводом e-4ORCE. Вона керує вихідною потужністю та параметрами гальмування, щоб забезпечити стійкість та плавність руху. Модифікація з 63-кіловатною батареєю оснащена двигунам із сумарною віддачею 279 к.с. та 560 Нм, і у нього найменший у сімействі паспортний пробіг: 340 км на одній зарядці. Версія з акумулятором на 87 кВт∙год – це пікові 306 к.с. / 600 Нм. Саме вона є найоптимальнішим з точки зору балансу характеристик вибором: «розгін» 5.7 с. до 100 км/год та дальність ходу 460 км.

А топовий варіант – Nissan Ariya Performance – з такою ж батареєю та моторами на 394 к.с. / 600 Нм. вже може прискоритись до «сотні» за 5,1 с. Втім, запас ходу у неї 400 км. До речі, «максималка» у всіх повнопривідних моделей однакова – 200 км/год.

Підсумок: залежно від варіанту силової установки, Арія розганяється з 0 до 100 км/год за 5.1-7.5 с, має максимальну швидкість 160-200 км/год та дальність ходу (WLTP) від 340 до 500 км. Передбачена швидка зарядка і всі інші атрибути електромобілів останнього покоління.

Комплектації та ціни

Вартість Ніссан Арія в країнах ЄС в середньому починається з відмітки 48 тисяч євро за стандартну комплектацію Advance. Можна «апгрейднутись» до комплектації Evolve, а також вибирати, чи буде це передньо-, чи повнопривідна машина, або з 63-, чи 89-кіловатною батареєю.

Як було вище сказано, навіть найдешевше виконання вже укомплектоване «під зав’язку», тому додаткових опцій пропонується мало. Оскільки комплектація Performance допоки не доступна, то найдорожчою Арією залишається повнопривідна 89-кіловатна Ariya Evolve з усіма можливими опціями за 67 тисяч євро.

Прямі конкуренти середньорозмірного кросовера Nissan AriyaTesla Model Y, Ford Mustang Mack-E, Volkswagen ID.4, Subaru Solterra, Lexus RZ.


Не пропустіть