Топ-15 сучасних позашляховиків 4х4, які здатні вразити на бездоріжжі

Деякі з цих транспортних засобів призначені для повзання обсипаними каменюками схилами, інші розроблені для бомбардування снігових поверхонь з героїчною швидкістю, тоді як інші покликані поєднувати прохідність з екологією. Також є блискучі моделі для виживання в пустелі. Кожну з цих машин можна впевнено назвати позашляховиком, і кожен з них має своє особливе поєднання сильних сторін. Отож, видання MMR.net.ua зібрало 15 найбільш прохідних офф-роудерів 4х4, які сьогодні продаються на глобальному ринку новими.

15) Dacia Duster 4×4

Якщо хочете відносно компактну, проте простору машину для їзди в найрізноманітніших умовах, можете сміло зупинятися на Дастері, але обов’язково з повним приводом. На «АТ-шних» шинах він напрочуд гарно справляється з бездоріжжям і відомий своєю невибагливістю до умов експлуатації, як і всі моделі Дачії. Власне, модифікація з чотирма ведучими колесами доступна тільки з мотором 1.5 dCI К9К на 115 к.с. Хоча дизельні автомобілі сьогодні зазнають утиску, для позашляховиків саме вони є бажаними, бо надають багато крутного моменту вже з самих «низів». Dacia Duster це універсальний, практичний і доступний апарат, який служитиме довго і безпроблемно.

14) Suzuki Jimny

Перевагою малого рамного позашляховика Сузукі є його виняткова легкість та компактність, що дає змогу пролазити на пробиратися в тих умовах, де не можуть великі SUV. От лиш пасажирів з вами буде не густо – в Європі Джимні продається лише в 2-місній версії. 1.5-літровий бензиновий «атмосферник» Джимні видає 102 к. с. У парі з ним може працювати 5-ступінчаста «механіка» або 4-швидкісний «автомат». Повний привід реалізований за схемою примусового підключення передньої осі, є також знижувальна передача (передавальне відношення – 1:2). Єдиним відносним недоліком Джимні є відсутність будь-яких блокувань диференціалів. Втім, чи так це критично на автомобілі з такою короткою колісною базою та вузькою колією і низькою масою?

13) Toyota 4Runner

Навіть якщо здається, що зробити брутальний автомобіль ще брутальнішим неможливо, розробники Тойоти Фораннер доводять протилежне. Це рамний японський позашляховик з 2-важільною передньою підвіскою та багатоважільною задньою. Цікаво, що тут надається можливість вибрати тип повного приводу – постійний повний з блокуванням міжосьового і заднього диференціалів або повний, що жорстко підключається. Крім того, автомобіль оснащений такими системами як Multi-Terrain Select, що змінює алгоритм роботи агрегатів та трансмісії залежно від дорожнього покриття. Або, наприклад, круїз-контролем Crawl Control, що дозволяє рухатися зі швидкістю до 5 км/год. На думку mmr.net.ua, це машина для справжніх чоловіків.

12) Toyota Land Cruiser Prado

Ще одна ікона – модель, яка стала улюбленцем австралійської глибинки, – Land Cruiser Prado. Це олдскульний позашляховик із рамною конструкцією та великою кількістю простору всередині. Що стосується буксирування, їзди на пониженій передачі, пробирання хащами чи в’язким грунтом, то «Прадік» до цього готовий завжди і всюди. І хоча ви можете вибрати 2,8-літровий турбодизельний SUV від Toyota із пневматичною підвіскою та шкіряними сидіннями, не сподівайтесь, що він буде їздити та керуватися як SUV з несучим кузовом, як-от Land Rover Defender чи Jeep Grand Cherokee. Це дещо інший звір: менш витончений на автостраді, але у своїй лізі – непереможний!

11) Ford Everest

Позашляховик Форд Еверест повністю розроблений австралійським підрозділом американської марки, як і пікап Ranger. Ба більше, названо модель в честь найвищої у світі гори, яку, у свою чергу, назвали за англійським географом і геодезистом – Джорджом Еверестом. От така вона, англосфера. Ford Everest продається в Австралії, Південній Африці (зборка на підприємстві Форд в Преторії), Новій Зеландії та багатьох країнах Азії. На нього установлюються винятково дизельні двигуни – чотирициліндровий 2.0 EcoBlue та V6 3.0 Power Stroke, які передають тягу за посередництва 6- або 10-ступеневого «автомата» на всі чотири колеса. Еверест – це рамний SUV, він здатен тягнути вантаж вагою до 3.5 тонн і «проходити» будь-які перешкоди. Це дійсно незамінний апарат для людей, які ведуть активний спосіб життя.

10) Ford Bronco

3-дверний рамний 4х4 – Ford Bronco – має довжину 4412 мм (колісна база – 2550 мм). Він укомплектований гумою 35-го діаметра (входить у пакет Sasquatch), Bronco має в своєму розпорядженні кут в’їзду в 43.2 градуси, з’їзду – 37.2 градуси. Дорожній просвіт дорівнює 29 см (на базових колесах – 21 см). За даними MMR.net.ua, комплектований пакетом Sasquatch Bronco може форсувати броди глибиною до 850 мм. Двигун, трансмісія, роздавальна коробка та паливний бак у просунутих виконаннях захищені сталевими пластинами. На відміну від Евереста, Бронко дає можливість зняти двері та дах, що робить машину ідеальною для сафарі.

9) Toyota Land Cruiser

Тойотівський флагман, культовий рамний 4х4 всіх часів і народів – Ленд Крузер – недавно змінив покоління. Цікаво, що Toyota, подібно Ford, також відмовилася від 8-циліндрових двигунів тут. А от V6 можуть бути: 3.5 (415 к.с.), 4.0 (275 к.с.) та дизель 3.3 (299 к.с.), КПП – 10- або 6-ступеневий «автомат». Зрозуміло, що такої ультимативної надійності, яку раніше мав Ленд Крузер з моторами V8, більше не буде, проте все одно це якісний японський автомобіль. Привід лише повний. Доступні всі три блокування диференціалів: переднього, міжосьового, заднього. Екіпаж у Ленд Крузері може складатися як з п’яти, так і з семи чоловік, втім, на 3-му ряду буде незручно і тісно.

8) Nissan Patrol

Якщо ви зайдете в автосалон Ніссан і скажете, що у вас є необхідність у величезному авто для найтяжчих дорожніх умов – то тоді менеджеру слід показати на флагманський повнорозмірний позашляховик – модель Patrol. Тут все по-дорослому: рамна конструкція кузова, 27 сантиметрів кліренсу і 5.6-літровий бензиновий «атмосферник» V8 на 400 к.с.. Коробка передач – автоматична (гідротрансформатор), 7-ступенева. В салоні – «капітанська» посадка, м’які шкіряні сидіння і, власне, 7 місць. Nissan Patrol має дуже довгу історію протистояння з Toyota Land Cruiser, але навіть з виходом «300-ки» Toyota не змогла догнати «Патруля Y61» в таких дисциплінах, як стабільність і керованість на рівній дорозі, ба більше – в плані надійності, ймовірно, навіть опустилася – турбомотори  Тойоти  явно не зрівняються з величним V8 від Nissan.

7) Mercedes-Benz G-Class

У базовій комплектації «Гелендваген» здатен подолати будь-яке бездоріжжя. Знизу ви все ще знайдете рамне шасі, хоча передня підвіска тепер повністю незалежна, і весь кузов, хоч і на перший погляд видається таким же, був розроблений з нуля. Результат – автомобіль із блокуванням усіх трьох диференціалів, величезним кліренсом і такими ж здібностями на офф-роуді, як і колись. Проте поведінка на дорозі і посадка в салоні змінилися докорінним чином. Зокрема, перехід до рейково-шестерневого рульового управління зробив найбільший внесок у їздовий комфорт G-Class – на цьому mmr.net.ua наголошує.

6) Jeep Grand Cherokee

Цей великий позашляховик з несучим кузовом тепер оснащується бензиновим 3.0 V6 (297 к. с.). Вище нього стоїть V8 Hemi (362 к.с.) із системою деактивації половини циліндрів. Ці двигуни комплектуються восьмиступінчастою автоматичною коробкою.  Щодо систем повного приводу, то стандартною є Quadra Trac I, більш просунута – Quadra Trac II – має понижений ряд, a Quadra Drive додає до цього задній диференціал підвищеного тертя з електронним блокуванням. Стандартний Grand Cherokee оснащений пасивними амортизаторами, але за доплату є пневматична підвіска з адаптивними стійками Quadra Lift, яка може підвищувати дорожній просвіт до 28 см.

5) Jeep Wrangler

Ренглер – це культовий 3- або 5-дверний рамний позашляховик. Модифікацію із трьома дверима можна вибрати в одній із трьох комплектацій: Sport, Sport S або Rubicon. І якщо для базових версій система повного приводу – це Command Track з жорстким підключенням переднього мосту, то для версії Rubicon доступна версія Rock-Track зі зниженим рядом (4:1) та «повзучим» режимом (84.1:1), а також – вперше на Wrangler – з автоматичним підключенням повного приводу. На додачу – блокування обох мостів Tru-Lock із електроприводом. Мотори: бензинові 2.0 турбо, 3.6 V6 на 270 та 290 к.с. відповідно. КПП – механічна на 6 або автоматична на 8 передач. На вершині гами розташований Wrangler 392, який оснащується бензиновим V8 6.4 HEMI (470 к.с.).

4) Isuzu MU-X

Так звана «муха», Ісузу MU-X, це ультра надійний суворий рамний позашляховик. Він безальтернативно пропонується як 5-дверний 7-місний SUV. Машина розроблена виключно самою фірмою Isuzu і базується на сучасній платформі з новою рамою, яка жорсткіша і легша за попередню. Силова лінійка «мухи» представлена двома агрегатами. Базовим є 1,9-літровий турбодизель потужністю 150 к.с. Можна MU-X придбати і з 3,0-літровим 4-циліндровим турбодизелем на 190 к.с. Японський 4х4 призначений для тяжких умов експлуатації. Зверніть увагу, наприклад, на висоту розташування передніх фар – розбити їх менше шансів, ніж у будь-якої іншої машини.

3) Land Rover Defender 130

В експедиційному виконанні «130», повнорозмірний британський SUV з несучим кузовом є бездоганним вибором для подорожей великими компаніями куди завгодно. Вибір двигунів широченний: це рядні 2.0- та 3.0-літрові бензинові або дизельні «четвірки» та «шестірки» Ingenium. КПП – лише 8-ст.,автоматична. Серйозне бездоріжжя Дефендер долає завдяки відмінній геометричній прохідності, постійному повному приводу з блокуванням міжосьового диференціалу, двоступеневій «роздатці» + розумній електронній системі Terrain Response II. Місць модифікація 130 пропонує аж 8, при чому там буде повноцінний 3-й ряд з усіма зручностями і купою простору.

2) Rivian R1S

Не розглядаєте автомобілі з ДВЗ? Американці подбали і про ту категорію потенційних покупців, яка шукає практичний всюдихід на електротязі. Рівіан R1S це величезний 4х4 оффроудер, який проїде по горах, болотах, пісках чи снігах. Вдасться це йому завдяки, по-перше, чудовій жорсткості кузова (пам’ятаємо про електробатарею в підлозі), а по-друге – наявності у версії Max Pack відразу чотирьох електромоторів, по одному на колесо, і, як наслідок, повній свободі в передачі крутного моменту. На додачу, це єдина 7-місна пропозиція у класі позашляховиків-електромобілів. Ціна питання: близько сотні тисяч євро.

1) GMC Hummer SUV

GMC потрапив у заголовки, коли дебютував пікап Hummer на 1000 к.с.  у 2020 році, але варіант електрокара-позашляховика не матиме чотиризначні цифри кінських сил. Він виробляє близько 830 к.с. в своїй найпотужнішій конфігурації, що менше, ніж пікап, але все одно по-диявольськи багато. Пов’язано це з тим, що позашляховик є приблизно на 20 дюймів коротшим, ніж пікап, тому величезний акумулятор, необхідний для досягнення цифри в 1000 к.с., не поміститься між коротшою колісною базою. Щодо позашляхових якостей, то вам варто знати одне: це єдиний офф-роудер, що здатен вивертати одночасно колісні осі в один бік, рухаючись «боком» по діагоналі. Єдиним недоліком на думку mmr.net.ua є надвисока вага Хаммера – близько 4-х тонн.