Огляд бюджетних седанів Chevrolet Onix та Monza. Чи варто очікувати їх в Україні?

Пам’ятаєте, скільки в 2000-х і на початку «десятих» їздило бюджетних автомобілів марки Chevrolet на наших дорогах? Chevrolet Aveo, Lacetti, Captiva… Всі ці моделі були розроблені корейським підрозділом компанії. Пізніше з’явився не такий популярний, але дуже навіть успішний Chevrolet Cruze – він вже не грав безпосередньо у тій самій лізі «бюджетників», втім, залишався недорогою пропозицією «для мас».

Шкода визнавати, проте далі американський менеджемент звернув на пропащу доріжку і колишній ринковий успіх канув у небутті. Під маркою Шевроле довший час продавали застарілий Spark та ніким не любимий Cobalt. Сімейство Cruze ІІ покоління в Європі пропонувати не стали, тому ми його так і не побачили.

Сьогодні Chevrolet має що запропонувати для такого ринку, як Україна. Найголовнішим антагоністом успіху подібного роду бізнесу є, очевидно, Національно-визвольна війна, що нас накрила. Та хай лише твердий чобіт ЗСУ виб’є останню окупантську паскуду з нашої землі і все почне налагоджуватись. І от тоді ви згадаєте пост MMR.net.ua, в якому заздалегідь роз’яснювалися перспективи автомобілів Шевроле в Україні майбутнього!

Що собою являють Chevrolet Onix та Chevrolet Monza?

Моделі Onix та Monza – це розроблені вже не корейським, а китайським підрозділом General Motors бюджетні седани. Не робіть косим обличчя – це всього лиш підрозділ американського автогіганта , і машини, які він продукує, відповідають усім світовим стандартам! Шевроле Онікс належить до малих седанів, тобто до B-класу. У той же час Монца є на сегмент більшою, а саме автомобілем C-класу або ж просто – компактним седаном.

Довжина меншої 4-дверки, Onix, дорівнює 4474 мм, ширина – 1730 мм, а висота сягає 1471 мм. Колісна база машини становить рівно 2600 мм. Габарити старшого седану Monza очікувано крупніші: 4656 мм завдовжки, 1798 мм завширшки, 1465 мм заввишки та 2640 мм колісної бази. Цікавий факт – об’єм багажника меншого Онікса аж на 65 л перевищує відсік Монци – 470 та 405 літрів відповідно. Такі особливості компоновки.

Обидві моделі покликані задовольняти схожі потреби. І Onix, і Monza – це 5-місні сімейні седани, з великим багажником, економічним силовим агрегатом і доступним цінником. У випадку меншого Онікса, пріоритет зміщений у бік об’ємнішого багажника і спритності у місті, тоді як Шевроле Монца дарує більше комфорту та простору для пасажирів, а також стабільнішу поведінку на трасі.

Салон та оснащення Chevrolet Onix і Chevrolet Monza

Внутрішній простір Chevrolet Onix виглядає сучасно і затишно. Мультируль має регулювання в обох площинах і електропідсилювач. Комбінація приладів з парою стрілочних шкал і дисплеєм борткомп’ютера між ними зрозуміла, величезні кишені в дверних картах – зручні. У стандартне оснащення Онікса увійдуть:

  • Кондиціонер;
  • Датчик тиску в шинах;
  • Електросклопідйомники з функцією «в один дотик» на всіх дверях;
  • Електрорегулювання дзеркал заднього виду;
  • Подушки безпеки водія та переднього пасажира;
  • Кріплення для дитячих крісел ISOFIX;

Попереду всі Онікси мають «ковшеподібні» крісла з інтегрованими підголівниками, а ззаду – стандартний 3-місний диван з кріпленнями для дитячого крісла ISOFIX. Деталі та фурнітура інтер’єру седану схожі до таких у кросовері Chevrolet Tracker нової генерації. Дорожчі комплектації седану В-класу матимуть мультимедійну систему із сенсорним екраном і додатком Android Auto/Apple Car Play, помічник рушання на підйомі, шість подушок безпеки, підігрів УСІХ сидінь, бездротову зарядку телефону та безліч іншого.

Не дивно, що на клас більший Chevrolet Monza сприймається всередині дорожчою моделлю. Тут інтер’єр виконаний у дусі нового електрокросовера Equinox. Стильні круглі дефлектори вентиляції, яскрава прострочка, блок бездротової зарядки телефону, а головне – пара рідкокристалічних 10,25-дюймових дисплеїв! Один з них це панель приладів, а другий – мультимедійна система.

Зрозуміло, що в базовій комплектації усе буде скромніше, але архітектура салону все одно залишиться та ж. Матеріали як в Onix, так і Monza доволі бюджетні – здебільшого це жорстка пластмаса та текстиль або шкірзамінник. Проте текстура пластику якраз доволі цікава, а ергономіка продумана. Зрештою, навіть базова комплектація Chevrolet Monza оснащена додатком мультимедіа Android Auto/Apple Car Play і електронним «ручником».

Комплектації та характеристики

Традиційно почнімо з Chevrolet Onix. Автомобілі узбекистанського виробництва оснащуються двома силовими установками на вибір. Базовим є атмосферний бензиновий двигун 1.2 (86 к.с.), який комплектується з механічною 5-ступеневою КПП. Альтернативою йому виступає турбомотор 1.2 (132 к.с.), у парі з яким пропонується тільки 6-ступеневий «автомат» (гідротрансформатор). Обидва двигуни 3-циліндрові.

Характеристики базового Онікса скромні: 13.2 секунди займає розгін з місця до 100 км/год. Але для спокійної їзди та сімейної експлуатації мотору вистачить цілком. Особливо цінний він тому, що пропонує вищу надійність, порівняно з версією з турбонагнітачем. Остання, втім, досягає «сотні» значно швидше – за 9.1 с. Витрати пального у змішаному циклі дорівнюватимуть 6 л/100 км, що справедливо для обох агрегатів.

Щодо більш поважної Chevrolet Monza, то вона багато у чому наслідує «трудягу» Chevrolet Lacetti: тут та сама платформа із задньою незалежною підвіскою (стійки типу McPherson). А у базової версії зберігся і старий-добрий 4-циліндровий атмосферник 1.5 (113 к.с.), який для ринку Китаю агрегатується з 6-ступеневим «автоматом-роботом». Не хочете класики? Тоді до ваших послуг 3-циліндровий турбомотор 1.3 (163 к.с.) з 48-вольтовим стартер-генератором, який під час рушання додає 11 к.с. та 40 Нм. Коробка передач у такому разі – 6-швидкісний «автомат-гідротрансформатор». До 100 км/год така Монца розганяється за 9,2 с. Механічної КПП для оновленої Монци не пропонується, у всякому разі для машин китайського виробництва.

Як щодо України?

Поки що жодної офіційної інформації про появу цих моделей в Україні не надходило у ЗМІ. Та варто врахувати ось що: General Motors нещодавно розпочав виробництво Chevrolet Onix на підприємстві в Узбекистані. Враховуючи, що саме Онікс замінює собою застарілі моделі Aveo та Cobalt, які у нас продавалися  досі, то поява бюджетного седану в Україні – лише питання часу. Тим паче, що на додачу до потужностей заводу GM-Uzbekistan, американці планують налагодити зборку моделі ще й в Казахстані! Такі об’єми виробництва явно не залишаться орієнтованими лише на ринки Центральної Азії.

Щодо поважнішої Chevrolet Monza, то ї поява в Україні напряму залежить від того, чи вирішить GM локалізувати її випуск на тих же узбецьких або казахських заводах. Якщо так – у такому разі вона би замінила собою Lacetti – то вона би доповнила оновлену лінійку марки для середньоазійського ринку (та інших) дуже гармонійно (ціна Монци в Китаї – від $13 700). Адже крім седанів, в Узбекистані у 2022 році налагодили повноцінний цикл випуску малого кросовера Chevrolet Tracker 😉 Та це вже зовсім інша історія!


Не пропустіть